Hjælp
#1
Hej,

Måske forkert forum, men jeg har købt det her Ole Mathiesen 18k guldur, som formentligt er fra start 90'erne. På bagsiden er indgraveret 1/50. Jeg prøver at finde ud af, hvad det betyder? Har spurgt i butikken, men ingen derinde kender baggrunden og den længst ansatte havde "kun" været der i 14 år ;-)..nogen bud på sammenhængen?

İmage
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Hvis det er massivt guld, bør der været et mærke, der oplyser lødigheden på de 18K, altså et stempel med "750". Nu kan jeg ikke lige se på billedet, at der netop står 1/50, som du skriver; men det kunne hentyde til en eventuel tykkelse af forgyldning, altså 0.02 mm eller 20μm. Det kan også være at de 50 betyder 50μm.

/Bjørn
Svar
#3
(28-06-2017, 09:02 PM)bjorn_e58 Skrev: Hvis det er massivt guld, bør der været et mærke, der oplyser lødigheden på de 18K, altså et stempel med "750". Nu kan jeg ikke lige se på billedet, at der netop står 1/50, som du skriver; men det kunne hentyde til en eventuel tykkelse af forgyldning, altså 0.02 mm eller 20μm. Det kan også være at de 50 betyder 50μm.

/Bjørn

Hvad med det mest enkelt gæt: nr. 1 i en serie af 50 stk ?

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • dwndler
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)