Orient Pro Saturation Diver 300 m
#21
IWC 7 dags værk har rent faktisk 8 dags gang reserve,
Men værket bliver stoppet efter 7 dage fordi der er tale om et (stort) automatik værk,
Så har det noget lageret energi til når det startes op igen,
Hvilke mindsker "belastningen" på rotoren og sikre en hurtigere "opladning" af gangreserven.

Det er også derfor (skulle jeg mene) at ejere af disse værker fortæller,
At uret meget nemt (og med lidt håndbevægelse) får fuld gang reserve når det tages i brug,
Efter at de har været løbet ud.

Jeg skal prøve at finde hvor jeg læste om det.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#22
Enig - jeg har også læst det om mit IWC Big Ing. (500505). Jeg har lige ledt igen, men kunne heller ikke finde det sted, hvor jeg havde læst det. 
(02-09-2018, 08:32 PM)Stensbjerg Skrev: IWC 7 dags værk har rent faktisk 8 dags gang reserve,
Men værket bliver stoppet efter 7 dage fordi der er tale om et (stort) automatik værk,
Så har det noget lageret energi til når det startes op igen,
Hvilke mindsker "belastningen" på rotoren og sikre en hurtigere "opladning" af gangreserven.

Det er også derfor (skulle jeg mene) at ejere af disse værker fortæller,
At uret meget nemt (og med lidt håndbevægelse) får fuld gang reserve når det tages i brug,
Efter at de har været løbet ud.

Jeg skal prøve at finde hvor jeg læste om det.
Svar
#23
(02-09-2018, 07:07 PM)Lars Skrev: Lige en update :)

En moderne fjeder bliver ikke slap fordi den går "ud".

Jeg skrev: 

Fjederen bliver muligvis mere og mere slap, jo flere gange du lader den løbe helt tør fra kraft.


Når du har to stykker gevind, så vil de blive slidt, når du spænder gevindet. Se blot på Rolex og deres krone med gevind, det er en standard reparation på dem, at de skal have nyt kronerør når man skifter kronen.
Om du fjerner kronerøret, så fjerne du ikke problemet med at holde uret tæt. 

Jeg skrev: 

 Mht kronerør, så skal der meget til at spænde kroen hårdt så den ødelægges. Ihvertefald på den korte bane. Men spænder men meget hårdt hver gang, så vil den på sigt gå i stykker. Og ellers før eller siden slides Kronerør jo. Det problem har Fortis løs ved at lave deres nye dykkerure uden kronerør og stadigvæk vandtætte til 200 meter.

Så det lyder ens mht kronerør, bare skrevet anderledes :)

De ure jeg har oplevet går mere og mere langsom og taber hurtigst tid er altid de ure med ca 21.000 svingninger i døgnet og ikke dem med 28.800 svinger i døgnet.
Svar
#24
(02-09-2018, 08:32 PM)Stensbjerg Skrev: IWC 7 dags værk har rent faktisk 8 dags gang reserve,
Men værket bliver stoppet efter 7 dage fordi der er tale om et (stort) automatik værk,
Så har det noget lageret energi til når det startes op igen,
Hvilke mindsker "belastningen" på rotoren og sikre en hurtigere "opladning" af gangreserven.

Det er også derfor (skulle jeg mene) at ejere af disse værker fortæller,
At uret meget nemt (og med lidt håndbevægelse) får fuld gang reserve når det tages i brug,
Efter at de har været løbet ud.

Jeg skal prøve at finde hvor jeg læste om det.

Det giver god mening.
Svar
#25
Her er den bedste forklaring (jeg kan finde) på hvad jeg prøvede at skrive.
https://m.youtube.com/watch?v=tI-xcZD0uM8
Det er dog på engelsk. Icon_Up

Men rent praktisk er det et 7dags værk,
I dag laver de dog ure med 8 dags power i praktiks med deres 59215 værk. Icon_not
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Stenstrup
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)