Seiko 7T92 batteriskifte
#1
Som så mange andre har jeg quartz ure i kassen. De er praktiske, og kan holde til det meste. For mig er de et fint supplement til de mekaniske ure. Quartz urene skal passe med batteriskifte fra tid til anden, og skønt jeg har en fantastisk urmager i Horsens, holder jeg nogle gange af at sidde og nusse med sådan nogle små-ting selv  Icon_smil Når det kommer til Seiko, er det en særlig fornøjelse, for producenten giver os al den info, vi kunne ønske os lige der på bagkassen  Icon_Up

Vi kan læse, i hvilket år og i hvilken måned uret er produceret. Der er angivet, hvornår batteriet skal skiftes, og typen af batteri er også at læse  Icon_cool Man kan dermed i ro og mag bestille sit batteri, og derefter vente med et skifte, til man synes, man er i humør til det  Icon_blink

İmage

Ud over de ovenfor angivne infos, kan man også på bagkassen se, at uret er fremstillet i stål, det er rated til 200 meters scuba diving, at værket er et 7T92 produceret i Japan, at der er monteret safirglas og at skivefarve og urkasse har kode 0JT0. Egentlig ret imponerende, at så megen info kan deles på så lidt plads  Icon_e_biggrin1

Selve værket er af god kvalitet. Det har low-drain værk, som kræver et særligt batteri, og Seiko driver de store tunge visere samt chrono værk effektivt med en batterilevetid på 5 år - alt efter brug af chrono funktionen. Der er dog fra dette værk et spring op til 7C46 værkerne, og endnu et spring op til de termokompenserede 9F værker anvendt i GS modellerne. Alt i alt er dette chrono værk dog af en gedigen og holdbar kvalitet, som for pengene nok skal tjene bæreren en del år fremover. 

İmage

Batteriet skiftes let, og bagkassen er også let at skrue på. Derefter resettes chrono funktionen, før uret er igen good to go de næste 5 år - hyggelig mandagsunderholdning  Icon_Up

İmage
De venligste hilsner, John
[-]
  • Avantismo, HG, JJG, runzuk5
Svar
#2
Lige et spørgsmål til pakningerne, hvor jeg oplever de kan være lidt medtaget alt efter hvor meget bagkassen er blevet skruet i (læs trykket pakning), har du også ekstra pakninger liggende når du skifter ?

ellers tak for indput Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
Du kan med garanti opleve pakninger, som ikke har det godt - alt efter årsag hertil Icon_blink I dette tilfælde er pakningen som ny, og da den tilmed sidder ret sikkert beskyttet, blev den duppet med lidt siliconeolie, og alt var dermed igen i skønneste orden Icon_Up

Støder jeg på en pakning, som har siddet i klemme, eller som er udtørret, lister jeg til min gode urmager, som ligger inde med reservedele. Intet gør-det-selv-arbejde er bedre end sin backup-plan Icon_blink
De venligste hilsner, John
[-]
  • runzuk5
Svar
#4
Tak for svaret John Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)