Tiden nærmer sig
#11
Jeg tænkte på at ringe, men bliver nok bare lidt "pigesur" når man som betalende kunde ikke bliver taget alvorlig nok til "ulejlige" sig med at svare.
Men den gode nyhed er at jeg har fundet én der gider at ulejlige sig, jeg har nu kastet min kærlighed på denne annonce:
https://www.chrono24.dk/rolex/submariner...641182.htm
De har svaret, faktisk inden for få timer, så dem kan jeg lide :)
Der er ikke nogen service historik på uret, der medfølger ikke boks eller ligende... så spørgsmålet er vel "tænker I her inde at det er et dårligt, OK eller godt køb ?
Jeg er helt klar over at det er ganske umuligt ud fra tre billeder, sådan har jeg det selv, men håber at kunne trække lidt på de skarpe øjne og hjerner her :)
Ser frem til at høre fra panelet !
Sidst men ikke mindst, kan man så forhandle om en sådan pris- vi fra jylland syntes jo som udgangspunkt alt er for dyrt ;)
Memento mori
Svar
#12
Jeg synes at prisen er god og i Holland, hvor lovgivningen på garantiorninger er på brugte ting er noget dårlige ift andre steder, især her i landet, får man da 1 års garanti. Hvor nemt de så er at danske med dernede ved jeg ikke. Men til den pris er det også penge til service hvis det skulle opstå inden for et par år.

Jeg ville ikke undre mig hvis olien er noget slidt i uret når serviehistorik er helt ukendt, men uret skal jo gå nogenlunde uden store afvigelser og det vil jeg da også formode at det gør. Det er jo ikke 50 år gammelt og vintage. 

Jeg ville nok slå til hvis du vil have modellen. Det er også rart at kundeservice er fint og svartid er kort.
Svar
#13
Øhhhh er ikke helt sikker på om jeg forstår kommentaren om garanti i Holland ! Er den bedre eller dårligere end i Danmark ? ?
Men jeg fik da så meget at det ikke virker helt skævt ?
Tænker jeg går videre med købet, hvad gør I når der handles ? Bankoverførsel eller ??
Helt mærkeligt efter at have søgt i så lang tid at ligesom komme i mål ( eller næsten )
Memento mori
Svar
#14
Der er forskel og her er danske regler:

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettighe...forskellen

Jeg fik fat i et par Hollandske forhandlere, som gav 6 måneders reklamtionsret/garanti og det var det. De synes at 24 måneders garanti/reklamtionsret var sindsygt for en brugt genstand. Især ure som var over 10 + år gamle.

I min verden er 6 måneder meget lidt for noget godt brugt, og 24 måneder er en del, men sådan er det. 

Men da uret er så billligt så når der er problemer så er der en del penge til service.
Svar
#15
Tak for svar og link, jeg vil undersøge nærmere hvad der menes når de skriver 1års garanti !
Og så må jeg tage den der fra...
Memento mori
Svar
#16
Jeg vil ikke undlade at spørge: Har du overvejet at gå ind til en Rolex forhandler i DK og købe et nyt?
Javist, det koster 53.000 (?) og dermed noget mere end et brugt fra Holland. Tilgengæld er det spritnyt, fuld pakke, med garanti, køboplevelse, et-sted-at-gå-hen-når-du-har-spørgsmål osv osv.
Det er, som du skriver, et dyrt ur til en særlig lejlighed. Personligt ville jeg spare op og købe hos en forhandler.
Jeg ved mange synes, det er tåbeligt, men enten har de stor erfaring med at købe brugt eller... dem om det.
mvh Jens
Svar
#17
Rigtig god pointe... har bestemt også selv være meget i tvivl om det skulle være et nyt.
Var inde og se på en sprit ny, og ja... det var super fint, måske bare for fint.
Ihvertfald, og det er måske også fordi man har set på så mange brugte, virkede det lidt for bling bling for mig, jeg vil gerne har et ur jeg kan gå med 24/7 mange år frem, og at se ekspedienten med hvide hansker behandle uret som en nyfødt virkede... tjaaa bare forkert.
Men det er en rigtig god pointe, specielt nu hvor jeg er gået fra at finde et ur fra 77, og "bare" leder efter et SUB ?
Det er slet ikke let. ( og så er der naturligvis også det med pengene, de spiller naturligvis også ind)
Memento mori
Svar
#18
Ift Rolex ville jeg købe et brugt af en Dansk forhandler. Du giver lidt mere men står rigtig meget bedre ift garanti ( det er lidt bøvlet at begynde at sende et ur frem og tilbage ift reklamation/garanti ). Endelig er det også nemmere hvis der nu skulle blive noget med uorginale dele i uret ( som måske opdages ved et service ) - jeg ville altid ift Rolex vælge en danske forhandler.
Tjek her : http://www.subcentral.dk og tjek specielt her : http://www.subcentral.dk/side10.html
Svar
#19
Skal, skal ikke- og hvis ja brugt eller nyt... det er ikke let at fylde rund :)
Efter at have hørt fra flere sider at det er tilråde ligt at købe via danske forhandlere, går jeg den retning (igen)
Er jo lidt på dybt vand som total ur novice, men har så også bevæget mig i retning af et nyt ur !
Var hos en forhandler tidligere på året, og mener også det kostede et par og halv-tres, som også Jens skriver, men efter at have søgt på Chrono24 ser det ud til at det nu koster 62+ :(
Er prisen steget, kigger jeg de forkerte steder eller...
Memento mori
Svar
#20
Du kan se Rolex listepriser på deres hjemmeside.
En Sub no date koster ca 53.000 og med dato ca 60.000.
Kig også efter brugt hos Dreamwatch, TimeToWatch, Chrono.dk osv. og på vintageure.dk
mvh Jens
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)