Kunsten at fejre sig selv
For mig er det oplagt at gå efter en Submariner. Den holder til at blive brugt og vil ganske sikkert holde værdien. Det er muligt der er hype nu men jeg har svært ved at se man vinder noget ved ikke at købe. Et Datejust er også et super godt bud men for mig bliver de for små.
Jeg checkede kort hvad der fandtes af ure fra 1977 på chrono24 og blev faktisk lidt overrasket over det beskedne udvalg fra eks. Omega og JLC.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
[-]
  • jacobzimmer
Svar
Dejlig gave du er ude i at give dig selv :-) Jeg er osse 77´er, og da jeg selv skulle vælge et ur fra fødeåret vidste jeg fra starten, at det skulle være en Submariner ref. 1680. Jeg var så heldig at finde et komplet sæt fra Klarlund, med nogle tidligere ejere der giver uret en vis historie, der ihvertfald for mig betyder noget. Nuvel, nok om det.

Nu er 70´er vintage Rolex altså ikke så kompliceret igen, som man ellers let kunne tro når man læser tråden her. Selvfølgelig er der ting man skal være opmærksom på, især alt efter hvilken ref der tænkes, men det er mere når vi er ude i 50-60´er vintage sportsmodeller at det kan gå hen og blive rigtigt giftigt.

I øvrigt, så er den der blev linket til, med den meget intense patina, klart blevet fusket med. Det er en Luminova service skive der sidder i. Så den "patina" der er der, den er malet på :-)

Hvis du har brug for hjælp med det "gamle skrammel" fra Rolex, så er du mere end velkommen til at skrive privat.
[-]
  • KimT
Svar
Jeg ved ikke om det er interessant, men Mads fra Timetowatch.dk har lige lagt dette op på Instagram.

İmage
Svar
(16-01-2017, 08:33 PM)KimT Skrev: Jeg ved ikke om det er interessant, men Mads fra Timetowatch.dk har lige lagt dette op på Instagram.

İmage

Var lige i gang med skrive om det samme Icon_e_biggrin1
Svar
Tak for tippet, jeg vil lige tage et kig I den retning... dejligt at høre det ikke er helt sort at gå I den nævnte retning.
Jeg er stadig usikker på om det er for skørt at købe så gammelt et ur, men tanken tiltaler mig... og som Keldw skriver kan det jo ikke skade hvis uret har en god historie- gerne én ejer og kun brugt til nytårsaften Icon_lol
Svar
Hmmm... surfer og snuser rundt på nettet så konen er ved at miste besindelsen Icon_computer
Men hygger mig med det... er der nogen er kan anbefale et godt link til hvor man kan få en ur opdragelse, evt. lidt om Rolex Sub historie Ref numre, årgange, osv.
Pft.
Svar
Nu er det sådan at jeg jo er fra Jylland...
De der priser man ser på div. hjemmesider på gamle ure, er det nogen man kan snakke om ?
Hvad er jeres erfaringer, er dette priser man "prutter" om ?
Og hvis ja, hvad % kan man forvente/gå efter ?
Ser frem til jeres (forhåbentlige) gode erfaringer- evt gode historier :)
Svar
(13-01-2017, 09:10 AM)Grarup Skrev: Uret tænker jeg skal være klassisk og tidsløst, jeg her set på Rolex Submarina serien, men er også åben for andre forslag til min egen gave.
Angående prisramme så tænker jeg at det ikke skal koste over et halvhundrede tusinde.
Er projektet urealistisk, og ville i foreslå at købe et nyere ur, nok et dumt spørgsmål i  en vintage tråd Icon_e_biggrin1

Hej vi havde en tråd i oktober sidste år som drejede sig lidt om samme emne: "første ur, muligheder, Rolex sub versus andet" - http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=81503

og selvom det ikke var vintage som var udgangspunktet dér så kan der være at der er bidrag som du vil finde nyttige.

At købe en 1977 Rolex SUB er oplagt - men måske for oplagt? Som du skriver et sted så kender alle en SUB, og har en mening om Rolex, og du har ret i at janteloven ikke skal bestemme. På den anden side er du måske også farvet af den umiddelbare genkendelse af SUB'ens design. Man kunne jo også forsøge at "gå sine egne veje" og finde noget unikt - det tror jeg stadig man kan for 50k. Hvad f.eks. med en Rolex 1016, IWC XI, Heuer Autavia, JLC Memovox, Omega Speedmaster osv osv. Der er rigeligt med muligheder for at give sig selv en gave som ikke alle andre har en mening om, men som stadig er "lige dig". Om man lige kan ramme 1977 i de andre mærker er nok sværere, Rolex Sub. har jo den fordel at der altid er 1000vis på markedet world wide. Og så skal det da også siges at flere af de ovennævnte ikke er lige egnet til havearbejde :)

god jagt

(17-01-2017, 01:22 PM)Grarup Skrev: ... er der nogen er kan anbefale et godt link til hvor man kan få en ur opdragelse, evt. lidt om Rolex Sub historie Ref numre, årgange, osv.
Pft.

vores eget Rolex forum er et godt sted at blive opdraget, og ellers er der "vintage rolex forum" og deres "dial archive" som er god som reference når man skal sammenligne vintage.
[-]
  • Kristofferj
Svar
Tak for link til den nævnte tråd, kan se jeg ikke er den eneste der star og er I tvivl om hvad man lige gør...
Jeg bliver dog mere og mere sikker på at dette med at få et ur fra fødselsåret er den "gode historie" for mig.
På same tid må det gerne være et ur, som tidligere nævnt, er klassisk og gerne stadig er I produktion (efter 40 år)
Igen kræser jeg meget om et Sub, men for pokker hvor er de dyre... startede med 50K som max, men kan god se at det bliver svært.
Er det det der skal til finder jeg jo nok også de sidste tomme flasker og veksler- men den bliver sværere og sværere og sælge til konen 

Jeg høre stadig gerne om alternativer, men ud over dette har jeg et par spørgsmål mere:
Hvis man køber et ur, er der så en ”service” bog med, eller bør der være det ?
Bør man kun se på ure der er serviceret hver x år eller ?
Findes der steder hvor alle i orakler mødes og snakker/viser jeres kære små!
Har set et hav af ure på nettet men savner at sådan mærke vægten, se størrelsen mm.
Med andre ord hvordan oplever man bedst variationen af ure- sådan live?

Ser frem til at høre fra jer
Svar
Så oprandt dagen, og jeg runder de 40... hurra for mig
Og uret er også kommet i hus, det blev ikke til et eksemplar fra fødselsåret, men derimod et noget nyere.
Er super glad for at få det på armen og glæder mig til mange gode år med det.
Tak for råd og vejledning fra alle jer der har svaret på mine talrige spørgsmål İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Memento mori
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)