Fra sportsmand til diplomat.
#11
Tudor offentligtgjorde det selv den 30 Maj, så den store hemmelighed har det trods alt ikke været Icon_smil

Personligt spiller det for mig ingen rolle, hvem de forskellige huse har eller ikke har som ambassadører. Enten er et ur tiltalende, eller osse er det ikke.
Svar
#12
Det eneste den mand har gjort som man må tage hatten (hvis man har en) af for,
Er hans evne til at brande sig selv og tjene penge på personlige sponsorater.

På den front mener jeg ikke nogen spiller før ham matcher ham.

Evnerne på banen beskrev M.Laudrup rigtig godt ved at sige,
Han slår nogle udmærket indlæg...

Personlig trækker han hverken fra eller til i min opfattelse af Tudor.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#13
Nu er det jo en ur-side og ikke fodboldblog ? .......
Meeeen da ure og fodbold er to af mine fire hovedinteresser, - alligevel et par meninger:
1. Tudor laver en række fede ure, - gid jeg havde råd til et!
2. David Beckham fortjener respekt - fortjent fast spiller på to af verdens bedste hold, uanset roller som flødebolle, model, gift med den forkerte, ur-ambassadør og lignende ?
[-]
  • Avantismo, whoa
Svar
#14
Som Laudrup syntes jeg at han som spiller var stærkt overvurderet,
Og en ting er helt sikkert han havde ikke pladsen på det daværende Real hold,
Fordi han var ubestridt nummer 1 i verden på pladsen målt på fodbold evner.

Det kan man regne ud med det samme,
Hvis Man ser på hvad præsident Perezs indkøbs politik dengang og til dels i dag, Gik og går ud på.

Måske der også var en grund til Man U slap ham uden den store kamp,
Og de klarede sig ihvertfald desværre (jeg er LFC fan) udmærket uden ham efterfølgende.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#15
Øh, det er nok mig, der ikke helt har fulgt med, men spillede Gillette foldbold?

Og hvilket værk ligger i det omtalte Real ur? En googling efter "Real watches" giver ikke nogen brugbare hits

Icon_violin

/Bjørn.
[-]
  • Lars
Svar
#16
I nogle tilfælde kan det være svært at differentiere mellen "person" og "produkt".
Jeg startede ikke denne tråd for at lufte min mening om David Beckham (jeg har vidst ikke nogen).

Det var mere for at høre hvad de ærede forummedlemmer har af holdning til urambassadører.
Min umiddelbare mening er, at jeg har svært ved at nævne en person, som værende urambassadør kunne skærpe min lyst til et urmærke.
De gamle Rolexreklamer med personer som tilsyneladende rent faktisk havde valgt et Rolex, fandt jeg "gode". Ja, måske var de ligefrem medvirkende til mit køb af et Datejust for snart mange år siden.
Men valget af ur hang sammen med nogle "tekniske egenskaber", som uret besad.

Jeg har en ikke videnskabelig bekræftet fornemmelse af, at armbåndurets fremtid afhænger af, om køberne har en reel oplevelse af "relevans" eller "praktisk funktion".

Altså en fornemmelse af at armbåndurets dage er talte, hvis de ikke byder på mere end "status".

/
Kristen
Svar
#17
Fair nok, Kristen, lad mig blive seriøs. Stort set alle produkter skal "sælges", og der er naturligvis meget forskel på, om det er ure fra Tudor, leverpostej fra Stryhns, eller barbermaskiner fra Braun. Det med at bruge "ambassadører" er jo ikke nyt, og jeg synes faktisk, at det er mere seriøst end "du bliver slankere/sundere, hvis du spiser xyz". Hvis en producent - som Tudor - gerne vil tiltrække en bestemt type kunder, er det sikkert en god idé at finde noget, der tiltaler den pågældende kundegruppe. Jeg kunne aldrig finde på at købe et ur, fordi en fodboldspiller bruger det, men jeg kunne godt lade mig inspirere af en cello-spiller, der søger den perfekte lyd (og derfor har det perfekte ur) eller en pilot fra Pan-Am (som skal have styr på klokken et andet sted på jorden). Og måske er netop det en af grundene til, at jeg er til Rolex. Men jeg har det f.eks. svært med "you merely look after it for the next generation". No way - det er s'gu for at jeg kan glæde mig over det. Mine børn og børnebørn må træffe deres valg.

I sidste ende er det jo bare markedsføring, og jeg er sikker på, at al mulig statistik fortæller, at det virker.

Vi har også her på forum nogle gange haft "Breitling for Bentley" oppe at vende, hvor en meget typisk udtalelse er, at Bentley ejere aldrig nogen sinde ville finde på at bære et Breitling. Det er jeg ret sikker på er rigtigt, men hvis Breitling kan få nogen, der ville ønske de ejede en Bentley til at købe deres ure, så virker det. Bruges Jaeger-le-coultre reverso særligt af polo-spillere? Næppe, men det er genial markedsføring.

Der findes rigtig mange fodbold entusiaster, og hvis Tudor kan få bare nogen af dem til at købe deres ure, så er det den rigtige markedsføring. De er ret ligeglade med, at hundrede urnørder måske siger "så vil jeg ikke have Tudor", hvis tusind fodboldnørder siger "så vil jeg have Tudor".

/Bjørn
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)