pris på 5513 fra 1970
#1
Hej

Jeg har dette rolex, som jeg vil sælge. Jeg er meget i tvivl om prisen, da de lader til at være steget kraftigt. Priserne er spredte, men investeringen har vist været god. Jeg har forelsket mig i et Heuer Carrera i istedet.
Uret har jeg købt af dansk forhandler i 2011 og seviceret hos Klarlund. Det har en fin patina og går præcist. 
Er det nogen der kan give mig et råd? 
Jeg har engang i 2002 solgt et Seamaster på den gamle vintageure side. Det var andre priser dengang og for at finansiere mit første rolex. Nu lader det til kun at være forhandlere..

Jeg håber ikke jeg bryder nogen regel ved dette spørgsmål, men jeg vil nødig dumme mig ved et salg. 

[
Svar
#2
Jeg ville spørge lidt ind på Rolex gruppen på Facebook. 

5513 er min absolute Rolex grail. 

Dit ur ser ud til at have lidt "patina".

Superfedt at det er blevet brugt. 

Der er pt et meget velholdt 5513 fra slut firserne til salg til 45,500 kr på Facebook

İmage
Mvh Kim 
Svar
#3
(27-12-2016, 05:38 PM)korporal Skrev: Hej

Jeg har dette rolex, som jeg vil sælge. Jeg er meget i tvivl om prisen, da de lader til at være steget kraftigt. Priserne er spredte, men investeringen har vist været god. Jeg har forelsket mig i et Heuer Carrera i istedet.
Uret har jeg købt af dansk forhandler i 2011 og seviceret hos Klarlund. Det har en fin patina og går præcist. 
Er det nogen der kan give mig et råd? 
Jeg har engang i 2002 solgt et Seamaster på den gamle vintageure side. Det var andre priser dengang og for at finansiere mit første rolex. Nu lader det til kun at være forhandlere..

Jeg håber ikke jeg bryder nogen regel ved dette spørgsmål, men jeg vil nødig dumme mig ved et salg. 

İmage


Super lækkert ur!

Hvis/når du finder en pris, må du gerne skrive til mig, jeg kunne godt være interesseret i en handel.
Svar
#4
Hej Korporal - ud fra dit foto (skiven) er det en "Serif" dial fra ca 1970-73 . Dit serie nummer skulle gerne være ca. 25 - til ca 40 mil.

Pt er Serif og Non Serif ikke de højst betalte 5513 modeller. Jeg ville anbafale dig at tage fat en en af de re-sellers som er i dit område og få dem til at vurdere det.
Jeg har haft en del 5513ere, de var i mange år min favorit ref. så jeg kender urene ganske godt.

Nu er det altid umuligt at vurdere rigtigt ud fra foto. Men din skive ser fin ud med matchende viser og perle. Fat font indlæg er korekt, og fint fadet. Kasse ser poleret ud og kronebeskytter har nok nået til det punkt hvor yderlieg polering ikke vil anbefales. Lænke ser ikke gnavet ud i link hvad er godt. Så viser du et service inlay (service inlay har som sådan ingen værdi for en samler, det er det inlæg der sidder i der er interessant.)
et sådan inlæg alene koster mindst 5.000.-

Vil sige umiddelbart ca. 60 +

Mvh CB


(29-12-2016, 12:18 AM)cayb Skrev: Hej Korporal - At se ud til dit ur (ud fra skiveen) er en "Serif" dial fra ca 1970-73 . Dit serie nummer skulle gerne være ca. 25 - til ca 40 mil.

Pt er Serif og Non Serif ikke de højst betalte 5513 modeller. Jeg ville anbafale dig at tage fat en en af de re-sellers som er i dit område og få dem til at vurdere det.
Jeg har haft en del 5513ere, de var i mange år været et af mine favorit ure så jeg kender urene ganske godt.

