Glycine AIRMAN SST-06
#11
Så bliver der samlet data omkring uret og fandt lidt på nettet omkring hvor mange stk. der er produceret.
---------------------------------------------------------------------------------------------
The SST06 has been manufactured in the year 2005 with a volume of 600 pieces. This model has two executions :

1. Purist
2. GMT

The one with 3 hands : hour-minute-seconds is a purist 24 hour watch,where the hour hand evolves once per 24 hour on the dial.The very first Airman SST were purist models.

4 hands as you described is the GMT version. It has on the top of the above configuration the GMT hand. In these models the hour hand is a classic 12 hour hand and only the GMT hand makes one turn on dial per 24 hours.

The SST06 has been a sought after timepiece due to the faithful initial design with modern case-size and updated movement.

Here are photos of the purist ( vintage model ) and GMT version:
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#12
Når jeg læser om uret, så er der vist ikke meget forskel på SST-06 vs. SST-12, men der er noget med små ændringer omkring de skruer der holder lænken fast til kassen og den gennemboring der findes i kassens horn.

Måske er der også forskel på skivens farve med den grå og sorte opdeling mellem 12 og kl. 24

Der bliver nørded igennem og skulle nogen sidde med lidt info, så kom endelig med det....jeg labber det i mig.

Ps. der er åbenbart nogle af kasserne der har springbars...måske det er SST-12 ?

Masser af viden omkring Glycine http://www.glycintennial.com/home.html
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar
#13
Så fik jeg endelig tid til at gennemgå dine indlæg om dit nye Glycine Icon_e_biggrin1

Dejligt ur og fedt så meget du går i dybden med det Icon_Up Jeg har ikke de store erfaringer med mærket, udover at jeg nogle år tilbage hjalp med at skaffe/købe et til en kollega. Det skal nævnes at han på ingen måde er ur-tosse (eller ur-idiot, som min hustru kalder os) og når jeg ser hvorledes det er blevet gennemtævet gennem flere år, så må man sige at det er noget holdbart kram. Det har flere ridser end en kampvogn der har været i krig og jeg har flere gange set det tage en tur i luften for at lande på gulvet. Ikke desto mindre fortsætter det med at gå og stadig inden for +/-10 sekunder om dagen. Ikke så ringe ovenstående taget i betragtning, samt at det vel er omkring syv år siden vi fandt det til ham.
Svar
#14
Tak for historien Kim Icon_Up

Det er spændende at grave sig ned i historien omkring et mærke og dette mærke har virkelig noget historie at byde ind med.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#15
De sjældne udgaver af Airman og lidt mere historie og billeder af fly.

http://forums.watchuseek.com/f11/thuds-w...54319.html
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#16
Cool ur   Icon_Up Congrats  Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#17
Mange tak Icon_blink

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar
#18
Søgte lidt omkring værket i uret og fik lidt info fra nettet og et billede der viser Ref: 3856

-------------------------------------------------------------------
GLYCINE Airman SST-06 Ref. 3856

With the beauty of the 1970's and the technology of today, the orange appearance of Airman SST 06 is why it is lovingly called the 'Pumpkin'. The vertical black-gray divided dial is encircled by a 'pumpkin' colored rotating bezel. It is equipped with an ETA 2893-2 movement - the very same caliber used in Omega GMT watches! The case diameter is 44.5 mm, and the watch is water-resistant to 200 meters. It also display 3 different time zone.

This particular watch has been worn a few times only and comes as a complete set with spare leather strap.

Overall condition 9.5/10. Glycine 3856 is now discontinued model, no longer in production. Last know Australian retail price: $A2,200.

The airman SST is typical example of 1970s watch design: fascinating, large, bold, robust- a true macho timepiece.

A must for any serious watch collector. Excellent value for money.

Bemærk...tekst og billede er taget fra nettet

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#19
Som det har været fortalt mange gange er jeg vild med de store ure og her taler vi 53mm, så glæden var stor da jeg opdagede at Glycine og så kan opfylde det ønske med deres Airman 7 og her lige en lille video lånt fra nettet





Måske ikke lige denne model, men der er en del forskellige udgaver af samme, så det har da helt sikkert vagt min nysgerrighed  Icon_not
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)