Omega 1969
#1
Hejsa..

Håber der er nogle af jer herinde som vil være i stand til, på en så pædagogisk måde som muligt, at hjælpe mig lidt på vej videre... 
Jeg har besluttet mig for, om muligt at erhverve mig et Speedmaster årgang 1969. Jeg har haft læst Buyers guide i forsøget på at blive klogere, men desværre uden større succes, da den selvsagt er på engelsk og endvidere mege teknisk, efter mine begreber. Så nu håber jeg i stedet for, at der er nogle af I andre som kan hjælpe mig og være med til at minimere risikoen for at jeg bliver taget ved næsen under en fremtidig handel :-)

Der er vist ikke ret mange ure som findes i så mange forskellige udgaver, fakes og andre faldgrupper når det kommer til et køb af en ældre model end en Speedmaster, så jeg søger nogle rette snore i forbindelse med, hvad jeg skal kigge efter. 

Selvfølgelig skal eksemplaret være i en stand der tilsvarer de år sådan et ur har på bagen, hvilket siger sig selv... Og størrelsen på min pengepung i forbindelse med, hvad jeg må acceptere af "tæsk" som det måtte have fået. Men noget af det som jeg er usikker på er, helt præcist hvilke særlige kendetegn et Speedmaster fra det år har som man kan se med det blåtte øje?.

En anden ting går på hvilke numre (serie og ref) det skal have, for at jeg kan være så sikker som muligt på at jeg køber mig det produkt som jeg tror at jeg gør?
Sidst men ikke mindst. Hvordan ser bag kassen helt nøjagtig ud på denne årgang. 

Er der andet som jeg måtte have glemt at spørge ind til ovenfor, så sig endelig til, hvis du har svaret :-)

På forhånd tak

Førstegangs køberen
Svar
#2
Du skal have fat i Moonwatch Only bogen http://www.moonwatchonly.com/

Jeg tror den dækker alle dine spørgsmål.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
[-]
  • Omega man
Svar
#3
Helt enig med tg.
Den er på engelsk, men alle detaljer for de forskellige modeller og årgange, bliver gennemgået med gode billeder.

İmage
[-]
  • MichaelA
Svar
#4
http://speedmaster101.com/145-022/
Svar
#5
Mange tak for jeres svar. Jeg har netop fået omtalte bog :-)
[-]
  • tg
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)