FAKTA
#41
(25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: Hej

Som en rigtig erfaren urnørd vil jeg lige dele lidt ud af min viden om ure. Fakta er :

1) Dressure er lavet af guld eller platin! De er mellem 34-37 mm, men kan være lidt mindre hvis det er vintage. Alt over 37 mm er til grin med mindre du har en bjørnehånd og alt over 39 mm er bare til grin. DET SKAL KUNNE GLIDE IND I SKJORTEÆRMET.

2) Sports- og piloture er lavet af stål. De er mellem 37-42 mm - og bjørnene kan måske bære op til 44 mm. Guld ure er ok ifm dit arbejde som brugtvognforhandler - husk også halskæde i guld og suppler med guldringe på de fleste fingre - undtagen tommel med mindre du samtidig er rocker eller Body Builder. Hvis der er krans har den en farve - altså ikke stålfarve!

3) Ingen ure er lavet af stål OG guld. Føj.

4) Automatik er IKKE bedre en manuelt optræk!

5) Rolex og Breitling er selvfølgelig ok - alle har dem så hop du bare på. Bilka har forresten tilbud på ens Campinghabitter denne uge.

6) Forvent ikke at dit ur går/virker med mindre der er boks og specielt certifikat med.

7) Asymmetriske ure er øjebæ - Lange 1 undtaget. En kronograf kan bestå af både 2 og 3 countere - men de skal være kl. 3 og 9 og så måske den tredje kl. 6.

8) AP RO er da super skævt design. I tvivl læs Kejserens Nye Klæder og tænk så lidt over det.

9) lænker er super praktiske. Hvis du fx er operations læge eller slagter er de et must. Men der findes jo også mange andre praktiske ting som fx Tena bind til mænd og gule Legolands regnslag. Disse gør faktisk lige så meget godt designmæssigt som lænker til ure.

10) Ovenstående er faktum. Derfor vil jeg bede moderator om at lukke tråden så alle rookies bare kan få deres info her.

Mange vil selvfølgelig sige at hvis det er fakta! så benægter jag fakta (citat Kresten Poulsgaard) men et nærstudie af diverse indlæg afslører et gran af sandhed  Icon_lol 
P.N.
Svar
#42
Fakta er at alt under 44 mm ER dameure Icon_rul  og nedenstående billede er den ultimative sandhed

İmage
[-]
  • Larsb, MichaelA
Svar
#43
Nemlig!
Fx Seiko MM300.
Så behøver du kun at have ét ur!
/
Kristen

FaktuM er forøvrigt at det sandsynligvis ikke er min næsten-navnebror, som er den oprindelige citatkilde.
Svar
#44
9.55 Du skal have fat i et Rolex GMT. Kan du ikke få fat i det hos en forhandler til vejl udsalgs pris så betalt det dobbelte for et brugt. Det giver super god mening at det pludselig er det dobbelte værd. Køb, køb, KØB.
[-]
  • Stoffer
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)