Seiko Sumo - Pepsi
#1
Det er en modificeret model med safirglas og her følger lige et link til lidt billeder af uret....en rigtig hyggelig Seiko udgave  Icon_Up

https://photos.app.goo.gl/KpYHU5WqXADUnNYz1
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Jeg ved ikke hvordan i har det med ure med pepsi dial, men det er bare så fede farver til et ur, så blå skive og lünette med røde og blå farver Icon_Up

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
(17-09-2017, 12:24 AM)Miwes Skrev: Jeg ved ikke hvordan i har det med ure med pepsi dial, men det er bare så fede farver til et ur, så blå skive og lünette med røde og blå farver  Icon_Up 


Jeg er helt med dig her, Michael - Pepsi farveskemaet til ure har bare et eller andet "magisk" over sig ! Din Pepsi Sumo med blå skive er et fantastisk eksempel på, hvordan en diskret "modding" kan transformere et i forvejen flot ur.

Gule og orange skiver er også super flotte, ex. din "nye" gule Breitling - jeg har selv en Seiko Monster med orange skive. Men personligt er det for mig mest et udpræget sommerur, hvor Pepsi farverne er langt mere anvendelige.

Men alt er jo et spørgsmål om personlig smag og præferencer, heldigvis !!  Icon_Up

Det ur, som du viser, er startet ud som en alm. blå Sumo og har så fået monteret Pepsi lunetteindlæg fra Yobokies + double domed safirglas fra Chrystaltimes. Grunden til, at jeg ved det er, at det oprindeligt har været mit ur, som jeg købte fra nyt i juli 2016, ligesom jeg bestilte delene hjem ved samme lejlighed. 

Jeg solgte dog uret for at financiere noget andet, inden jeg fik monteret delene, hvilket den næste ejer så gjorde.

Men jeg har svært ved at undvære et Pepsi, selvom jeg har solgt ud af alle mine dyrere ure, så derfor har jeg nu en Pepsi Turtle som dagligt ur - en SRP779J1, der er født med sort skive og Pepsi lunette. Uret er dog "modded" med "coin edge" lunette, nyt indlæg med større "perle", safirglas, Kanji datohjul og "lollipop" sekundviser, samt en lænke fra Strapcode.


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Jeg er helt blæst bagover Peter af dit indlæg til mit nye ur Icon_not

Det er så fedt at få alle de fakta med i købet og så lander det hele jo på en perfekt måde og tro mig jeg er ikke blevet mindre glad for min "nye" Pepsi Icon_flag Icon_flag

Tusind tak Peter du har lige fået søndags humøret helt i top Icon_Up

Vh. Michael

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Avantismo, pbr
Svar
#5
(17-09-2017, 11:03 AM)Miwes Skrev: Jeg er helt blæst bagover Peter af dit indlæg til mit nye ur  Icon_not

Det er så fedt at få alle de fakta med i købet og så lander det hele jo på en perfekt måde og tro mig jeg er ikke blevet mindre glad for min "nye" Pepsi  Icon_flag  Icon_flag

Tusind tak Peter du har lige fået søndags humøret helt i top  Icon_Up

Vh. Michael


Det var så lidt - jeg er super glad for, at du på den måde har glæde af min lille fortælling om dit ur  Icon_smil Jeg havde tidligere haft en Sumo Pepsi i den gamle model uden "Prospex logoet" på skiven - et ur, som jeg havde købt af JoePete og som jeg senere solgte videre til KimT  Icon_smil Jeg savnede det ur så meget, at jeg bestemte mig for at "lave et nyt" og købte så den blå Sumo og bestilte delene hjem. I mellemtiden havde jeg dog også fået mig en PADI Turtle og da den blå Sumo var så flot et ur i sig selv, så valgte jeg at bevare den original i stedet for at have 2 Pepsi ure, der skulle konkurrere imod hinanden. Det viste sig dog, at PADI´en simpelthen var FOR farvestrålende til min smag, så jeg skulle jo nok have solgt det og fuldført Pepsi Sumo modd´en  Icon_e_biggrin1

Her er dit ur, som det så ud originalt - der findes naturligvis masser af billeder af blå Sumo´er på nettet, men dette er DIT ur som det så ud oprindeligt  Icon_blink

İmage

Iøvrigt, så solgte jeg det blå Sumo til JJG som fik delene monteret, men så senere blev fristet af en Seiko Marinemaster fra Claus / CT-Watches og så gav det i bytte i den handel. Grunden til at jeg ved det er, at jeg foreslog uret til Runzuk, da det lå til salg hos Claus og kommenterede på, at jeg havde på fornemmelsen, at det var mit "gamle ur", hvilket JJG så bekræftede (se posts fra 3. September 2017 i denne tråd: 
http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=81995&pid=307461#pid307461 )

Her er min oprindelige tråd om uret:

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=81375
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Avantismo
Svar
#6
Tak Peter....det bliver bedre og bedre Icon_Up

God weekend fortsat Icon_rygklap

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr
Svar
#7
Uhhh, Pepsi med den blå skive står flot.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)