Service i forbindelse med salg af omega seamaster 2254
#1
Hej alle

Jeg ville lige spørge om I har nogen forslag til hvordan jeg bedst kan afhænde ovenstående ur.

Det er købt brugt i 2012 og jeg jeg mener det har været til service hos Klarlund i 2010.

Som det er nu går jeg stort set kun med det når jeg er ude, jeg tager det som regel af når jeg er hjemme, så det er ikke den store gang reserve det oparbejder. Jeg har på fornemmelsen at det skal der nok kigges på. Det virker som om den er under 24 timer selvom jeg trækker det op. 

Kan det betale sig for mig at sende det service før salg (dog ikke hos Klarlund)? Hvis der er et problem med gang reserven kan det være svært at reparere? 

Hviljen pris kunne man forestille sig? Jeg har boks og original kvittering etc. Der er dog en lille ridse i lynetten. 

Er egentlig glad for det men vil hellere have et speedmaster så sælges for at finansiere det køb.
Svar
#2
(07-05-2017, 10:53 PM)Jensv Skrev: Hej alle

Jeg ville lige spørge om I har nogen forslag til hvordan jeg bedst kan afhænde ovenstående ur.

Det er købt brugt i 2012 og jeg jeg mener det har været til service hos Klarlund i 2010.

Som det er nu går jeg stort set kun med det når jeg er ude, jeg tager det som regel af når jeg er hjemme, så det er ikke den store gang reserve det oparbejder. Jeg har på fornemmelsen at det skal der nok kigges på. Det virker som om den er under 24 timer selvom jeg trækker det op. 

Kan det betale sig for mig at sende det service før salg (dog ikke hos Klarlund)? Hvis der er et problem med gang reserven kan det være svært at reparere? 

Hviljen pris kunne man forestille sig? Jeg har boks og original kvittering etc. Der er dog en lille ridse i lynetten. 

Er egentlig glad for det men vil hellere have et speedmaster så sælges for at finansiere det køb.

Med hensyn til salg af uret, kan du hurtigt finde ud af en pris, hvis du tager et kig på chrono24.com eller på den danske facebook-side "Danske Urtosser".
[-]
  • Jensv
Svar
#3
Hej Jens.

24 timer lyder ikke af meget, så vidt jeg husker kan man ikke trække dette ur op med kronen men kun ved automatikken.

Hvis uret ikke går mere end 24 timer efter at du har gået med det en hel aktiv dag, så skal der nok kigges på det.

Men hvordan med urets præcision?

Måske kan du bruge vintageure.dk urmageren, hans priser lyder ikke skræmmende.


Jeg vil tro du kan få ca. 16k for uret, og måske mere hvis alt spiller.
Mvh
Jakob
[-]
  • Jensv
Svar
#4
Hej Jensv

Uret kan fint trækkes op via kronen, præcis som alle andre automatik ure.

Jeg har fået lavet service på mit eget 2254 via urmageren på vintageure.dk - pris 2500,- på daværende tidspunkt, ca 1 års tid siden.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
[-]
  • Jensv
Svar
#5
Tak for jeres svar. vil lige tage et kig på den urmager der nævnes herinde også tage den derfra.

Alt andet lige skal det smøres etc så der er ingen vej uden om.

Vh Jens
Svar
#6
Skørt, jeg har altid været af den overbevisning at mit 2254 kun kunne trækkes op med automatikken, så gik der 10 år uden at vide det, tak for updaten THANSEN Icon_smil
[-]
  • T.Hansen
Svar
#7
(10-05-2017, 11:01 PM)T.Hansen Skrev: Hej Jensv

Uret kan fint trækkes op via kronen, præcis som alle andre automatik ure.

Jeg har fået lavet service på mit eget 2254 via urmageren på vintageure.dk - pris 2500,- på daværende tidspunkt, ca 1 års tid siden.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

FYI - der findes værker med automatik der ikke kan trækkes op manuelt...

 - Seiko's entry værker bla....  Icon_Up

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • T.Hansen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)