Lange & Friends Dinner - med lidt billeder
#1
Så er der lidt at dele igen.

Denne gang var det A. Lange & Söhne, der inviterede til middag og ure - samt en lille nyhed, som det fremgik af invitationen.

İmage

İmage

Og nej, uret fulgte ikke med. Det er mit eget 1815, der er ved at gøre sig klar til en god aften.

Ifølge Lange-folkene var det første gang nogensinde de holdt denne type arrangement hjemme hos en privatperson. Det foregik på en stille villavej i Nordsjælland...med rød løber og lidt skiltning.

İmage

Som en del af velkomsten mødte vi en del vagter. Det vil være ret klart hvorfor nedenfor.

Noget af det første vi så var, at vi var hjemme hos en ur-fan. Dette er sofabordet i stuen.

İmage

Lange og Kristian Haagen havde så tilført lidt ekstra stemning i stuen.

Et smukt dækket bord...

İmage

...en urmagerbænk

İmage

Og lidt video, så man kunne se detaljerne.

İmage

Med en drink i hånden blev vi inviteret ind i et hemmeligt rum ved siden af stuen. Der havde Lange sat en hel butik op med næsten hele deres kollektion og diverse bøger, billeder og andet med henvisning til forskellige dele af Langes historie. Vildt!

İmage

İmage

İmage

Og de havde den originale kvartet fra genlanceringen af Lange med! Disse fire ure var de første fra det genskabte Lange, og de blev lanceret 24. oktober 1994. Dvs. Lange 1, Arkade, Saxonia og Tourbillon Pour le Mérité. Ganske OK på en regnfuld torsdag i november...og så fik vi jo svaret på hvorfor Langes pressebilleder altid viser 25 som dato. Lederen af genlanceringen havde jo tænkt over, at det udleverede materiale først kom i aviserne (ja, det var dengang...) dagen efter, dvs. 25.oktober.

İmage

Der var kort sagt alt hvad hjertet kunne begære af Lange modeller. Her kommer et udvalg.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Der var også lidt fra historien i form af lommeure

İmage

Og det bedste var, at vi måtte røre ved det hele. Her en Lange 1 Timezone - en af mine graler

İmage

Også OK bagside...

İmage

Jeg fik også prøvet et af de ure, der burde bæres med værket udaf. Se lige her.

İmage

Det er selvfølgelig Datographen der er tale om

İmage

Nogle af de andre gæster bar nogle af de tunge Lamge-ure. Her sammenligner vi udstillingens Datograph med en af gæsternes.

İmage

Så var det tid til middag. Ganske lækker mad lavet i husets køkken.

İmage

Stemningen var dejlig - sjove mennesker, god vin, flotte lokaler og så vilde ure. Hvad mere har man brug for?

İmage

Man ved man er i seriøst selskab, når udsigten til højre er to Zeitwerk, hvoraf det ene er et Striking Time.

İmage

Til venstre sad et Datograph Perpetual. Jeg havde medbragt en mere ydmyg Lange, nemlig en 1815.

İmage

Læg mærke til inskriptionen i servietringen....suk...

Efter hovedretten var det tid til en snak mellem Kristian Haagen og Langes chef for Nordeuropa, Andreas. En spændende snak om Langes historie og ambitioner. De kører jo en meget begrænset produktion i forhold til nogle af de andre topmærker. Under 6.000 stk. om året lød det som. Og ambitionsniveauet mht. produkterne er enormt højt.

Urmageren Robert, der var med fik fortalt om de to gange et Lange ur bliver samlet, om finish og om dengang han skiftede fra Lange til et andet urmærke og måtte bruge en del tid på at lære at producere til en markant lavere standard. Og det var ikke et af de dårlige mærker han skiftede til. Han er nu tilbage hos Lange igen.

Mens vi ventede på desserten var der lige tid til at lege lidt mere. Her kommer flere billeder.

