GO for it.
#1
For en del år siden faldt jeg over et ur, jeg blev ret begejstret for. Det var Glashütte Original Panoreserve. Det var et flot ur, og det fik gang i min interesse for GO i særdeleshed og tyske ure i almindelighed. Panoreserve var over mit budget, men efter nogle år blev det til et andet GO, som jeg også var meget glad for, Senator med Poverreser og månefase samt lille dato. Det var et lækkert ur og jeg var rigtig glad for det, indtil nogen syntes, at de skulle hjælpe mig af med det, sammen med de fleste af mine andre ure.

Lige da jeg havde haft indbrud, var jeg klar til at opgive at have mere end et ur, men efterhånden som der gik nogle måneder, og forskiringssagen blev afsluttet, så begyndte jeg alligevel at tænke over, hvad der skulle ske med hensyn til genanskaffelse. Helt opgive det med ure kunne jeg nok alligevel ikke. GO kataloget blev studeret og min gamle kærlighed til Panoreserve var ikke blegnet.

Jeg ville ikke købe Senatoren brugt, da jeg foretrækker at klynge mig til et spinklet håb om, at den måske dukker op igen en dag. Der forsvandt 9 af mine ure, så der var en del penge fra forsikringen, og selvom Panoreserven ikke var blevet billigere med årene, var det nu faktisk en mulighed at købe den. Jeg besøgte Klarlund og kigge på PanoInverse, Panomaticinverse og Panomaticluna, men det var stadig Panoreserve, der tiltalte mig mest. Der er nu noget ved den skive. Jeg vendte tilbage igen og sammenligenede, og der var ikke så meget tvivl: Det skulel være Panoreserve. Der var noget med den skive.

]İmage

Som i sikkert har regnet ud, så kom det med hjem, og den har nu været på arnem nugle uger. Det er et lækkert ur. TIl forskel fra stort set alle andre ure med dato, kan jeg rent faktisk bruge datoen på den til noget. Og så er det heller ikke tosset at vende det om engang imellem og se på den graverede balancebro;

]İmage


Nu melder spørgsmålet sig så: Skal der måske et ur mere til?

Jeg har også kigget på Dornblueth igennem mange år, men altid troet, at de var voldsomt dyre, uden nogen sinde at undersøge, hvad de faktisk kostede. Efter at have kigget mere konkret, er det helt kalr også inden for det mulige, så nu er overvejelserne igang. Vi må se, hvad fremtiden bringer.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#2
Som jeg flere gange har givet udtryk for herinde så er jeg TOSSET med det ur. Dybe misundelige blikke herfra...... Tillykke med det og dejligt du er tilbage på hesten.
Svar
#3
Mange tak. Der er en dejlig Perpetual calender fra GO i Basel, som jeg glæder mig til at kigge på, men kune kigge Icon_smil
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#4
Fantastisk... du er jo der, hvor der må komme en del... hmmm..tja--arh..næ...nix osv. når du kikker på klokker. Der skal alligevel noget til at matche din Panoreserve. Smukt
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#5
Jeg har som sagt lidt kig på Dornblueth. Nomos er jo også stadig rigtig lækkert uden at man behøver et vandkølet Dankort. Eller måske er jeg bare blevet lidt hærdet med hensyn til, hvad jeg synes er en ok pris. Jeg mener, mange afskriver mere på deres biler på et år, end jeg ejer ure for. Faktisk er jeg blevet ret god til den slags argumenter Icon_smil
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#6
Stort tillykke med et usandsynligt lækkert ur! Icon_drool

Jeg håber, du finder et ur, der kan danne duo med dit GO.


/Mads
Svar
#7
Tillykke med en vanvittig lækker klokke !! :-)

- og du kan jo nok regne ud at jeg hermed lægger endnu et godt ord ind for Dornblueth...  

Faktisk landede mit 3 projekt i går - jeg har bare ikke fået smidt billeder endnu ....

Endnu en gang tillykke med det fede ur!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#8
Mums  Icon_hjerte

Tillykke med det  Icon_not
Mvh Kim 
Svar
#9
Først vil jeg sige rigtig øv med det uventede besøg.

Når det så er sagt, puuuha for et lækkert ur. Mit første "rigtige" ur var også et GO, dette var dog mere af tilfældighed end noget andet. Må sige at ordsproget "første kærlighed ruster aldrig" er spot on.
Det PanoReserve er uden tvivl det fedeste GO i kataloget, stort tillykke, tror jeg ville kunne gå længe før ønsket om endnu et ur meldte sig :)
Svar
#10
Fedt ur! Er også fan.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)