Det går jo altså slet ikke..............
#1
Som nogle af jer ved, har jeg realiseret hele min beskedne ursamling bortset fra nogle få, idet jeg planlægger at ændre (eller rettere udvide) mine familieforhold  Icon_smil

Således har jeg pt kun ét mekanisk ur, nemlig mit Orange Monster - alle øvrige er quartz (Pingo, MB Microtec, Casio og Garmin).

Og det går jo altså slet ikke !!! Jeg er altså nødt til at have mindst een mekanisk dykker, der kan gå til alt (og det kan mit skrig-orange Monster altså ikke imho).

Men heldigvis er der jo altså rige muligheder for at finde et godt ur, der ikke koster en formue - og i mine øjne ligger valget lige for !! Det er nødt til at være en Seiko Turtle, som er et af de ure, jeg har fundet mest komfortable og samtidig det ur, der i bæreglæde og kvalitet imho giver mest udbytte for et beskedent beløb  Icon_blink

Jeg har haft både Padi Turtle (SRPA21) og den sorte SRP777 - Padi´en er super flot, men er i mine øjne alligevel en tand for farvestrålende, så den fik alt for ofte lov til at blive i kassen. Den sorte er en all time classic, men jeg ville nu alligevel gerne have en med lidt diskret farve på. 

Seiko laver en "Coke" (SRP789), men den har rødlakeret minutviser som jeg ikke er så vild med.

Derfor er der nu en SRP779 Pepsi Turtle på vej - den har blå/rød bezel og sort skive. Jeg var heldig ved en forhandler i Auckland, New Zealand at finde en sprit ny japansk produceret model (SRP779J1 - med "Made in Japan" på skiven) til en så rimelig pris, at det gav mening at importere den. Den kommer på den nye lækre bløde gummirem. Men da jeg foretrækker ure på lænke, så har jeg bestilt en Super Oyster 316L Stainless lænke med justerbart spænde fra Strapcode. 

Her kommer et par billeder taget fra nettet (ikke af det aktuelle ur) - egne billeder følger, når uret lander ! 

Men det vil være en underdrivelse at påstå, at jeg glæder mig  Icon_e_biggrin1


İmage


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Godt valg.

New Turtle er et helt fænomenalt ur i dens prisleje.

Jeg elsker mit eget 777 helt vildt meget  Icon_diver
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar
#3
(02-08-2017, 09:55 PM)Avantismo Skrev: Godt valg.

New Turtle er et helt fænomenalt ur i dens prisleje.

Jeg elsker mit eget 777 helt vildt meget  Icon_diver


Takker og jeg er helt enig - den måde kassen er blødt afrundet mod håndleddet, gør at uret er super komfortabelt på trods af, at det faktisk er over 44mm !

Mit gamle 777 var oftere på armen end de langt dyrere ure, som jeg havde dengang - simpelthen fordi det var så komfortabelt og også fordi det har det klassiske rå dykker-udtryk, samtidig med, at prisen gør at man ikke behøver at være nervøs for eller øm over det !! Jeg fortryder, at jeg lod mig "lokke" til at skille mig af med det dengang, men sådan går det jo en gang imellem  Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Pepsi'en ser godt ud! Det er helt vildt så meget ur man får for pengene i sådan ét Turtle. Har lige fået mig den sorte udgave. Og er helt oppe og køre over at det kører +1 sek pr døgn. Meget imponeret Icon_not


[-]
  • pbr, runzuk5
Svar
#5
Åh, for satan hvor er jeg efterhånden SÅ fristet af Turtle...!


-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • pbr
Svar
#6
Lyder som vi godt kan trænge til et billede mere...

Mit er dog "modded"

İmage
Mvh Kim 
Svar
#7
(03-08-2017, 09:33 AM)Avantismo Skrev: Lyder som vi godt kan trænge til et billede mere...

Mit er dog "modded"


Billeder er altid velkomne !!

Kunne i øvrigt godt tænke mig at høre, hvor du har fået den "Lollipop" sekundviser fra - den ville jeg gerne have til mit ur engang !?  Icon_party
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#8
Kim: det er præcis dét der mangler på Turtle! Fatter ikke Seiko holder fast i den "omvendte" lollipop.


[-]
  • pbr
Svar
#9
Jeg har købt uret fra en i England på ebay.  

Han havde fået det modded med lollipop viser og domed safirglas. 

Mangler lige et kanji day wheel, (med japanske skifttegn) så er det helt perfekt  Icon_smil

Lollipop sekundviser kan sikkert leveres af yoboikies
Mvh Kim 
Svar
#10
(03-08-2017, 12:43 PM)Avantismo Skrev: Lollipop sekundviser kan sikkert leveres af yoboikies

Det har du ret i - vil prøve at støve hans side igennem ! Icon_Up Jeg kunne også godt finde på at opgradere med safirglas - dog nok et fladt og ikke domed.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)