Seiko - men hvilket er mest værdi for pengene?
#1
Hej igen. 
Det er sikkert at mit første automatiske ur skal være et 
Seiko - men eftersom jeg er ret ny på området, kan jeg ikke helt blive klog på, hvor jeg får mest for pengene. 

Jeg har kogt det ned til tre modeller: 

SRP773 (Turtle) 

SRP653 (Baby Tuna) 

SBDC33 (Sumo) 

Umiddelbart er jeg fristet til at købe det dyreste af dem jeg har råd til, da alle tre ure skulle give meget for pengene. 
Der er dog alligevel et stykke vej fra 773'erens 3.400-kroners pris op til SRP653'erens godt 5.000 kr.
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#2
Intet Seiko svigter dig på value for money, 
Forstået på den måde at de altid levere et på alle fronter vellavet ur for pengene,
Der nemt tåler sammenligning med andre ure i samme eller højere prisleje.

Jeg syntes mere det handler om hvilke stilart du ønsker din nye diver skal have,
Da disse tre har hver deres udtryk.

Skulle jeg vælge mellem de tre blev det dog uden konkurence Sumo,
Et på alle måder smukt velbygget Seiko i et klassisk design,
Som levere varen og ikke falder igennem uanset om du er på stranden i shorts eller til fest i suit.

Nogle vil måske sige at det er det sikre (kedelige) valg
Og det svar man altid får på spørgsmål af denne art.

Alt afhænger selvfølgelig af øjene der ser,
Faktum er dog at Sumo er en legende i dette prisleje i urverden World wide,
Og du vil kunne læse mange andre steder end her,
At målt på value for money er det helt outstanding.

Personlig mener jeg at det som flere andre Seikoer "ejer" dens prisleje,
Men som nævnt de er alle tre kvalitets ure.

Tag det der passer den stil du ønsker og pengepung bedst. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Som Jacob skriver giver Seiko generelt super værdi for pengene og det er også tilfældet med dem du kigger på. Jeg har ikke haft eller prøvet SRP653 og er heller ikke vild med dets design. Af de andre to ville jeg som nævnt andre tidligere vælge Turtle, da det for mig giver den bedste bærekomfort. SUMO er et afsindigt lækkert ur og på ingen måde noget man går galt i byen med - tværtimod - men Turtle fungere bare bedre for mig. Du må finde et sted at prøve dem på armen inden du køber Icon_smil

Og bare fordi en tråd er mere hyggelig med billeder.

Her Turtle på min arm

İmage

Og her Sumo på min arm

İmage
Svar
#4
Turtle er helt klart det mest komfortable ur af de to (Turtle & Sumo), uden at det dog gør Sumo til et ukomfortabelt ur - men jeg holder med Kim her Icon_smil

Derudover, så ser Turtle også godt ud på en mesh-lænke ............ næsten "old school" !! Icon_blink

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Seiko srp653 sidder faktisk perfekt pga kassens udformning
Øverste billede lånt af Michael
İmage
..
İmage
..
İmage

Passende vægt på små 160 g. Super urværk - 4R36 - som kan justeres til COSC standard

Lumen som ikke overgås af mange

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#6
Lige en mere der er værd at kigge på og som John "Joepete" herinde vist har til salg for tiden SRPA21.
Svar
#7
Ja, den har jeg også kigget på - jeg synes dog bedre om 773'erens farveskema
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#8
Bare lige et spørgsmål.. Er jeg den eneste der syntes det er voldsomt tamt at stort set alle modeller nu får prospex (X) mærket.. Det mister lidt betydningen og bliver ligegyldigt for mig! Desuden klæder det ikke skiverne hvis man spørger mig 😎

/insert clever or funny note here\
[-]
  • Stensbjerg, T.Hansen
Svar
#9
Det generer ikke mig :-)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)