Mit lille store ur
#1
Omega Seamaster Planet Ocean 2200.5000

Det er en underlig titel, men denne XL udgave fra Omega føles ikke som et ur på 45,5 mm og syner meget mindre på håndledet. Jeg er vandt til de store ure og uret her er ikke på nogen måde tale om et lille ur, men føles ikke særligt stort og om det har noget at gøre med højden på uret.....det må være derfor.

Jeg er meget tilfreds med denne klokke og på lænken er det en helt igennem behagelig oplevelse, hvor jeg nyder den flotte skive.

Når man får fingrene i et nyt ur, så skal der læses lidt omkring værket og her kommer der et ganske smuk værk frem bag søhesten...ja ikke at jeg har kigget under bagkassen, men hvis jeg skal tro billederne fra nettet, så ser det ud som et smukt værk.

Noget andet er at jeg kan læse at urets hjerte slår noget langsommere end de nye værker (8500), men det gør mig ikke noget, når uret går indenfor få sekunder i døgnet. 

Hvordan ser i disse ældre værker ??

Her lige et par billeder af uret.

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Her lige et link til info omkring uret.

http://seamasterreferencepage.com/srp/fe...net-ocean/
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
Jeg ville være helt rolig mht. værket.
Jeg har samme - cal. 2500 - og det kører også bare og har været brugt i mange år.

Nyd det, så længe du har uret Icon_e_biggrin1
Mvh.

Jørgen
Svar
#4
Jeg har personligt gode erfaringer med caliber 2500. Der var lidt børnesygdomme med de første (A, B og til dels C) men det hele var på plads i version D. Det er der flere gamle tråde der fortæller mere om, jeg mindes i hvert fald at have skrevet en del om det tidligere.

Jeg har haft flere af dem (i forskellige versioner) og har aldrig haft nogle problemer, faktisk er de ældre mine yndlingsure når vi snakker Planet Ocean.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)