Kondens paranoia / seamaster
#1
Hejsa,

Hermed et spørgsmål vedr. dug på mit Omega Seamaster (212.30.41.20.03.001)
Jeg har oplevet, at det dugger (KUN udenpå - aldrig indeni) en ganske lille smule på ydersiden af glasset nogle gange når jeg har stillet det efter at være kommet ud af badet, hvor det har ligget i et køligt soveværelse. Jeg har været helt tør på hænderne osv., men temperaturforskellen kan måske foretage en lille bitte smule dug udenpå glasset / uret, men som sagt aldrig skyggen af fugt indeni.
Jeg kan selvfølgelig bare lade være med at stille det / kronen under disse forhold, men skal man være bange for, at duggen kravler ind i uret idet man har det åbent med "varme hænder"?
Man kan vel nærmest aldrig være 100% sikker på, at ens ur har præcis samme temperatur som hænderne når det skal stilles?
Det jeg forestiller mig er, at man ikke skal frygte noget så længe man ikke kan se dug indvendig?

Sig, at jeg er paranoid, og at dette ikke er farligt (har bare paranoia over fugt). ;-)
Svar
#2
Der er lidt om kondens til sidst i videoen
https://www.youtube.com/watch?v=uQFuZL14Aaw
Svar
#3


Så længe kronen er lukket helt tæt ved bad og svøming og uret har temepertur ved 10 - 40 grader når du stiller uret, så går det nok. Så ofte skal det jo heller ikke stilles. Hvis jeg ofte, (2 - 3 gange om ugen), gik i bad med uret ville jeg nok lade det trykprøve hvert 2 år.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)