Jeg troede aldrig jeg skulle eje...
#1
... et dykkerur på 37mm eller et Rado! Men nu har jeg fået begge i en samlet pakke i Captain Cook, og det er nu ret lækkert.

Højde punktet er skiven, der er brun sunburst og buende ned. Sammen med det buede safirglas giver det et utroligt flot spil. Dykkerkransen hælder en smule ned mod skiven, hvilket fremhæver skiven endnu mere.

İmage

Størrelsen var jeg lidt spændt på. Proportionerne er gode og jeg synes den ser større ud end den er. Den passer fint til mit håndled der ellers højest kan trække et 42mm Speedmaster.

İmage

İmage

Kransen er keramisk, men den er lidt mat, så det passer godt til vintage udtrykket.
Værket er automatisk med en gangreserve på 80 timer. Det er vist det samme som andre dele af swatch gruppen kalder powermatic 80.
Vandtætheden er 100m og den kommer på en lækker læderrem, så den passer perfekt til en deskdiver som mig. Jeg kunne nu godt tænke mig at få den på en tropisk gummirem.
Hvis jeg skal finde noget negativt, så er kronen lidt for godt gemt bag kransen. Den er lidt svær at trække op. Kransen virker næsten som en kronebeskytter.

Jeg havde aldrig troet at jeg skulle blive glad for en 37mm Rado dykker, men det er et fantastisk lækkert lille ur.

Jeg har lige fået uret her til aften, så jeg har kun nogle mobiltelefons billeder i dårlig belysning.

İmage

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#2
Fedt ur. Tillykke


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#3
Super lækker dykker du har fået dig og elsker Rado og sjov lille detalje med det roterende anker Icon_not

Det passer dig rigtig godt Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Fint ur. Enkelt og ligetil. Tillykke!

Det er også lige blevet anmeldt på Hodinkee, der har mange pæne ord om det.

https://www.hodinkee.com/articles/rado-h...n-hands-on

Og for at det ikke skal være nyt alt sammen, så er her en test af et originalt Captain Cook.

https://www.fratellowatches.com/tbt-rado...ook-diver/

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • MichaelA
Svar
#5
Tillykke med den lille nye  Icon_e_biggrin1

Den ser fin ud
Mvh Kim 
Svar
#6
Meget flot ur, der ! Icon_smil
Svar
#7
Tillykke med uret. En shark mesh lænke kunne også klæde uret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)