Jeres erfaringer med Christopher Ward
#1
God eftermiddag. 

Jeg har besluttet mig for at bruge mellem 3000 og 4000 på et nyt ur. Det skal være batteridrevet, da jeg ikke ønsker at skulle bekymre mig om at trække uret op, samt justere tiden. 

Jeg har kig på 2 modeller: 

Seiko SNE435P1 Seiko PADI Diver Solar Special Edition http://www.urkompagniet.dk/seiko-padi-di...435p1.html 

og
 
Christoper Ward C60 Trident 300 Quartz  https://www.christopherward.co.uk/c60-tr...300-693487 

Umiddelbart hælder jeg mest til C60, men før jeg beslutter mig, vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med mærket (og evt modellen), gode som dårlige. 

På forhånd tak.
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#2
(26-10-2017, 01:32 PM)Krellef Skrev: God eftermiddag. 

Jeg har besluttet mig for at bruge mellem 3000 og 4000 på et nyt ur. Det skal være batteridrevet, da jeg ikke ønsker at skulle bekymre mig om at trække uret op, samt justere tiden. 

Jeg har kig på 2 modeller: 

Seiko SNE435P1 Seiko PADI Diver Solar Special Edition http://www.urkompagniet.dk/seiko-padi-di...435p1.html 

og
 
Christoper Ward C60 Trident 300 Quartz  https://www.christopherward.co.uk/c60-tr...300-693487 

Umiddelbart hælder jeg mest til C60, men før jeg beslutter mig, vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med mærket (og evt modellen), gode som dårlige. 

På forhånd tak.

Christopher Ward er et meget fint urmagerbrand og du får meget for pengene - dog kun hvis du køber et ur med mekanisk urværk. Vælger du et quartzur, er det stort set ligegyldigt hvilket serieproduceret og sjæleløs maskine du vælger.
Køb et rigtigt ur - og ja, køb et C.Ward.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#3
Jeg forstår at du er fortaler for mekaniske ure - men jeg ved, at det i længden vil blive et irritationsmoment, i stedet for at jeg kan nyde at det bare passer sig selv, viser tiden, og viser den præcist :-)
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#4
Jeg ville vælge Seiko med solar, når du er til batteri og Seiko går man aldrig fejl af......det andet mærke siger mig ikke noget
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#5
Seiko no contest  Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
Vælg det du mener er pænest og ikke det jeg mener er pænest. Husk at prøve dem på hvis det er muligt, det er ikke sikkert at de sidder lige godt på armen.

Skal det være quartz så er sol opladning nu meget cool. Citizen er også ret gode til at lave sol opladning.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
[-]
  • runzuk5
Svar
#7
Hvad med et Citizen Pingo?
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#8
Netop det ur har jeg også overvejet at købe.
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
[-]
  • runzuk5, Smilla
Svar
#9
C ward for ret gode ord med inde på WATCHUSEEK, tror faktisk aldrig jeg har hørt negativt om dem, skulle være lækker kvalitet til pengene! Syntes selv Trident er fed men ja ville nok også vælge automatisk, men quartz har jo som du siger fordele! Så jeg ville ikke være bange for at købe sådan et! Evt kig på watchrecon, der burde også være lidt brugt til salg, men nok flest automatiske!

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Svar
#10
For en gangs skyld er jeg enig med Rune aka runzuk5, - hvad med Pingo ? (Citizen på venstre). Kælenavnet "Pingo" kommer fra kronprinsens ditto og fra perioden han var med i frømandskorpset. Uret er (halvvejs ?) frømandkorpsets officielt ur, det tåler stort set det hele; at dykke, tage tid, har forskellige alarmer, både analog og digital tidsvisning og derved mulighed at have to tidszoner ("GMT"), det har dybdemåler som faktisk er ret præcist og det er meget stødsikret. Og en af de store fordele: Det koster ikke ret meget. Jeg ved ikke hvad den officielt udsalgspris i DK er, men der er en forretning i Kbh (Valby, hvis jeg husker korrekt), hvor de har solgt dette ur årevis til rabatpriser for ca. + to tusinder kroner. Hvis du kigger på eBay, finder du stort set altid en EU-sælger som har nye Citizen Promaster JP2000-08E til salg for priser startende fra € 200 og vil du lave en hurtig handel, behøver du ikke lede dem hvis knapt kr. 2.000 er OK for dig. (EU-sælger = ingen bøvl med moms, told mm.)
Jeg dykker selv en del og kan kun sige godt for uret. Det er faktisk det eneste quartzur i min urkasse.
Uret er markant, nogle kalder det grimt og det er det også. IMHO bare så grimt at det faktisk er ret skønt og i hvert fald absolut maskulint tidsmåler.
Anbefales varmt når du nu tror mest på quartz...  Icon_blink  

Vh. John

(27-10-2017, 05:29 PM)runzuk5 Skrev: Hvad med et Citizen Pingo?
İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • runzuk5, Smilla
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)