Omega vintage LED Quartz - Cult eller Crap?
#21
Der anvendes batterier af typen Renata/Energizer 357 - Sony SR44W 
P.N.
Svar
#22
(29-12-2016, 12:24 PM)TioMalo Skrev: Uuups... - jeg ville være lidt forsigtigt. Hvis, altså hvis jeg husker korrekt, kræver de her tidlige elektroniske Omega ure en batteritype som er lidt svær at skaffe (var det et eller andet "44" eller "044" i referencenummer ?)
Og det var noget om spænding i batteriet som var meget usædvanligt (lidt højere, hvis jeg husker rigtigt... 1,7 eller 3,5 V ?) Jørgen på Østerbro - Krognos, altså - ved i hvert fald og ligeledes Mølback som har jo arbejdet nogle år for Omega i Schweiz). Og mon ikke de har de her store knapper af batterier - for store er de.

Vh. John

Hvorom alting er så vil jeg stadig mene at en lokal urmager vel stadig er urmager og undersøger hvilket batteri der skal bruges....

Ravnkilde har skiftet batteri på min batteri sluger og det tog ham ikke mange sekunder at finde ud af hvilket der var det "rigtige"...  Icon_Up

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#23
Tusind tak for jeres svar. Jeg har uret liggende hos NH Jørgensen i Ballerup og henter det på tirsdag. Lover at lægge billeder op næste uge. Og glæder mig til at gå videre med jeres tips ??
Svar
#24
(30-12-2016, 02:33 PM)LarsE Skrev: Tusind tak for jeres svar. Jeg har uret liggende hos NH Jørgensen i Ballerup og henter det på tirsdag. Lover at lægge billeder op næste uge. Og glæder mig til at gå videre med jeres tips ??

Fedt du fandt en løsning ! :-)

Ved du hvilken variant af modellen du har anskaffet dig?

- tænker ref./model nummer ...

Vh.Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#25
Hej Jon. Har ikke fundet en løsning. NH Jørgensen kunne ikke, så jeres input er guld værd. Jeg henter som sagt uret i næste uge og går videre med sagen. Det er
Omega Time Computer II. Ref. 3960831. Omkring 1974. Kal. 1601. Pulsar. Boettnmr. 198 0039. Quartz. Led. Boett i doublé.
Svar
#26
Fik afleveret uret til Ravnkilde. De virkede super professionelle. De prøver i første omgang at fjerne ir og rense det, samt sætte nye batterier i. Mere følger en af dagene.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)