Urmager på Østerbro ?
#11
Små 600 kr, for et nyt batteri + tryktest, er det ikke tæt på 25% af værdien på uret. For mig lyder det vanvittigt, at skulle betale den sum, for noget så simpelt.
Svar
#12
(24-01-2018, 03:57 PM)DangerJoe Skrev: Små 600 kr, for et nyt batteri + tryktest, er det ikke tæt på 25% af værdien på uret. For mig lyder det vanvittigt, at skulle betale den sum, for noget så simpelt.


Risikoen for at et ur ikke er vandtæt efter et batteriskift er meget lille hvis uret var vandtæt inden batteriskift. Trykprøve kan spares væk i nogle tilfælde.
Svar
#13
Husk geografien når i sammenligner priser,
Service ydelser er nok altid dyrere i København end i Jylland,
Af flere forskellige årsager. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#14
Undrer mig at der slet ikke sammenlignes med det arbejde der udføres. Det er vel indlysende at det giver en forskel om der er skiftet pakning eller ikke.
P.N.
[-]
  • Jens, Stensbjerg
Svar
#15
Det var dyrt - jeg gav 175 kr. for at få skiftet glas og trykprøvning hos Urpenhagen, så det er helt i overkanten med 500 kr. for at udføre en sådanne service....
Svar
#16
Der er åbenbart gået sport i at sammenligne priser på æbler og pærer. Ikke særlig hensynsfuldt overfor leverandøren for de forskellige ydelser.
P.N.
[-]
  • Larsb
Svar
#17
Der er forskel på trykprøvning. Den billige løsning koster kr. 100 hos Halse (hvor man blot tjekker om uret er tæt) - den dyre kr. 250 (trykprøvet til 100 m med udskrift)

Hvis Ravnkilde har haft værket ude og trykprøvet kassen er deres pris helt ok.
Svar
#18
Jeg har lige sendt et spørgsmål til min søn, om der blev skiftet pakninger og til hvilken dybde tryktesten var. Jeg er meget overbevist om, at der er tale om mere end blot en test af, om uret er tæt Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#19
Har talt med min søn - han ved ikke om værket har været ude eller om der er skiftet pakninger. Uret er dog testet til 200m.

Det er muligt, at prisen er dyrere end den ville have været i Jylland eller hos en anden urmager - men min søn er godt tilfreds og synes selv, at han har fået en fin behandling. Iøvrigt, så havde flere herinde jo netop anbefalet Ravnkilde Icon_blink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
#20
(24-01-2018, 06:42 PM)P.N. Skrev: Undrer mig at der slet ikke sammenlignes med det arbejde der udføres. Det er vel indlysende at det giver en forskel om der er skiftet pakning eller ikke.
P.N.

Det tænker jeg også. 
Hvis man skifter pakninger, skal man vel også rense af hvor de sidder = tage værket ud. eller?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)