Hjælp til førstegangskøber af Seamaster 300M
#1
Hej herinde. 

Jeg har gennem efterhånden lang lang ting stirret mig blind på et Omega Seamaster 300M, specielt det fra de første Bond film. 

Det jeg har kigget mest på har været et 2531.80.00, som er det "rigtige" Bond ur med automatisk værk. 
Jeg har absolut nul kendskab til ure i denne prisklasse, men de her modeller ligger i ca. 14.000 kr. brugt. 

Så kan jeg se man for ca. 4000 kr. yderligere kan få et HELT nyt (på chrono24) Seamaster ur, som jeg formoder groft set er efterfølgeren, nemlig 212.30.41.20.03.001, eller 212.30.41.20.01.003 i sort

Selve uret er jo nærmest tidløst, så er det ikke fjollet at købe et 10-15 år gammelt ur når man for "lidt" ekstra kan få et sprit nyt i stedet? 
Er der store forskelle i værket i selve urene?
Svar
#2
(29-03-2017, 10:25 PM)j.rath Skrev: Hej herinde. 

Jeg har gennem efterhånden lang lang ting stirret mig blind på et Omega Seamaster 300M, specielt det fra de første Bond film. 

Det jeg har kigget mest på har været et 2531.80.00, som er det "rigtige" Bond ur med automatisk værk. 
Jeg har absolut nul kendskab til ure i denne prisklasse, men de her modeller ligger i ca. 14.000 kr. brugt. 

Så kan jeg se man for ca. 4000 kr. yderligere kan få et HELT nyt (på chrono24) Seamaster ur, som jeg formoder groft set er efterfølgeren, nemlig 212.30.41.20.03.001, eller 212.30.41.20.01.003 i sort

Selve uret er jo nærmest tidløst, så er det ikke fjollet at købe et 10-15 år gammelt ur når man for "lidt" ekstra kan få et sprit nyt i stedet? 
Er der store forskelle i værket i selve urene?



Hej.

Jo, det er lidt fjollet, men det er lidt et designspørgsmål. Dog er kvaliteten bedre på det nye værk og uret har keramisk krans. Nogle steder er garantien også 4 år på de nye ure.
Svar
#3
(30-03-2017, 07:33 AM)stenstrupigen Skrev: Hej.

Jo, det er lidt fjollet, men det er lidt et designspørgsmål. Dog er kvaliteten bedre på det nye værk og uret har keramisk krans. Nogle steder er garantien også 4 år på de nye ure.


Okay. Så er det nok bedst at lade fornuften sejre og vælge et nyt ur. Er der noget der holder værdien bedre end andet i forhold til et sort eller blåt ur?
Svar
#4
Hvis du virkelig lader fornuften sejre køber du ikke et ur til over 10k ;-)

Der er ret stor forskel på den gamle og nye model, specielt mangler jeg bølgerne på skiven på den nye model. Det er værd at se begge før du beslutter dig med hjertet ;-)

Begge modeller holder prisen ok, men det kommer til at bidrage mere til din daglige glæde end din pension.

Her er en lille teaser af en af mine :-)
İmage
Svar
#5
(30-03-2017, 10:30 PM)tg Skrev: Hvis du virkelig lader fornuften sejre køber du ikke et ur til over 10k ;-)

Der er ret stor forskel på den gamle og nye model, specielt mangler jeg bølgerne på skiven på den nye model. Det er værd at se begge før du beslutter dig med hjertet ;-)

Begge modeller holder prisen ok, men det kommer til at bidrage mere til din daglige glæde end din pension.

Her er en lille teaser af en af mine :-)
İmage

Nej det kan der selvfølgelig være noget om. Jeg har bare savlet over et Seamaster i 7-8 år, og det er så nu muligheden er der for at købe det.
Bølgerne er også det der gør Bond uret ekstra lækkert, og jeg må nok ud og se begge to med fingrene.

Lækkert ur.
Svar
#6
(29-03-2017, 10:25 PM)j.rath Skrev: Det jeg har kigget mest på har været et 2531.80.00, som er det "rigtige" Bond ur med automatisk værk. 
Jeg har absolut nul kendskab til ure i denne prisklasse, men de her modeller ligger i ca. 14.000 kr. brugt. 


Jeg ville også selv foretrække versionen med automatisk værk og den blå Omega Seamaster er da også efterfølgende blevet kendt som "Bond modellen".

Men hvis du skal have det "rigtige" Bond Omega, så skal du have ref. 2541.80.00, der er modellen med quartz værk - det var dette ur, der blev båret af Pierce Brosnan i 1995 i filmen "Goldeneye".

Det var først i filmen "Tomorrow never dies" i 1997, at Bond opgraderede sit Omega Seamaster Professional 300m til versionen med automatikværk, hvilket ganske rigtigt var ref. 2531.80.00  Icon_blink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#7
(31-03-2017, 12:01 PM)pbr Skrev: Jeg ville også selv foretrække versionen med automatisk værk og den blå Omega Seamaster er da også efterfølgende blevet kendt som "Bond modellen".

Men hvis du skal have det "rigtige" Bond Omega, så skal du have ref. 2541.80.00, der er modellen med quartz værk - det var dette ur, der blev båret af Pierce Brosnan i 1995 i filmen "Goldeneye".

Det var først i filmen "Tomorrow never dies" i 1997, at Bond opgraderede sit Omega Seamaster Professional 300m til versionen med automatikværk, hvilket ganske rigtigt var ref. 2531.80.00  Icon_blink

Det ved jeg godt. Jeg var bare sådan lidt, skal man købe ur i den prisklasse skal det gøres ordentligt, og jeg tror jeg vil fortryde at vælge et quartz ur i længden. :)
[-]
  • pbr, tg
Svar
#8
Hvad med et ur som dette? Er det et dumt køb pga. manglende papirer og boks?

http://www.dba.dk/herreur-omega-omega-se...032713409/

Han skriver desuden følgende:
Ref.nr. 2531.80.00 det er fra 2002. Har ikke været til service den tid jeg har haft det købte det selv brugt for et år siden.

Har dog fået smurt og justeret hos en urmager så det går fint og holder tiden. Har også lige fået serviceret lænken med nye stifter og ultralyds renset så det står super fint uret.
Obs fik lavet "service" på uret i marts 2017 og lænken her 1 april
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)