Mit første ur!
#1
Hjemme hos mine forældre fandt jeg i en skuffe mit første ur nogensinde. Uret er et TM MC & Mirage Studios USA ur med Teenage Ninja Turtles motiv, og er antimagnetisk og Quartz. Uret er købt omkring 1990 hvor jeg var 3 år gammel og stadig, til min store overraskelse går som en drøm. İmage

Hvordan ser jeres første ur ud?


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Vognmanden
Svar
#2
Jeg fik mit første ur, da jeg blev 10 år (så vidt jeg husker). Min familie har altid været Omega tilhængere, så derfor fik jeg et Seamaster. Det har jeg selvfølgelig endnu, og det virker upåklageligt.
JK
İmage
Svar
#3
Mit første ur - var ikke en "pind i jorden og en kreds af små sten" - men sådan føler jeg det egentligt  Icon_rolleyes

İmage
Mine ure, årene 1968 & 1954. Størrelsesforholdet fremgår af, at Semaster Chronostop ST 145.0007 er Ø41 mm

İmage
Her nærbillede af Mora skoleuret, med perifer sekundviser jo jo.
Så vidt jeg husker blev disse ure importeret af Filtenborg, der iøvrigt også distribuerede Omega.

İmage
Værket er et såkaldt "Wehrmachtswerk", og som det fremgår med 15 lejesten og aldeles uden stødsikring.
Jeg er fortsat i besiddelse af uret.
Det fungerer stadig, lidt i retning af, at bortset fra den fraværende stødsikring - er disse værker meget vanskelige "at få has på".

Ranfft har en praktisk talt uoverskuelig oversigt over disse "AS" værker, der findes i et hav af varianter; men AS 1048 kommer nok tæt på.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
[-]
  • Vognmanden
Svar
#4
http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=59555

İmage

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)