Seiko Ananta
#11
(24-11-2017, 05:42 PM)Stensbjerg Skrev: Hej Michael.

Hvordan vurdere du forarbejdningen/kvaliteten på dette ur
I forhold til flere af de andre ure/mærker som du har ejet/ejer,
Her et stykke tid efter det er landet på din adresse. Icon_cool

Sjovt du nævner det, for jeg har lige siddet med mine ure efter en kald til Peter Halse for at høre om min Breitling lænke snart ville komme frem. Han var godt nok ved at være træt af deres langsommelighed og måtte beklage at han simpelthen ikke vidste hvornår lænken ville komme. Jeg tog så den beslutning at droppe lænken og bruge min Airracer lænke som jeg købte for et stykke tid siden og sådan blev det altså, men for nu at svare på dit spørgsmål, så kiggede jeg på mit Breitling kontra mit Seiko Ananta og må indrømme at det er blevet mit ynglings ur og måske et af de bedste ure jeg har ejet. Mit Breitling er top lækkert, men Seiko'en er i særklasse og jeg bliver simpelthen bare ikke træt af at se på de mange detaljer.

Skulle jeg nævne nogle ure gennem min rejse som ligger i bedste ure oplevelse, så bliver det....
I top Seiko Ananta, Breitling, Anonimo, Poul Picot, Omega, Panerai og sådan kunne jeg blive ved.

Det har været en fantastisk rejse med mange ure og så kommer det store spørgsmål, hvilke ure er jeg kommet til at savne, sådan rigtig for alvor.

Der er faktisk kun to ure som jeg godt kunne ønske mig tilbage i kassen.

Den jeg savner mest er Sportura Kinetic F1 Limited edition og så er der Anonimo Dino Zei.

Men der kommer jo hele tiden ure til og nogle smutter igen, så her bliver jeg nok uforbederlig og rejser videre, men tror ret sikkert på at mit Ananta og Breitling bliver i kassen, sammen med mit Andersmann, som min søn er ret vild med.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar
#12
Urene er en rejse på godt og "ondt"
Og på en mærkelig måde er det en stor del af charmen ved dem for mig. Icon_blink

Jeg læste en del om Ananta da det blev præsenteret,
Og var noget begejstret over den forarbejdning og de tanker der ligger i de ure
Det er bare så typisk Seiko for mig, og noget af det som gør mærket til det som det er for mig.

Med dit arbejde syntes jeg det kunne være sjovt at høre dit syn på det område,
For jeg ved fra egen erfaring at de lidt dyrere Seiko skal ses med fingerne 
For at man helt forstår hvad det er man står med.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#13
Lige når det kommer til Ananta, var det et ur jeg helt klart fravalgte da det kom og designet var slet ikke mig, men så skete det at jeg fik et i hænderne ovre ved Claus og blev noget overrasket.

Alt fra skive til kasse er så fint udført og så er der poleringerne, som er i særklasse på uret og man mærker det gode håndværk ud i hele uret (værket har jeg ikke set).
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#14
Efter hvad jeg har læst,
er der brugt masser af knofedt både inde og ude.  Icon_blink Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#15
Så er det jo også et plus at Poul Halse kan servicere uret og det har jeg det rigtig godt med Icon_Up , hvor jeg er blevet noget skuffet over Breitlings behandlings-tider og håber ikke at det også "roder" for dem i deres service af ure Icon_head
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#16
Jeg elsker mit Breitling, men var ved at gå ud af mit gode skind, da mit Aerospace skulle have nyt værk. 

Det er jo bare et quartz værk, men det tog 4-5 måneder før jeg fik det retur.  

På et tidspunkt løber man tør for tålmodighed.
Mvh Kim 
Svar
#17
(24-11-2017, 11:01 PM)Avantismo Skrev: Jeg elsker mit Breitling, men var ved at gå ud af mit gode skind, da mit Aerospace skulle have nyt værk. 

Det er jo bare et quartz værk, men det tog 4-5 måneder før jeg fik det retur.  

På et tidspunkt løber man tør for tålmodighed.

Man kan godt få fornemmelsen at de har et problem et eller andet sted  Icon_e_confused
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#18
Breitling er ikke værre end så mange andre store mærker.

Finishen på Ananta er et niveau højere end på Breitling.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)