Seiko 6R15 - service eller smide ud
#1
Jeg har et SARB065 som er gået fra at holde +3 sek til +30 sek på ganske kort tid. +30 kan jeg sagtens leve med, men det fik mig til at tænke på hvad 6R15 egentlig er for et værk - Er det sådan et man bare pensionerer når det ikke kan holde tiden længere eller laver man service på det? Jeg tror nok jeg kender svaret, men vi lige høre ad. Uret er i.ø. 1½ år gammelt.


Tak :)
Svar
#2
Værket ligger i mange af Seiko mid range dykkerure. 

Shogun, Sumo og Samurai. 

Produceres stadigvæk og benyttes af Seiko. 

Det burde kunne justeres uden de store problemer. 

Mit Shogun er nok 10 år gammelt og tikker helt perfekt
Mvh Kim 
[-]
  • kana
Svar
#3
Nu ved jeg ikke hvor pludselig det er opstået, men jeg tænker på at det måske kunne afhjælpe at få uret afmagnetiseret.

Det kan ske et og andet med de mekaniske ure, når vi roder med alle vores gadgets, iPads og andet grej, så blot en tanke Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • kana
Svar
#4
Jeg ved ikke hvor pludselig det er sket, det generer mig som sagt ikke med det niveau den har nu (jeg er ikke atomfysiker).

Det var mere en generel betragtning på hvad man gør når sådan et værk når sin servicetid. Jeg regner et eller andet sted med at få at vide at det ikke kan betale sig at lave service på det, men at hele værket skal udskiftes. Det var nemlig den besked jeg fik da jeg ville have et Seiko 5 fra 1985 repareret (jeg ved godt det er to forskellige værk).

Nå, vi får se ... jeg kan jo give en update i 2028 ;)
Svar
#5
Det kan have fået slag eller magantisme, selv om der skal noget til. Det har vel ikke ligget på en højtaler går jeg ud fra.
Værket kan nok justeres hvis du vil. Service er ikke påkrævet de næste 3 til 5 år.

30 sekunders afvigelse er meget. 10 er fint. Er du meget glad for modellen ka service altid betale sig. Ellers sælg den inden den går meget elendig.+ 30 sekunder i døgnet er slemt, men - 30 sekunder i døgnet, hvis det skulle ske, er langt være :)
[-]
  • kana
Svar
#6
Det er et glimrende værk så det bør kunne reddes

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
[-]
  • kana
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)