Apropos kopier
#11
Stedet i Holland er deres servicecenter for vores region, så den er god nok. Mon ikke det ryger videre til fabrikken nu? Men det lyder godt nok mystisk at Klarlund og servicecentret i Holland ikke kan klare det?
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
#12
Rolex bruger svartider på 3 til 6 uger, så forhåbentlig er det ikke længere tid. Hmmm. Ja, det er en langtrukken affære.
Svar
#13
Det lyder helt vanvittigt, at Richemontgruppens servicecenter i Amsterdam ikke kan se, om uret er ægte Icon_e_surprised
JK
Svar
#14
Meget skør historie!
Svar
#15
Det bliver mere og mere sløret hvad der op og ned i denne sag
Men manglen på professionalisme er dog helt tydelige.

Hvis dette er generelt standard for butikken ville jeg stramme gevaldigt op,
Særligt inde for personales evner og kunde behandling generelt.  Icon_e_confused
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • T.Hansen
Svar
#16
(09-06-2017, 10:20 AM)Janus2312 Skrev: Lige en update: Jeg talte i dag med Klarlund, hvor jeg havde forstået at de ville sende uret direkte til Panerai i Firenze, men det har de ikke gjort, derimod til et eller andet værksted i Holland? Imidlertid kunne de heller ikke i Holland afgøre ægtheden, hvorfor det er videresendt, hvorhen til vides ikke?!?!
Jeg synes dog at det maner til eftertanke, at det skal være SÅ svært at afgøre ægtheden!
Klarlund kunne endvidere oplyse mig om, at det således er aldeles uvist, hvornår jeg kan få et svar....

Hej Janus2312

Hvordan endte din historie, hvis den da er endt?
Svar
#17
Sagaen er ikke slut endnu.... Fra værkstedet i Holland er uret sendt videre, ikke til Firenze, men til Schweiz. Hvornår man der har tid til at kigge på uret, fortaber sig i tågerne.... Dog kunne det yderst hjælpsomme og flinke personale hos Klarlund fortælle, at HVIS der er tale om en replika, så ville det blive beslaglagt i Firenze, mens jeg evt kan få det tilbage fra Schweiz!
Det er altså ikke bare lige sådan at få fastslået, om et ur er ægte eller ej...!
Svar
#18
Jeg forstår ikke at man ikke går til hovedet og ikke til røven, som min morfar sagde. Direkte på fabikken med det hvis jeg havde med det ur at gøre. Jeg har haft et par spørgsål om ægthed på et 16.000 kr mikromærke og et Rolex, og mikromærket sørgede jeg får at det blev sendt direkte til producenten.

Var dit ur fake ville det nok have været opdaget. Nu får du måske uheldigvis et ur, som der er pillet en del ved og hvis der er noget galt, så er det jo noget rod. For hvor og hvornår skete det. Og der hvor du købte det, hvad skal man fortælle. Der er jo garanti på uret. Jeg ville nok med bare lidt tvivl købe ved en AD forhandler og betale ekstra. Dog er min erfaring at jeg ikke har set og kun hørt om 1 tilfælde hvor en forhandler kom til at sælge et franken ur, som dog ikke er ensbetydende med at uret er fake. Det her er for tosset og jeg håber at det hele kun vil koste dig, var det 900 - 1.000 kr ?. At undvære sit ur i 3 måneder er jo vandvittig. Men du kunne jo ikke vide at det skulle være så besværligt, så her er jo lidt at lære i den trakiske historie for alle os på forumet.
Svar
#19
Mon ikke mysteriets kerne er det at visse modeller af PAM - før de fik in-house værket - har en ganske ubehandlet /meget lidt stylet ETA værk i maven og at dem kunne man nogle år siden købe f.eks fra eBay for nul-komma-nix og at forskellen mellem et ægte og et uægte Panerai var og er ikke at kunne se. Dette er jo bevist ved AD´s manglende evner at kunne fortælle hvorvidt uret er ægte eller ej - fordi et ægte og uægte er nøjagtigt lige... (vel at bemærke at denne er ikke status ved alle deres modeller).
Og dette er netop, nogle æstetiske overvejelser inkluderet, grunden til at jeg aldrig nogensinde ville købe / bytte mig til hr. S. Stallone´s ynglingsklokke Icon_blink
Det er svært at få dette sagt her uden at tisse på folks sukkermadder...
Men jeg vil gerne indrømme at hele spektret af vores urgalskab, uanset mærket, bærer den samme ulogik i sig.
Jeg håber at sagen løsner sig på en eller anden måde for din fordel.
Vh. John


(12-07-2017, 01:04 PM)stenstrupigen Skrev: Jeg forstår ikke at man ikke går til hovedet og ikke til røven, som min morfar sagde. Direkte på fabikken med det hvis jeg havde med det ur at gøre. Jeg har haft et par spørgsål om ægthed på et 16.000 kr mikromærke og et Rolex, og mikromærket sørgede jeg får at det blev sendt direkte til producenten.

Var dit ur fake ville det nok have været opdaget. Nu får du måske uheldigvis et ur, som der er pillet en del ved og hvis der er noget galt, så er det jo noget rod. For hvor og hvornår skete det. Og der hvor du købte det, hvad skal man fortælle. Der er jo garanti på uret. Jeg ville nok med bare lidt tvivl købe ved en AD forhandler og betale ekstra. Dog er min erfaring at jeg ikke har set og kun hørt om 1 tilfælde hvor en forhandler kom til at sælge et franken ur, som dog ikke er ensbetydende med at uret er fake. Det her er for tosset og jeg håber at det hele kun vil koste dig, var det 900 - 1.000 kr ?.  At undvære sit ur i 3 måneder er jo vandvittig. Men du kunne jo ikke vide at det skulle være så besværligt, så her er jo lidt at lære i den trakiske historie for alle os på forumet.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Lars
Svar
#20
Da jeg var i Sct Mathias ure og guld fik vi et Panerai standard skrabet ur ind og min urmager kende ikke mærket, men kunne se, som du siger John, at hele værket var i den billige ende, men balancen var af god kvalitet.

Værkerne lå i ure i 4.000 - 8.000 kr ure med urkaser ikke ligeså stærke som Panerai. Han var lidt overrakset. Personligt er jeg nok ikke så overrasket da jeg har set de samme værker i ure lige fra 5.000 kr til 20.000 kr hvor forskellen lå i kassens design og matrialer.

Dog koster gode balancer en stor del af værkets samlede pris.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)