Lommeur med urværket "GT" mangler "muffe-leder-fjeder"
#1
Hej.

Jeg har et meget gammelt lommeur, som har været til urmager - han kunne desværre ikke skaffe dele.

Jeg spurgte, hvad urværket hed, og han sagde at urværket hedder "GT" og er senere blevet opkøbt af et andet firma.

Han siger at det er en "muffelederfjeder" som er gået i stykker, og som derfor skal skiftes, for at man kan stille uret.

En som kan hjælpe, eller kender en, jeg kan forsøge at kontakte?
Svar
#2
Det kan da ikke være en urmager du har spurgt, en muffeleder-fjeder laver man da selv  Icon_smil
P.N.

(04-11-2017, 05:15 PM)zzup Skrev: Hej.

Jeg har et meget gammelt lommeur, som har været til urmager - han kunne desværre ikke skaffe dele.

Jeg spurgte, hvad urværket hed, og han sagde at urværket hedder "GT" og er senere blevet opkøbt af et andet firma.

Han siger at det er en "muffelederfjeder" som er gået i stykker, og som derfor skal skiftes, for at man kan stille uret.

En som kan hjælpe, eller kender en, jeg kan forsøge at kontakte?
[-]
  • whoa
Svar
#3
Tjaa.. det var en urmager jeg var nede hos i Kolding - Han sagde at han ikke kunne skaffe den - umiddelbart tror jeg heller ikke han kan lave en selv så - for så havde han nok bare gjort det :)
Svar
#4
Så må du sende det op til den pensionerede urmager i Brønderslev. Det kan ikke koste mange kroner at fremstille  Icon_smil
P.N.

(05-11-2017, 03:20 PM)zzup Skrev: Tjaa.. det var en urmager jeg var nede hos i Kolding - Han sagde at han ikke kunne skaffe den - umiddelbart tror jeg heller ikke han kan lave en selv så - for så havde han nok bare gjort det :)
[-]
  • whoa
Svar
#5
Ja, ja, Per.
Eller man dykker ned i lageret af gamle reservedele og finder den.
GT, var det ikke noget med Revue...?
Så han kan jo også sætte sig i bilen og køre ind i landet til 6630 Rødding....    Icon_e_biggrin1
Inden jeg begynder at lave en.... Icon_Up

Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#6
Der var lige noget der passerede "Revue" Det skulle da ikke undre mig om du kan finde den på dit righoldige lager  Icon_flag
Mvh.
P.N.

 
(12-11-2017, 10:58 AM)Lars Skrev: Ja, ja, Per.
Eller man dykker ned i lageret af gamle reservedele og finder den.
GT, var det ikke noget med Revue...?
Så han kan jo også sætte sig i bilen og køre ind i landet til 6630 Rødding....    Icon_e_biggrin1
Inden jeg begynder at lave en.... Icon_Up

Mvh
Lars
Svar
#7
Tak for jeres svar :)

Så er der jo håb forude :)

Per:
Brønderslev må det blive, hvis jeg kke finder andre muligheder - tak for buddet :)

Lars:
Hvor er det henne i Rødding du mener jeg kan køre til? :P
Svar
#8
(14-11-2017, 02:48 PM)zzup Skrev: Tak for jeres svar :)

Så er der jo håb forude :)

Per:
Brønderslev må det blive, hvis jeg kke finder andre muligheder - tak for buddet :)

Lars:
Hvor er det henne i Rødding du mener jeg kan køre til? :P

Ja, se det skriver jeg så ikke lige her.
Prøv en PB
Men ellers Rødding i Sønderjylland.
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)