Aquastar Regate reservedele / urmager
#1
Jeg har et Aquastar Regate ur fra ca. 1975 som ikke går længere. Jeg har haft det til en urmager, men han kan ikke reparere det, da han ikke kan skaffe reservedele. Kender i en urmager som har dele og kan reparere uret ?
Svar
#2
Mig bekendt sidder der et almindeligt Felsa 4000n i maven på sådan en fætter. Jeg forstår ikke at det skulle være et problem med reservedele. Er urmagere i dag ikke i stand til at lave helt ordinære reparationer. Er vi en uddøende race Lars fra Rødding  Icon_lol Icon_lol Icon_flag
P.N.
Svar
#3
(04-11-2017, 01:02 PM)Peter T Skrev: Jeg har et Aquastar Regate ur fra ca. 1975 som ikke går længere. Jeg har haft det til en urmager, men han kan ikke reparere det, da han ikke kan skaffe reservedele. Kender i en urmager som har dele og kan reparere uret ?


Lemania, som er værk navnet blev i 1992 overtaget af Breguet. Prøv Hvelplund eller Ole Mathisen. Det er nok temmeligt dyrt hvis det kan laves. Ud over værket, skal der måske også andre dele til. Er det ikke over 30 år siden at værket udgik ?
Svar
#4
(04-11-2017, 01:42 PM)P.N. Skrev: Mig bekendt sidder der et almindeligt Felsa 4000n i maven på sådan en fætter. Jeg forstår ikke at det skulle være et problem med reservedele. Er urmagere i dag ikke i stand til at lave helt ordinære reparationer. Er vi en uddøende race Lars fra Rødding  Icon_lol Icon_lol Icon_flag
P.N.

Hej Lars, det er den tidligere model som har et 4000N urværk.
Svar
#5
Var omtalte ur ikke fra først i 60erne ?
P.N.
(04-11-2017, 03:37 PM)Peter T Skrev:
(04-11-2017, 01:42 PM)P.N. Skrev: Mig bekendt sidder der et almindeligt Felsa 4000n i maven på sådan en fætter. Jeg forstår ikke at det skulle være et problem med reservedele. Er urmagere i dag ikke i stand til at lave helt ordinære reparationer. Er vi en uddøende race Lars fra Rødding  Icon_lol Icon_lol Icon_flag
P.N.

Hej Lars, det er den tidligere model som har et 4000N urværk.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)