Urdatabase
#1
Hej derude.

1. Bruger i en online database til registrering af jeres ure - hvorfor ja eller hvorfor nej. ?
2. Hvis ja - hvilken?

Hilsen og tak
Loncar


Sent from my iPhone using Tapatalk
Icon_+1
Svar
#2
Nej, fordi jeg ikke rigtig kan se ideen i det.

Når det så er sagt, har jeg et Excel ark med al data om mine ure gennem tiden liggende lokalt.
Svar
#3
Jeg fotograferer urene sammen med kvittering og gemmer flere steder.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#4
Exceltegneark har jeg også
Min pladesamling er discogs.com
Så det var noget i den stil jeg tænkte på.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Icon_+1
Svar
#5
Chrono24 har en funktion der hedder Watch Collection som er noget i den stil.
Svar
#6
Jeg har flere gange tænkt på at bruge Chrono24 til det, jeg er bare aldrig nået til det. Er der nogen der har erfaring med det?

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#7
Jeg har prøvet at lægge mine ure ind i Chrono24’s Watch Collection. Det fungerer fint, og man kan enten lægge sine egne billeder af uret ind i basen eller nøjes med det, som databasen foreslår. Hvis man lægger urets årgang og stand samt købspris ind, får man også en vurdering på, om værdien ifølge Chrono24 er gået op eller ned. Man får også en samlet værdivurdering af samlingen. Det er såmænd meget sjovt og lettere optimistisk  Icon_smil
Prøv det bare, det er ikke svært at komme igang.
JK
Svar
#8
(27-01-2018, 02:44 PM)jk Skrev: Jeg har prøvet at lægge mine ure ind i Chrono24’s Watch Collection. Det fungerer fint, og man kan enten lægge sine egne billeder af uret ind i basen eller nøjes med det, som databasen foreslår. Hvis man lægger urets årgang og stand samt købspris ind, får man også en vurdering på, om værdien ifølge Chrono24 er gået op eller ned. Man får også en samlet værdivurdering af samlingen. Det er såmænd meget sjovt og lettere optimistisk  Icon_smil
Prøv det bare, det er ikke svært at komme igang.
JK


Det skal prøve - tak
Loncar



Sent from my iPhone using Tapatalk
Icon_+1
Svar
#9
Jeg faldt over tråden, og kom i den forbindelse til at tænke på, om det giver mening "kun" at registrere sit ur i en national database, og ikke en der er international? I forbindelse med en Google-søgning efter noget helt andet, så jeg den danske hjemmeside der hedder Watch-matters.com, som tilbyder national registrering i forbindelse med køb af nyt ur for 149.- kr.

Jeg har i øvrigt intet med Watch-matters.com at gøre - jeg søger blot input fra jer andre brugere om værdien af deres service.
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#10
Chrono24’s “Watch Collection” kan kun ses af den registrerede ejer. Læs evt. mere om den her https://www.fratellowatches.com/value-watch-collection/

JK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)