Raymond Weil & Frederique Constant
#1
Hej Urforum

I jagten på det første "rigtige" ur er jeg efter at have kredset om Longines, Omega og Tag Heuer nu stødt på mærker som Raymond Weil og Frederique Constant - som jeg umiddelbart ser det (men jeg er også ur-novice) ikke helt så store brands, men kvalitetsmæssigt i samme liga, eller hvad? Er der nogle herinde, der har nogle erfaringer? Specielt Raymond Weil laver nogle flotte, flotte ure, der virkelig taler til mig

Tak


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Alt kommer an på øjne der kigger,
RW og FC lave ure i god kvalitet for mig ligger de dog overall set under 
Omega og Tættere på ligaen med Longines og Tag Heuer.

Betyder det noget skal du dog regne med 
En kraftig afskrivning på RW og FC ure hvis du køber fra nyt.

Her er de andre tre mere "stabile" 
Men ingen af dem er generelle investerings mærker.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Af dem du nævner, villle jeg nok gå efter Omega, da det nok er det nærmeste du komme på et "rigtigt ur".
de andre "brand" ville jeg holde mig langt fra.
[-]
  • mic211
Svar
#4
(28-06-2017, 09:32 PM)Ian480 Skrev: Af dem du nævner, villle jeg nok gå efter Omega, da det nok er det nærmeste du komme på et "rigtigt ur".
de andre "brand" ville jeg holde mig langt fra.


Hvis man ønsker et ur de næste 20 - 30 år er Raymond Weil og Frederique Constant ganske udemærkede ure. 

Historikken er dog meget kort for Raymond Weil. Mærket er fra 1976. Men Raymond Weil var en passioneret mand. Det er et familiefortagende og 3. genration har overtaget nu.

https://www.youtube.com/watch?v=y-NJgyV-qjU&t=18s
[-]
  • mic211
Svar
#5
Tak for brugbare svar. Udbuddet er jo, af gode grunde, enormt, så jeg må fortsætte arbejdet med at indsnævre feltet (har nu også "opdaget" Maurice Lacroix og Baume & Mercier). Uret skal være en gave fra fruen, så afskrivningen er ikke et issue, da det skal holdes. Og skulle jeg ikke tage hensyn til noget budget, så ville Omega eller IWC ligge først for, men med en prisramme på omkring de 20.000,- skal tilbuddet vist være mere end godt, selv her på Gran Canaria.

Tak igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#6
Det er også en mulighed at kigge på brugtmarkedet, der får du en del mere for 20k
Svar
#7
Jeg ville også se på brugtmarked, der er mange fine ure brugt til under 20k. Nu har du ikke skrevet så meget om hvilket ur du godt kan lide, men måske er tudor relevant, specielt brugt er det nemt at finde en pæn Black bay.

Du kan jo prøve at poste et par ure du godt kan lide, så kan vi komme med forslag ud fra det :-)

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#8
Som sagt køb brugt, med 20.000 kr er der ikke langt til du kan få noget rigtig godt, evt en brugt Rolex explorer 1 eller explorer 2 ref. 16570, kan fås for 25 -27.000 kr. brugt Omega Speedmaster og seamaster vil du kunne får for omkring de 20 kg.
Hold dig til klassikerne, der holder prisen og prestige. Breitling kunne også være en mulighed, og som nævnt er Tudor også et rigtigt godt ur og en god klassiker

Maurice Lacroix og Baume & Mercier er en dødsejler, og købe fra nyt af vil være toske dumt, da du vil tabe mange penge når du en dag skal opgradere til noget bedere, de to mærker er absolut ikke eftertragtet.
Svar
#9
Uret er landet ... Vel vidende at det er kontante fordele ved at købe brugt, så endte vi op med et nyt. Som novice betyder det rigtig meget rent faktisk at kunne se og føle uret på inden køb. Og som sagt jo et ur, som skal følge mig, så den skulle sidde i skabet.

En Longines et godt stykke indenfor budgettet, på 38,5 mm (har tidligere ifm. urkøb fået at vide, jeg har "a woman's wrist ..."), som var rigtig nem at vælge, da den først kom på

Tak for bidragene, de gjorde mig (meget) klogere

İmage

İmage

İmage



Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#10
(07-07-2017, 09:26 AM)mic211 Skrev: Uret er landet ... Vel vidende at det er kontante fordele ved at købe brugt, så endte vi op med et nyt. Som novice betyder det rigtig meget rent faktisk at kunne se og føle uret på inden køb. Og som sagt jo et ur, som skal følge mig, så den skulle sidde i skabet.

En Longines et godt stykke indenfor budgettet, på 38,5 mm (har tidligere ifm. urkøb fået at vide, jeg har "a woman's wrist ..."), som var rigtig nem at vælge, da den først kom på

Tak for bidragene, de gjorde mig (meget) klogere

İmage

İmage

İmage



Sent from my iPhone using Tapatalk

Flot ur  Icon_smil
Ja når man først går i gang med at kigge efter ure, så kan man ende op med noget helt andet, end man overvejede i starten  Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)