Kermit vs yacht Master 116622
#1
Kermit vs yachtmaster

Det er dælme ikke mange kermitter man støder på, men hvad mener eksperterne er mest interessant af de to ?
Svar
#2
Jeg er på ingen måde ekspert, men vil da gerne give mit besyv med Icon_e_biggrin1

Kermit (ref. 16610LV) er et generelt mere interessant ur end Yachtmaster hvis man spørger i samler kredse, og især hvis vi snakker de første med "Flat Four", der i øvrigt trækker voldsomme priser efterhånden. Af uransaglige årsager har Yachtmaster aldrig rigtig fanget samlere på samme måde, omend de nyeste versioner virker til at være lidt mere populære. Snakker vi hvilket ur der er den sikreste placering af penge er det klart LV (gerne Flat Four), men snakker vi et lækkert ur som har et holdbart design på den lange bane og som kan tåle at blive brugt, går man ikke galt i byen med nogen af dem. 

Prøv dem på armen og vælg det der taler mest til dig Icon_smil
Svar
#3
Har været så heldig at gå med begge ure over længere perioder, og jeg vil uden tvivl vælge 16610LV HVER DAG over 116622 Icon_Up
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#4
Okay. Tusind tak for Jeres besyv. Hvis man så tager et 16520 zenith daytona og holder op mod et 16610lv endda et flat Four hvad tænker I så ?
Kort og godt jeg ønsker et ur som "alle" andre ikke går med.
Svar
#5
Begge eftertragtede ure blandt samlere og nok mest et spørgsmål om personlig smag/preference. Jeg ville vælge Daytona.....
Svar
#6
Tak Kim.
Svar
#7
Jeg ville vælge YM'en. Den er mere underspillet, den viser, at DU har valgt, og så er det ikke i samme grad en "man ser på hvert gadehjørne". At en særlig udgave af Kermit skulle være noget særligt er KUN fordi, den ved nogle tilfældigheder er lidt sjældnere, og Daytona er et helt andet ur. Jeg ville kun vælge Daytona, hvis jeg kunne undvære dato og havde brug for stopur.

/Bjørn
Svar
#8
Prøv dem alle og vælg det der giver det største smil :-D

Jeg har kun prøvet en af dem, så jeg er egentlig ikke kvalificeret til at svare, men jeg kan godt lide YM serien.

Jeg er egentlig meget enig med Bjørn, men hvis du skal bruge et stopur er daytona ikke det bedste. Når først du er færdig med at skrue kroner ud, er det der skulle times overstået ;-)
Svar
#9
Fedt Tusind tak for gode svar
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)