Chrono24 VS Direkte ved forhandler
#11
Jeg kører bare videre i denne tråd Icon_smil

Når jeg vil købe noget på ebay, så kan jeg se hvilke anmeldelser som sælgeren har fået, og derved danne mig et indtryk om sælgeren er seriøs eller ej.

Jeg synes ikke at jeg på samme måde kan gøre det på Chrono24, eller er det mig som ikke har fundet en lignende funktion?
Jo jeg kan se om det er en "trusted seller" og kan læse om, hvad mærkatet "trusted seller" omfatter. Men er det nok når I køber på Chrono24 ?
Svar
#12
Trusted Seller er en titel en forhandler får bare de betaler deres regninger hos Chrono24 og ikke noget man i min verden kan tillægge værdi. Trusted Check-out derimod beskytter køber rigtig fint, men koster også. Personligt plejer jeg at tjekke referencer ved at Google den relevante forhandler, idet der næsten altid kan findes noget om dem på diverse fora, som dette. Derudover undersøger jeg ting som har de en fysisk butik m.v. Er mavefornemmelsen god og kan jeg finde god omtale på internationale fora bestiller jeg :-)
Svar
#13
(29-06-2017, 01:17 PM)KimT Skrev: Trusted Seller er en titel en forhandler får bare de betaler deres regninger hos Chrono24 og ikke noget man i min verden kan tillægge værdi. Trusted Check-out derimod beskytter køber rigtig fint, men koster også. Personligt plejer jeg at tjekke referencer ved at Google den relevante forhandler,  idet der næsten altid kan findes noget om dem på diverse fora, som dette. Derudover undersøger jeg ting som har de en fysisk butik m.v. Er mavefornemmelsen god og kan jeg finde god omtale på internationale fora bestiller jeg :-)

Ok, ja jeg kan se at trustet checkout koster 3,5% af prisen, men det kan da være værd at tage med.
Svar
#14
Jeg har nu skrevet til sælger ang. garantien på produktet.

Jeg er stadig usikker - Det bunder i at uret på Uhrinstinkt og Premiumwatches (1880 Euro) koster noget mere end det gør på Chrono24 (Prestige Luxusuhren 1700 Euro) som jo er samme firma. Det virker for mig lidt useriøst. Måske det sælges billigere på Chrono for at matche prisen på de andre forhandlere derinde.

Udover det ser det ud til at være en stor butik som har rigtig mange anmeldelser.

Hvad med "ægtheden" af sådan et ur. Får man egentlig et certifikat med et nummer eller lignende så man kan dobbelttjekke et sted?

Beklager de mange spørgsmål, men det er første gang jeg skal købe så dyrt et ur og for mig er det rigtig mange penge. Så vil gerne være så sikker som mulig.
Svar
#15
Forhandler har svaret og skriver følgende:

you will receive the international warranty from Tag Heuer, so you can go to every dealer worldwide in case of warranty issues. The warranty is 2 years from Tag Heuer
Svar
#16
(04-08-2017, 12:04 PM)discotango Skrev: Forhandler har svaret og skriver følgende:

you will receive the international warranty from Tag Heuer, so you can go to every dealer worldwide in case of warranty issues. The warranty is 2 years from Tag Heuer

Hvis uret kommer fra en "ikke AD" er ovenstående ikke korrekt. Tag Heuer, Breitling og Omega kræver at den originale kvittering følger uret ved service. Netop for at lukke ned for Greymarkedet. Uret vil blive afvist og AD'eren som har solgt uret til GD'eren vil få tilsendt en regning på op til det tredobbelte af listeprisen, første gang. Anden gang vil AD'eren miste forhandlingen af mærket. De nævnte mærker laver prøvekøb hos kendte GD'erer.

Vil man nyde godt af den Danske service, bør man købe uret i en Dansk butik imo. Hvis man spørger pænt vil de måske give en lille rabat.
[-]
  • Michael F
Svar
#17
Jeg har besluttet mig for at købe ved dansk forhandler. Fik en god pris ved køb af to ure, så besparelsen ved at købe på Chrono er pludselig ikke så stor. Så trygheden og dansk forhandler vandt ?
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
#18
(08-08-2017, 08:21 PM)Claus Tukjær Skrev:
(04-08-2017, 12:04 PM)discotango Skrev: Forhandler har svaret og skriver følgende:

you will receive the international warranty from Tag Heuer, so you can go to every dealer worldwide in case of warranty issues. The warranty is 2 years from Tag Heuer

Hvis uret kommer fra en "ikke AD" er ovenstående ikke korrekt. Tag Heuer, Breitling og Omega kræver at den originale kvittering følger uret ved service. Netop for at lukke ned for Greymarkedet. Uret vil blive afvist og AD'eren som har solgt uret til GD'eren vil få tilsendt en regning på op til det tredobbelte af listeprisen, første gang. Anden gang vil AD'eren miste forhandlingen af mærket. De nævnte mærker laver prøvekøb hos kendte GD'erer.

Vil man nyde godt af den Danske service, bør man købe uret i en Dansk butik imo. Hvis man spørger pænt vil de måske give en lille rabat.

Såååå. Medmindre man har en kvittering kan man ikke få serviceret sit ur? Ting kan jo gå tabt over tid.
Jeg har selv købt et Seamaster hos forhandleren på Chrono24 som bliver henvist til øverst. Perfekt service og levering. Blot til info.
Svar
#19
Det kan jo godt være en AD indenfor de mærker som han sælger, som sælger nogle ure på Chrono. Så gælder garantien selvfølgelig, man må jo godt sælge ure billigt.
[-]
  • Claus Tukjær
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)