Hjælp til evt. salg
#1
Kære forum, jeg går med overvejelser om at sælge mit Rolex ur. (Milgauss Z-blue) . Jeg købte på Chrono24 med stand 1 og har nu brugt det et års tid, og står naturligvis med lidt brugsspor, selvom jeg har passet godt på det. det står vel i en stand 2. Købt med papirer fra 2016 for 10 mdr. siden

Spørgsmålet er nu: 1) hvad der bedst kan betale sig: at få det pusset op, så det igen er i stand 1 eller sætte det til salg som det ser ud. Er mest tilhænger af det sidste, for det virker mere "ærligt".

og 2) hvor er det bedst at sælge? her tænker jeg også på sikkerhed. det er jo en større pengetransaktion og jeg har ikke erfaring med det. umiddelbart virker det godt med chrono24, men som sagt mangler erfaringen.

håber der er nogle herinde, der kan hjælpe

ps. hvorfor overvejer jeg at sælge? den sædvanlige addiction, når man er fascineret af ure. Og så går jeg nok efter et lidt mindre ur. Ja, diameteren ikke er særlig stort på uret (40 mm). Men det er tykt, og det gør det samlet set lidt for stort til min skinny wrist.

Tænker lige nu datejust men er ikke færdig med at kigge....
Svar
#2



Hej Eskil

Jeg ville lade det være som det er og så kan en køber eventuelt selv pudse det op på et tidspunkt.
Jeg ville sætte det til salg herinde og Rolexgruppen på facebook.

Ved salg ville jeg møde et neutralt sted og eventuelt få det hele beløb overført på konto, eller mindst det halve og det halve i kontanter. Skulle man mødes ved køber selv ville jeg nok have en ven med.
Svar
#3
Hej Eskil,

Jeg ville lade uret stå som det er og lade en ny køber afgøre om han vil polere uret.

Jeg sælger ure via. facebook, på grupperne Rolex nordic og Rolex gruppen samt dba. Husk at have hemmelig adresse, så folk ikke kan søge din adresse frem på krak og lign., da der har været en tendens til folk har haft indbrud, efter opslag på facebook gruppen 'Rolex gruppen'.
Svar
#4
Klart lade være. Lad køberen bestemme om det overhovedet skal poleres.
Svar
#5
Hi
Hvad vil du sælge det for ??
Svar
#6
Jeg har sat det salg for 46.000 kr.

(30-01-2018, 01:01 AM)Ian480 Skrev: Hi
Hvad vil du sælge det for ??
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)