İmage

İmage

İmage

İmage

En af mine største favoritter den aften, også fra 1815 familien.

İmage

Og hvis man ikke kan bestemme sig, så er der kun at vælge 3630-strategien, dvs. to gange 1815

İmage

Efter desserten kom så overraskelsen da boksen blev åbnet.

İmage

Lange havde medbragt en helt ny model. I 2016 lancerede de Richard Lange Jumping Seconds - et ur med dead seconds komplikation, dvs. en sekundviser der går som på et quartz ur. Der blev lavet 10o ex. som blev solgt på rekordtid.

Se her for mere om dette ur

https://www.hodinkee.com/articles/the-a-...ng-seconds

Denne aftens overraskelse var en version i guld, også limiteret til 100 ex. - og vi måtte røre og prøve!

İmage

İmage

İmage

En fed aften var ved at lakke mod enden. Fantastisk at se og høre om hvordan Lange blander nutid og historie. Det var også sjovt at møde andre entusiaster - en af dem kendte jeg fra Instagram, men vi havde aldrig mødt hinanden ‘live’. Sjovt!

İmage

Jeg fik lige fingrene i en anden favorit, 1815 Auf Ab med power reserve. En smuk lille ting.

İmage

Der var den sædvanlige goodie-bag med en blanding af Lange ting og lidt fra Kristian Haagen. Meget lækkert.

İmage

Og som en læser-service får I her Langes 2017 prisliste. Håber I sidder ned.

İmage

İmage

İmage

Tak fordi I læste med.

Claus



Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Det ligner en FANTASTISK aften og jeg er som altid misundelig, men kun på den gode måde :-)
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Mange tak Claus. Det er et indblik i en del af en verden, de fleste af os ikke ser. Det er nogle smukke ure, og den der Jumping seconds ville jeg personeligt ike have det fjerneste imod at eje. Og Datografen selvfølgelig. Og så lige en Lange 1. Så ville jeg nok være tilfreds Icon_rul
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
Tak fordi du deler disse fantastiske oplevelser.

Nogle af billeder virker ikke her, men pyt.
Mvh Kim 
Svar
#5
(10-11-2017, 04:55 PM)Larsb Skrev: Mange tak Claus. Det er et indblik i en del af en verden, de fleste af os ikke ser. Det er nogle smukke ure, og den der Jumping seconds ville jeg personeligt ike have det fjerneste imod at eje. Og Datografen selvfølgelig. Og så lige en Lange 1. Så ville jeg nok være tilfreds  Icon_rul

Haha, Lars. Kender godt den med ‘..og så..’ ‘..og så lige..’

Sådan havde jeg det også efter i går...

Claus

(10-11-2017, 04:57 PM)Avantismo Skrev: Tak fordi du deler disse fantastiske oplevelser.

Nogle af billeder virker ikke her, men pyt.

Selv tak :-)

Underligt med billederne. Virker ok i safari på Mac og iOS hos mig - samt Tapatalk, som jeg skrev det hele i. Prøver lige med et par andre browsere/platforme.

Svar
#6
De virker ok her (tapatalk og internet explorer)
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Nu virker det. Smukke billeder.
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
tak for endnu engang en skøn beretning!

Det er virkelig smukke ure inkl. dit “ydmyge” 1815! (Jeg var nød til at inaktivere min Are-You-kidding-me-app for overhovedet at få lov til at skrive ordene “ydmyg” og “Lange” i samme sætning...) Den foreslog Stilfuld og Elegant. Klassisk og Diskret...

Jeg er selvfølgelig ved at dø af nysgerrighed efter at vide hvilket urmærke urmageren skiftede til, men det er nu ingen skam at ligge efter ALS. Med mindre selvfølgelig, at man påstår noget andet..

God weekend,
jens
[-]
  • cfnissen
Svar
#9
Hvis ikke Lange giver dig hjertebanken  Icon_Up
Så ved du at du er død. Icon_not
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#10
WOW, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)