Dilemma - valg af ur
#11
(15-08-2017, 10:21 PM)Miwes Skrev: Det kan da godt være at man føler det lidt underligt at se på uret på den måde, men det er med til at gøre en ægte ur-nørd ud af dig  Icon_lol

Haha, ja det er detaljen som tæller  Icon_e_biggrin1
Svar
#12
hvor lille/stort et håndled har du? jeg kørte en "longines legend small wrist" billedsøgning på google og syntes ikke at der var noget der så tude-tosset ud. Jeg har selv en pencil-wrist og går glad med ure hvor lugs er næsten samme bredde som mit håndled. Eneste generelle problem er at remmene nogen gange bliver for lange, men en LLD er killer på en NATO

date or no-date min ven?

Sådan en LLD kan blive en fin start på en tema samling med kompressor kasser, eller ure med interne kranse, eller militære dykkerure, eller eller elller osv.

det er et fedt ur som der også er god efterspørgsel på brugt, så du brænder dig ikke så meget hvis du senere skyder den af
Svar
#13
(15-08-2017, 10:47 PM)longbear Skrev: hvor lille/stort et håndled har du? jeg kørte en "longines legend small wrist" billedsøgning på google og syntes ikke at der var noget der så tude-tosset ud. Jeg har selv en pencil-wrist og går glad med ure hvor lugs er næsten samme bredde som mit håndled. Eneste generelle problem er at remmene nogen gange bliver for lange, men en LLD er killer på en NATO

date or no-date min ven?

Sådan en LLD kan blive en fin start på en tema samling med kompressor kasser, eller ure med interne kranse, eller militære dykkerure, eller eller elller osv.

det er et fedt ur som der også er god efterspørgsel på brugt, så du brænder dig ikke så meget hvis du senere skyder den af

Haha  Icon_e_biggrin1 på en god sommerdag så er mit håndled 50 mm i bredden, så vintage ure passer mig faktisk bedst.
Men yderside af lugs er jo så ikke det samme som der hvor cylindrene er placeret ( eller hvad de nu hedder ), hvor remmen så ville gå til.

Date, da jeg ikke har lyst til at bruge de ekstra kr., på en no date.

Mit Longines Opposition på lænke, er faktisk endnu bredere kunne jeg måle i går.
https://www.google.dk/search?q=longines+...hTaseUHYwM:
Svar
#14
Det er jo også muligt at finde en vintage dykker med kompressor kasse på de 36mm, hvis du vil ned i størrelse. Det er dog noget helt andet med vintage.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#15
(16-08-2017, 03:28 PM)tg Skrev: Det er jo også muligt at finde en vintage dykker med kompressor kasse på de 36mm, hvis du vil ned i størrelse. Det er dog noget helt andet med vintage.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk

Jeg er nok mest til nye / nyere ure, men jeg har da tænkt tanken.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)