Chrono24 priser
#11
(02-08-2017, 03:43 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg er en kregler, og næsten uanset hvad jeg køber, betragter jeg den vejledende udsalgspris, som sidder på prislappen, som netop vejledende, eller et forhandlingsgrundlag.  Jeg er seriøs og kommer på ingen med med ublu forslag, men hvis ikke sælgeren vil handle, så bliver der ingen handel, og jeg går bare min vej igen.   Af samme grund kommer jeg gerne tilbage til forretninger, hvor jeg er blevet godt behandlet (læs: hvor sælger var indstillet på at handle), for så opnår sælger jo netop det han allerhelst vil, nemlig at få en tilfreds kunde, der kommer igen.

/Bjørn.

Er varen allerede sat ned, kan man jo ikke forvente ekstra rabat. Men er varen ikke sat ned er det en anden sag i mange tilfælde.
Svar
#12
(02-08-2017, 03:43 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg er en kregler, og næsten uanset hvad jeg køber, betragter jeg den vejledende udsalgspris, som sidder på prislappen, som netop vejledende, eller et forhandlingsgrundlag.  Jeg er seriøs og kommer på ingen med med ublu forslag, men hvis ikke sælgeren vil handle, så bliver der ingen handel, og jeg går bare min vej igen.   Af samme grund kommer jeg gerne tilbage til forretninger, hvor jeg er blevet godt behandlet (læs: hvor sælger var indstillet på at handle), for så opnår sælger jo netop det han allerhelst vil, nemlig at få en tilfreds kunde, der kommer igen.

/Bjørn.


Ja, ure kan jo koste en del, så bare 10% rabat, kan jo være en del kroner.
Det kan nok godt betale sig, at gøre forsøget, i det mindste.
Svar
#13
(17-07-2017, 12:39 PM)Stensbjerg Skrev: Jeg kunne personlig aldrig drømme om at købe et ur til listeprisen,
Har netop været i en DK butik og kigge på et Omega Ploprof som i dag står der til 87k...

Jeg syntes uret er fedt men ikke 87k fedt,
Generelt er jeg også overbevist at mit næste evt. dyrere ure indkøb
Bliver fortaget i udlandet da jeg genrelt finder DK priserne på nyt og brugt,
Skal vi sige lovligt oppustet. Icon_blink

Kr. 81.400 koster et standard Ploprof i titanium - kr. 62.800 i stål. 

At ure (og stort set alt andet) er billigere i udlandet, er ganske logisk p.g.a. den høje skat og moms. At kalde det "oppustet" får det til at lyde som om at urhandlere er en flok pampere der udnytter sagesløse kunder og skummer fløden  Icon_lol  Jeg har f.eks. et Seiko Marinemaster 300 til salg billigere end de ofte står til privat. Men private kan jo også "oppuste" deres priser. 

Dem der køber hos Danske forhandlere vælger ofte dette fordi de føler sig mere trykke, end de ville gøre ved at handle i f.eks. Italien. Trykhed er med andre ord noget som mange gerne vil betale lidt for. Skulle der blive problemer med uret, er det også noget nemmere med en Dansk forhandler.
[-]
  • HG
Svar
#14
Jeg kalder ikke nogen for noget som helst,
Så dine udfald må stå for egen regning Claus.

Om private oppuster deres priser skal jeg heller ikke gøre mig til herre over,
Hvad folk vil tage for deres ure samt hvor/hvordan det for dem er mest trygt at handle er deres egen sag.

Men der kan jo også være private der bare siger,
dette er hvad mit ur skal koste uden vi snakker kejsernernes nye klæder
jeg skal ikke leve af det, så intet udsalg her.

Så kan vi hver især også dig mene hvad der er realistisk,
Jeg kan så blot konstatere at vi ikke er enige hvilke helt fint,
måske det også er derfor at jeg fik mere for min Promaster end det du sælger dit for.

Skulle jeg købe et MM300 ville jeg finde dem til salg i DK i dag,
for dyre i forhold til hvad den nye forbedret model koster sprit på chrono24,
Hos en sælger som jeg vurdere det er risiko frit at handle hos.
http://www.chrono24.dk/seiko/prospex-sbd...658871.htm
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#15
og jeg købte et spritnyt SBDB011 MEGET billigere end du havde sat dit SBDB001 til (fra 2010). Sådan er der så meget...

Priserne er oppustet i Danmark skriver du, men mit Promaster er billigere end et du solgte privat. Var det så ikke din pris der var oppustet?

Og jeg kommer ikke med "udfald", blot konstateringer.
Svar
#16
Det vil jeg da håbede du gjorde da jeg ikke på nogen måde 
Har dine forpligtigelser omkring urene som hvis man ikke bære sig helt tosset ad 
alt andet lige også skal give nogen fordele.

Jeg skal ikke leve af urene og en ting er helt sikkert,
Er det den billigste man er ude efter, så er det ikke dem jeg har til salg man skal vælge.

selvfølgelig kan man altid forhandle lidt på prisen,
Men udsalg kommer jeg ikke til at holde så har jeg da heldigvis råd til at beholde dem.

En vare er det værd som den kan sælges til,
Derfor er den pris du siger er realistisk (her for Promasteren) 
Ikke nødvendigvis = med den der er realistisk for alle andre,
Hvilke blev bevist da jeg solgte mit, derfor stillede jeg ? Ved din påstand.

Men du har ret skal man have penge i kassen,
Kan man bare sætte prisen ned i et væk indtil en "tyr springer på" 
Det bliver bare aldrig og har aldrig været min tilgang til salg 
uanset hvad jeg sætter til salg/sælger.

Jeg kan se at nogle forholdsvis nemt tilgængelige ure (hva Promasteren ikke er) i
DK efter min opfattelse generelt ligge højere i brugt priser end de kan købes til på Chrono24,
Hos forhandlere som jeg er blevet fortalt er til at stole på sælger dem til.

I og med at urene er til salg i et forholdsvis stort antal,
formoder jeg at der generelt er en norm pris på dem,
ligesom hvis man skal købe alt andet nemt tilgængeligt.

I den forbindelse brugte jeg ordet oppustet om brugt priserne her i DK
Men jeg har ikke kaldt folk det du siger det er alene din tolkning ikke min.

Men du vælger så at blande dette sammen med realisme debatten.
Men det er altså 2 vidt forskellige ting.

men jeg har solgt en masse som "oserne" sagde var for dyrt,
Det er fair nok så vælger man bare noget andet end det jeg sælger og alle er glade.

men derfor er det stadigvæk nemmest at holde tingene adskilt.

Forsat god sommer.  Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#17
Citat:Skulle jeg købe et MM300 ville jeg finde dem til salg i DK i dag,
for dyre i forhold til hvad den nye forbedret model koster sprit på chrono24,
Hos en sælger som jeg vurdere det er risiko frit at handle hos.
http://www.chrono24.dk/seiko/prospex-sbd...658871.htm


MM 300 har jeg solgt 2 af til samme pris + et Omega Rio 2.000 kr under det billigeste i EU. Med gode leverandører og en del held kan det lade sig gøre.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)