Benarus Megalodon Bronze 2017 - Video og billeder
#21
Hej Michael,

Jeg ved ikke, hvor du har fundet ovenstående, men tin er altså et grundstof, ikke en legering Icon_smil

Derudover er der også nogle bronze legeringer, som strengt taget ikke er bronze i klassisk forstand, men er lavet med aluminium eller titannium i stedet for tin. Nogle af disse bruges til ure f.eks. Tudor Black Bay Bronze er lavet med alluminium bronze.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#22
(20-11-2017, 03:18 PM)Larsb Skrev: Hej Michael,

Jeg ved ikke, hvor du har fundet ovenstående, men tin er altså et grundstof, ikke en legering  Icon_smil

Derudover er der også nogle bronze legeringer, som strengt taget ikke er bronze i klassisk forstand, men er lavet med aluminium eller titannium i stedet for tin. Nogle af disse bruges til ure f.eks. Tudor Black Bay Bronze er lavet med alluminium bronze.

Hej Lars

Det var fundet på nettet og fint du skriver det.

Jeg har fundet min gamle bog om materialelære frem og kigger lidt i den.

Jeg er flere gange stødt på CuSn8 i forbindelse med materialet til ur-kasserne. I bogen står der at denne legering bruges til fjedre og dele til kemisk industri.

Kapitlet om aluminiumsbronze er kobberlegeringer med AI som vigtigste legeringsstof. Disse materialer har næsten stål-lignende styrkeegenskaber. De er meget korrosionsbestandige, og varmebestandige.

Jeg må lige få læst lidt mere, men kan vi ikke gå ud fra at de vel bruger mere eller mindre den samme legering til ur-kasserne.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)