Nyt ur - indpakning?
#1
Hej

Jeg modtog i dag mit første "rigtige" ur. Et IWC (IW371482).

Uret er købt som nyt, og jeg var derfor lidt forundret over, at selve uret ikke var indrammet i plastic eller lignende beskyttelse som man ser på nye mobiltelefoner.

Det er måske meget normalt?

Der var kasse, manual, klud osv. med, og det ser da også ganske nyt ud. Men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, om jeg har fået et ur, der rent faktisk ikke er helt nyt.

Enlighten me :)
Billeder til væggen hos Galleri Mynewart.dk - Malerier og plakater til salg.
Svar
#2
Jeg har heller aldrig fået et nyt ur med plastik på, andet end på glasset og bagkasse. Men jeg har ikke rigtig tænkt over det, før jeg så at det er noget rolex folk går op i. Jeg tænker at enten har de været udstillet eller også har butikken været så flink at pakke den ud for mig.

Det der betyder noget er vel om der er ridser eller skader.

Tillykke med uret :-)

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#3
Vil tro forhandleren bare er serviceminded og fjerner beskyttelsesplasticen inden uret udleveres. 99 ud af 100 kunder vil givet vis finde det underligt, hvis de selv skulle fjerne plastic fra et dyrt ur. Bilforhandlere fjerner jo også den hvide beskyttelsesfilm fra nye biler inden de udleveres. Så ikke noget mærkeligt i det.
MVH Jesper
Svar
#4
IWC urene kommer ikke dækket i plastic som feks Rolex, men blot med et "elastisk" stykke plastic omkring selve urets kasse.
Svar
#5
Jeg købte et Seiko SNK forkeden og der var plastik både foran og bagpå.
Svar
#6
Breitling har også plastik på deres ure.

Men som andre skriver, så er det vigtigste trods alt, at uret er uden fejl.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#7
Rolex, Breitling og Omega har jeg alle ejet fra nye. Og de bliver alle 3 lev med plastik på på både lænke og Urkasse. IMO vinder Rolex prisen for mest plastik på deres ure.
Hilsen JohnMin Instagram profil.
Svar
#8
Netop - jeg ved / har set  at et Rolex AD her i landet konsekvent fjerner plastikkerne før de sender uret til kunderne som har "fjernkøbt" klokken. Så, no sweat  Icon_blink
Og omvendt: Jeg har aldrig hørt om et nyt ur som var blevet ridset udelukkende pga. at det ikke havde beskyttelsesfilm omkring sig. Har I ?
De tilfælder jeg kender til og hvor uret er blevet ridset har grunden været nogen grov behandling som ville efterlader spor, uanset mængden af plastik eller lignende beskyttelses materiale.
Og, som keldw skrev, f.eks. IWC dækker ikke urene med beskyttelsesfilm. Flere andre producenter pakker deres ure ligeledes uden film omkring. Og JJG´s analog om nye biler passer ganske præcist.
Vil man beholde det eventuelt plastik, burde man gøre AD´en (eller Grey Market Dealeren) opmærksom om dette. I sidste ende har sagen minimal praktisk betydning men har man dog ikke retten at kræve alt muligt småt når man køber et nyt ur som koster 50K og op derfra ? Jo, det har man  Icon_Up  

Vh. John

(05-01-2018, 06:46 PM)JJG Skrev: Vil tro forhandleren bare er serviceminded og erner beskyttelsesplasticen inden uret udleveres. 99 ud af 100 kunder vil givet vis finde det underligt, hvis de selv skulle fjerne plastic fra et dyrt ur. Bilforhandlere fjerner jo også den hvide beskyttelsesfilm fra nye biler inden de udleveres. Så ikke noget mærkeligt i det.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)