Seiko Ananta
#1
Når man nu som mig bevæger sig som en lettere overvægtig ninja, så finder jeg det meget passende at bære et 250 gram Samurai-sværd inspirerende ur  Icon_blink 





Lidt historie omkring uret.

http://www.zerohedge.com/article/art-hor...dge-ananta







Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
#2
https://www.ablogtowatch.com/seiko-anant...c-watches/

Gamle nyheder, men spændende læsning når man er blevet ejer af denne fine japanske klokke.

Der er så fine detaljer på uret, som nydes i hverdagen  Icon_not

Ps. uret har siden jeg fik det søndag vundet 3 sek. godt justeret Poul Halse  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
Tillykke med det. Lækker vægt af et Seiko! Og super justeret Icon_Up
Svar
#4
Flot seiko, tillykke med uret.
Æh Michael du glemte jo og tage uret på i videoen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#5
Der er ingen tvivl om at Seiko kan noget særligt og det synes jeg tydeligt man også kan se her. Der er en grund til at der meget af tiden sidder et Seiko på min arm. Tillykke med det...
Svar
#6
Jeg er lige i "polerings fasen" hvor jeg forsigtigt fjerner diverse spor, men det skal jo gøres med stor omhu ved denne fine klokke og den er ved at være rigtig nydelig igen, så der vil helt sikkert komme nogle billeder af et helt fantastisk ur.

Kender i den følelse af at kigge billeder af et ur og man tænker det er nok ikke rigtig noget for mig, men så kan det ske at man vælter nærmest bagover af begejstring når man får klokken i hånden.  Icon_party

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#7
Ja, jeg kender følelsen Michael. Det er et flot ur Icon_Up
Svar
#8
Mange gange begejstret for et ur og mange gange er der kommet nyt, så kan det lade sig gøre at nå nye højder af begejstring...det tror jeg da nok du skal regne med Icon_e_surprised

Hold nu kæft for et lækkert ur Seiko har lavet til mig Icon_not

Her kommer nogle skud af det skulpturelle smukke ur, hvor man næsten ikke kan yde det retfærdighed, med mindre man betragter det med de lidt mere kunstneriske fotobriller, som her er forsøgt.

I det første skud, ser jeg for mig det halvmørke rum, hvor et Katana sværd bliver til og man kan høre slag fra den japanske mester når han rammer den smukke klinge.

İmage

Bemærk: det er måske lidt meget at få ud af det billede, men hvorfor ikke lave lidt historie-fortælling Icon_lol

Vi skal videre på rejsen...det kunne blive en bog om ure....men altså her er ligger det færdige resultat til afkøling og man kan nyde det smukke kvalitets-stål, ja så har der lige været en urmager indover og smidt et pisse fedt værk i, hvilket kan ses gennem bagsidens glasbund.

İmage

İmage

Pjat og pjank til side og må jeg lige nævne at det faktisk er en fornøjelse ud over det sædvanlige at bære de 250 gram japaner kram....kæmpe repekt til et design der i den grad overrasker når man tager uret på og nyder det henover dagen.

Ps. bare rolig, jeg er stadig Breitling-tosset Icon_cool
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#9
Man kan sagtens være både Seiko og Breitling tosse.

Og Sinn tosse

Og Iwc tosse 

Icon_rygklap
Mvh Kim 
[-]
  • Miwes
Svar
#10
Hej Michael.

Hvordan vurdere du forarbejdningen/kvaliteten på dette ur
I forhold til flere af de andre ure/mærker som du har ejet/ejer,
Her et stykke tid efter det er landet på din adresse. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)