Nu er det altid umuligt at vurdere rigtigt ud fra foto. Men din skive ser fin ud med  matchende viser og perle. Fat font inlæg er korelt, og fint faded. Kasse ser poleret ud og kronebeskytter har nok nået til det punkt hvor yderlieg polering ikke vil anbefales. Lænke ser ikke gnavet ud i link hvad er godt. Så viser du et service inlay (service inlay har som sådan ingen værdi for en samler, det er det inlæg der sidder i der er interessant.)
et sådan inlæg alene koster mindst 5.000.-

Vil sige umiddelbart ca. 60 +

Mvh CB
Svar
#5
Der er pt et meget velholdt 5513 fra slut firserne til salg til 45,500 kr på Facebook

Hej Avantismo

Også en fin 5513 du henviser til men! // Korporal! - Avantismos henvisning kan du ikke bruge som pris sammenlining.
Det er i min verden 2 forskellige ure. Selv om ref . 5513 er den samme.
Skiverne er helt forskellige bare for at tage det vigtigste. Men der er mange andre detaljer.

Jeg kan dog godt forstå at man let kan tage fejl. Som eks - Non serif ( er den model der HAR seriffer på "L" i ROLEX fonten på skiven) og en Serif dial har ikke seriffer på "L" i Rolex. hahaha Det giver næsten heller ikke mening, at de så hedder sådan. Men det gør de altså.

Man skal dælme sidde længe med luppe fremme før man kan se forskæld på de 11 forskellige Mat dial 5513 der er - og derefter kommer så Avantismos blanke "T-hvidguld" skiver. osv

Jeg ved kun noget om de matte da jeg har haft fingre i stort set alle sammen, og syntes at 11 var så rigeligt at holde styr på Icon_lol

Men "remsen" er følgende. Og den kan man så gå og øve sig lidt på

Mat dial 5513.
- Meters First - thin tritium
- M/F - Domed tritium
- M/F - Flat tritium
- Non Serif
- Serif
- Early Mk. 1 ( pre Comex ) maxi plots
- Mk. 1 maxi plots
- Mk. II
- Mk. III
- Mk. IV
- MK. V

Og til sidst køber man så et helt andet ur Icon_e_biggrin1

CB
[-]
  • dwndler
Svar
#6
Jeg bukker mig i støvet for en 5513 kender.  Icon_not

Jeg er slet ikke sat ind i alle modellerne. Synes bare at det er det smukkeste og mest klassiske Sub ever.

Så bare uret på FB salgssiden forleden. Det er ikke mit. 

Jeg er ikke Rolex mand (endnu (det kommer nok en dag )).
Mvh Kim 
Svar
#7
Mange tak for jeres venlige og hjælpsomme indlæg. Særligt cayb, som har øget min viden. Det er en positiv besked med prisen.
Uret er rigtig nok poleret, men ikke i min ejertid. Det kom med service lynetten og uret så nyere ud med den på, men jeg fik den gamle indsat, da det jo er originalt. Jeg troede blot det kunne være interressant.
Serienummeret er noget lavere end det cayb angiver..  nemlig 2,9 mil. Det skulle svare til 1970.
Jeg har lidt papirer og ejer på uret fra tidligere (service, faktura). Det har næppe betydning, da det ikke er nogen kendt, men en læge i Norge.
re-sellers i mit område? Jeg bor i Gentofte, så det er vel mølbak?
Svar
#8
Chrono.dk kunne også være et bud i dit område. 

Thomas er en super fin fyr.
Mvh Kim 
Svar
#9
Korporal - dit serienummer er helt rigtigt. 2.9 - jeg manglede lige et punktum Icon_lol ( det skulle stå 2.5 - til ca 4.0 mil.)

Papire med tidligere ejere er helt fint at have med, det en del af historien på uret. Og det har også en værdi.

Denne gang 100% enig med Aventismo - Prøv hos Thomas og Keld, de har også så flotte billeder på deres vægge Icon_violin Hils.

CB
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)