Chrono24 priser
Hvem kender ikke det med at surfe rundt efter ure og ende på chrono24.com og lade sig friste til at udvide samlingen.

Hvordan pokker kan sælgere fra EU sælge ure i 40-60.000kr´s prisklassen op til næsten 20.000kr billigere end AD sælger dem til både i Dk og i dette tilfælde Tyskland.
Det er immervæk noget af en besparelse.
Momser de dem ud af EU og tager dem ind igen?

Kommer urene måske slet ikke fra et EU land?
Det kan man vel se på garantibevis stemplet som oftest ikke fremgår af salgsannoncerne, eller hvad?

Det er fristende at købe derfra men jeg ville gerne vide om nogle her kan give et bud på hvordan de kan sælge til de priser og stadigvæk have en fortjeneste på dem.
Tjenes der virkelig så meget på dem hos diverse AD´s 

Når noget lyder for godt til at være sandt så er det som regel også det.
Gælder det også her?

Er man helt blåøjet hvis man køber derfra.  
Svar
AD forhandler med Omega ganger ofte med faktor 2 for at finde vejlende pris. Med Rolex har jeg hørt lige fra 1,3 i guld til 1,7 i stål. Det er meget lavt. Så AD sælger videre til greymarket.
Så de uatoriseret tjener utroligt lidt. Hagen er at en stor del af dem bruger deres egen garanti ordning og er der noget galt med uret skal det først sendes til dem, og så sender de det til fabrikken. Og der fortalte Hvellund at en gut var kommet i klemme, for da IWC uret blev sendt til ham fra fabriken valgte fabrikken at sende det diretkte til kunden og told forlangte moms af uret. Det tog en masse bøvl for at bevise købsforholdet. Jeg ved ikke hvordan det endte, men mon ikke han slap fra momsen i sidste ende.

Så forskellen ligger i garantiordninger.
Svar
Hvis du kan spare ca 20k på et ur til 40-60k ved at købe hos en EU sælger (butik),
Så skal du da bare gøre det hvordan han så "opføre" handlen i sit regnskab 
er ikke din hovedpine du er "blot" kunden og betaler ikke for hans evt. Mangler.

Uden at vide det vil jeg tro at der ligger noget altid tilgængeligt rabat i forhold til listeprisen,
Sammen med den aftale udbyderen evt. Har lavet med ADeren i forbindelse med at aftage
En vis mængde ure, hvilke er en win win for alle, aftageren kan sælge nogle ure til 
Konkurence dygtige priser og AD får "solgt" ure i henhold til sine kontrakt mæssige 
Forpligtigelser for at kunne beholde det pågældende mærke til salg i sin butik.

Når det så er sagt så lyder de rabatter du nævner ret voldsomme,
Men det afhænger også helt af hvilke mærke vi taler om.

Jeg kunne personlig aldrig drømme om at købe et ur til listeprisen,
Har netop været i en DK butik og kigge på et Omega Ploprof som i dag står der til 87k...

Jeg syntes uret er fedt men ikke 87k fedt,
Generelt er jeg også overbevist at mit næste evt. dyrere ure indkøb
Bliver fortaget i udlandet da jeg genrelt finder DK priserne på nyt og brugt,
Skal vi sige lovligt oppustet. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Hvad referencenummer har den model ?
Svar
Går ud fra at den var nyeste aftapning fik ikke andet at vide,
Spurgte ikke ind til det...
Svar
Mange tak for de gode svar. 
Det kan give god mening hvis de køber af AD for at denne kan opretholde deres kvote. 

Et af de ure jeg har kikket på er et Panerai 510 som er listet til 48.000kr herhjemme. 
Prisen på det begynder i Tyskland (chrono24) på lige over 36.000kr. 

Ligeledes har jeg kikket på et Rolex datajust til min bedre halvdel og var måske lige hurtig nok med at skrive 20.000kr i besparelse. 
Jeg havde lige overset at den model jeg så på ikke havde den ønskede hvidgulds men en i stål. 
Men 15.000kr i besparelse er der tale om, beklager. 

Disse ure er ikke fra butik men en privat sælger. 

Garanti spørgsmålet kan vel virke besværligt som så skal vejes op med besparelsen. 
Jeg er hermed gået i tænkebox.
Svar
Privat handel og handel i butik,
Er generelt 2 vidt forskellige ting, da butikken Har ydelser som privat personen
Ikke skal tænke på bla. Garanti og reklamation.

En fysisk butik vil altid have udgifter som en privat person Eller web butik ikke har,
som kun personen som tager på den kolde side af håndtaget betaler.
Svar
(17-07-2017, 02:03 PM)Stensbjerg Skrev: Går ud fra at den var nyeste aftapning fik ikke andet at vide,
Spurgte ikke ind til det...

Listepris er for nogle stålmodeller med titaniumlænke er 62.000 kr. og ca 43.000 kr.  ved ikke AD. En besparelse på 29 % og 115.000 kr. for den i guld på lynette. Den kan fås for ca 87.000 kr. ved ikke AD. En besparelse på 25 %. Så 25 - 29 % i rabat er jo en hel del.
Svar
Spørger / får I altid rabat når I køber ved en AD?
Jeg kunne forestille mig at det forekom hvis man købte et ur til 50.000 eller mere, men måske svære hvis vi snakker ur til 10-15.000 kr?
Svar
Jeg er en kregler, og næsten uanset hvad jeg køber, betragter jeg den vejledende udsalgspris, som sidder på prislappen, som netop vejledende, eller et forhandlingsgrundlag. Jeg er seriøs og kommer på ingen med med ublu forslag, men hvis ikke sælgeren vil handle, så bliver der ingen handel, og jeg går bare min vej igen. Af samme grund kommer jeg gerne tilbage til forretninger, hvor jeg er blevet godt behandlet (læs: hvor sælger var indstillet på at handle), for så opnår sælger jo netop det han allerhelst vil, nemlig at få en tilfreds kunde, der kommer igen.

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: