Køb af Omega Speedmaster Moon watch
#21
Hej Daniel - Et lille input til det "rigtige" Moon watch.

- Det rigtige måneur er det som har været på månens overflade... Det kan man kun se på Omegas´museum i Schweiz... Icon_not
- Det "næst-rigtige" er så den specifikke model de testede, og brugte til 69 turen Ref. 145.012 ( år 1965 - 1967 )
- Derefter kan man så sige at det skal være modellen 145.022 fra året 1969 hvor de landede - eller den hvor det står med lige skrift på bagkassen...
- Vi kan også sige, at bare den er med plexi glas - så er det "den rigtige".
- Og til sidst kan man så sige, at bare man er glad for sit Speedmaster så er det cool. Alle har historien med sig, og i den forstand "rigtige"

Har selv en Chokolade brun safir sandwich ref. 311.30.42.30.13.001 Nu jeg ikke kan få "den Rigtige" Icon_lol jeg er glad for alt i alternative farver og det blev derfor den jeg valgte b Icon_e_biggrin1

En ting er sikkert kan man lide ure - er en Speedmaster et must. Et af verdens fedeste ure uden tvivl.

Go jagt - og jeg tror jeg vil vove pelsen og sige du kan ikke blive skuffet over en Speedy - model ref . underordnet.

Icon_not
[-]
  • guru1313, Jens, KimT
Svar
#22
(08-12-2016, 10:48 AM)cayb Skrev: Hej Daniel - Et lille input til det "rigtige" Moon watch.

- Det rigtige måneur er det som har været på månens overflade... Det kan man kun se på Omegas´museum i Schweiz...  Icon_not 
- Det "næst-rigtige" er så den specifikke model de testede, og brugte til 69 turen Ref. 145.012 ( år 1965 - 1967 )
- Derefter kan man så sige at det skal være modellen 145.022 fra året 1969 hvor de landede - eller den hvor det står med lige skrift på bagkassen...
- Vi kan også sige, at bare den er med plexi glas på så er det "den rigtige".
- Og til sidst kan man så sige at bare man er glad for sit Speedmaster så er det cool - da alle har historien med sig og i den forstand er "rigtige"

Har selv en Chokolade brun safir sandwich re. 311.30.42.30.13.001 - nu jeg ikke kan få "den Rigtige"  Icon_lol  jeg er glad for alt i alternative farver og det blev derfor den jeg valgte b Icon_e_biggrin1

En ting er sikkert kan man lide ure - er en Speedmaster et must. Et af verdens fedeste ure uden tvivl.

Go jagt - og jeg tror jeg vil vove pelsen og sige du kan ikke blive skuffet over en Speedy - model ref . underordnet.

Icon_not

Hej cayb
Da jeg læste dit indlæg, blev jeg ganske varm om hjertet.
Jeg opfatter meningen noget i retningen af, "Rigtig" kan måske defineres så strengt, at man aldrig når at eje en Speedmaster (og det ville jo være ærgerligt)  Icon_dontknow

I det moderne debatmiljø, er der tendens til at gribe en enkelt formulering og pukke på den, eller eventuelt overdrive den.
Efter den metode, ville jeg kunne påstå, "at cayb bare foreslår at købe noget der ligner en Speedmaster, og så er 7 og 5 lige og sytten en snes".
Det ville ligge mig fjernt, at påstå dette.
- Tvært imod læser og opfatter jeg en stor respekt for, og en stor kærlighed til Speedmasteren, samt en forståelse for modellens udvikling over årene.

Selv har jeg haft en bred vifte af Speedmasters; men er i øjeblikket nede på 2.
Der er ingen af dem der er "rigtige"; men deres historik og teknik taler virkeligt til mig.
Ved et besøg på Omega Museet, betragtede jeg: - Det rigtige måneur er det som har været på månens overflade... Det kan man kun se på Omegas´museum i Schweiz... Icon_not 
Men benyttede også lejligheden til at se andre eksempler på, hvor Speedmasteren ellers har "suset rundt i rummet".

İmage
Her ses Talgat Musabayev's (hårdtprøvede) Speedmaster, der anvendtes ombord på Mir.
Speedmaster 125'eren, med den alternative rem, blev anvendt af Djanibekov ombord på togterne Soyuz 28, Saliut 6 og Soyuz 26 i 1978. Se evt.: Link 1, Link 2 & Link 3
Man får en fornemmelse af, at russernes anvendelse af urene har været en endnu større prøvelse end NASAs "tortur"test  Icon_e_surprised

Mine "ikke rigtige" Speedmasters hilser på:
İmage
Speedmaster 125, kaliber 1041 (Omegas første kronometercertificerede kronograf) produceret i 1973, der var 125 året for Omegas grundlæggelse.

İmage
Speedmaster Alaska Project, kaliber 1861.
Oprindeligt udviklet i 1970 til ekstremtemperaturer på månens bagside. Udgivet som en LE reedition i 2007 (i 1970 eks).

Hverken jeg eller cayb opfordrer til "Køb nu bare en eller anden Speedmaster", og jeg vil tilslutte mig cayb's formulering:
- Og til sidst kan man så sige at bare man er glad for sit Speedmaster så er det cool - da alle har historien med sig og i den forstand er "rigtige"

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
[-]
  • guru1313
Svar
#23
Vedr det "ægte" Speedmaster.

Utroligt at nogen kan smadre et ur så meget..

Der skal alligevel noget seriøst arbejde til.  Icon_sign
Mvh Kim 
Svar
#24
Spændende indlæg - ja det rigtige kan tolkes på mange måder.  Icon_e_biggrin1

Jeg har lidt udfordringer med at få svar på mine henvendelser til de forskellige på chrono24 så købet er stallet.
En har dog skrevet retur og vil vende tilbage. Lad os nu se Icon_smil

Så jeg venter og ser om han vender retur ellers må jeg jo finde en anden sælger.

Jeg er overbevist om jeg har fundet det rigtige til mig ift reference nummer, så tak for input hertil.
Svar
#25
(08-12-2016, 02:33 PM)Geodoc Skrev:
(08-12-2016, 10:48 AM)cayb Skrev: Hej Daniel - Et lille input til det "rigtige" Moon watch.

- Det rigtige måneur er det som har været på månens overflade... Det kan man kun se på Omegas´museum i Schweiz...  Icon_not 
- Det "næst-rigtige" er så den specifikke model de testede, og brugte til 69 turen Ref. 145.012 ( år 1965 - 1967 )
- Derefter kan man så sige at det skal være modellen 145.022 fra året 1969 hvor de landede - eller den hvor det står med lige skrift på bagkassen...
- Vi kan også sige, at bare den er med plexi glas på så er det "den rigtige".
- Og til sidst kan man så sige at bare man er glad for sit Speedmaster så er det cool - da alle har historien med sig og i den forstand er "rigtige"

Har selv en Chokolade brun safir sandwich re. 311.30.42.30.13.001 - nu jeg ikke kan få "den Rigtige"  Icon_lol  jeg er glad for alt i alternative farver og det blev derfor den jeg valgte b Icon_e_biggrin1

En ting er sikkert kan man lide ure - er en Speedmaster et must. Et af verdens fedeste ure uden tvivl.

Go jagt - og jeg tror jeg vil vove pelsen og sige du kan ikke blive skuffet over en Speedy - model ref . underordnet.

Icon_not

Hej cayb
Da jeg læste dit indlæg, blev jeg ganske varm om hjertet.
Jeg opfatter meningen noget i retningen af, "Rigtig" kan måske defineres så strengt, at man aldrig når at eje en Speedmaster (og det ville jo være ærgerligt)  Icon_dontknow

I det moderne debatmiljø, er der tendens til at gribe en enkelt formulering og pukke på den, eller eventuelt overdrive den.
Efter den metode, ville jeg kunne påstå, "at cayb bare foreslår at købe noget der ligner en Speedmaster, og så er 7 og 5 lige og sytten en snes".
Det ville ligge mig fjernt, at påstå dette.
- Tvært imod læser og opfatter jeg en stor respekt for, og en stor kærlighed til Speedmasteren, samt en forståelse for modellens udvikling over årene.

Selv har jeg haft en bred vifte af Speedmasters; men er i øjeblikket nede på 2.
Der er ingen af dem der er "rigtige"; men deres historik og teknik taler virkeligt til mig.
Ved et besøg på Omega Museet, betragtede jeg: - Det rigtige måneur er det som har været på månens overflade... Det kan man kun se på Omegas´museum i Schweiz... Icon_not 
Men benyttede også lejligheden til at se andre eksempler på, hvor Speedmasteren ellers har "suset rundt i rummet".

İmage
Her ses Talgat Musabayev's (hårdtprøvede) Speedmaster, der anvendtes ombord på Mir.
Speedmaster 125'eren, med den alternative rem, blev anvendt af Djanibekov ombord på togterne Soyuz 28, Saliut 6 og Soyuz 26 i 1978. Se evt.: Link 1, Link 2 & Link 3
Man får en fornemmelse af, at russernes anvendelse af urene har været en endnu større prøvelse end NASAs "tortur"test  Icon_e_surprised

Mine "ikke rigtige" Speedmasters hilser på:
İmage
Speedmaster 125, kaliber 1041 (Omegas første kronometercertificerede kronograf) produceret i 1973, der var 125 året for Omegas grundlæggelse.

İmage
Speedmaster Alaska Project, kaliber 1861.
Oprindeligt udviklet i 1970 til ekstremtemperaturer på månens bagside. Udgivet som en LE reedition i 2007 (i 1970 eks).

Hverken jeg eller cayb opfordrer til "Køb nu bare en eller anden Speedmaster", og jeg vil tilslutte mig cayb's formulering:
- Og til sidst kan man så sige at bare man er glad for sit Speedmaster så er det cool - da alle har historien med sig og i den forstand er "rigtige"

Med venlig hilsen - Geodoc


Jeres 2 indlæg gør at jeg I DEN GRAD (måske) fortryder at det blev Speedmasteren jeg solgte og ikke mit Dornblüth (måske)
Dog er jeg glad for mit Aqua Terra Spectre :-)
Ingen tvivl om at man skal have et Speedmaster i samlingen.
Et af de mest ikoniske ure, overhovedet.
Om den ene ref eller den anden er mest rigtig, skal jeg være usagt.
Jeg startede med et med cal 321 og det blev desværre aldrig mig.
Det var lidt for "vintage" til mig (dengang)
Siden har jeg haft en del igennem og jeg var sikker på at det sidste blev "for altid", men resten er jo historie


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#26
(09-12-2016, 07:59 PM)HG Skrev: Jeres 2 indlæg gør at jeg I DEN GRAD (måske) fortryder at det blev Speedmasteren jeg solgte og ikke mit Dornblüth (måske)
Dog er jeg glad for mit Aqua Terra Spectre :-)
Ingen tvivl om at man skal have et Speedmaster i samlingen.
Et af de mest ikoniske ure, overhovedet.
Om den ene ref eller den anden er mest rigtig, skal jeg være usagt.
Jeg startede med et med cal 321 og det blev desværre aldrig mig.
Det var lidt for "vintage" til mig (dengang)
Siden har jeg haft en del igennem og jeg var sikker på at det sidste blev "for altid", men resten er jo historie

Sent from my iPad using Tapatalk
@HG:
Kan kun sige, at jeg i DEN grad kan følge og forstå argumentationen og holdningen i dit indlæg  Icon_Up

Desuden er jeg fuldstændig vild med din logiske, retlinede, direkte, målbevidste og stålsatte formulering:
.... indlæg gør at jeg I DEN GRAD (måske) fortryder at det blev Speedmasteren jeg solgte.... Icon_sign
jeg anlægger selv den samme stringens i mine valg af ure.  Icon_excuse

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#27
Nå har fået hul igennem til en som virker seriøs.
Synes også kun at have læst positivt ift watch-lounge.de
Nogle kommentarer?

https://www.chrono24.dk/omega/speedmaste...897108.htm
Svar
#28
(10-12-2016, 04:21 PM)DanielH Skrev: Nå har fået hul igennem til en som virker seriøs.
Synes også kun at have læst positivt ift watch-lounge.de
Nogle kommentarer?

https://www.chrono24.dk/omega/speedmaste...897108.htm

Solgt på chrono24 i 11 år.
Solgt 110 ure med "Trusted Checkout"
148 seriøse ure til salg p.t.


Det bliver vist ikke meget bedre.
JK
Svar
#29
Watch-lounge har været på banen længe.
Jeg ville ikke være nervøs.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#30
Jeg kender flere der har handlet med dem uden problemer.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)