LE Big Pilot PC i guld
#1
I anledning af 80 årsdagen for IWC's første pilotur, Spezialuhr für Flieger, i 1936, har man udsendt denne LE af Big Pilot i 36 eksemplarer. Uret er i rødguld og nummereret fra 01 til 36. Den flotte rotor har også tallet 36 indgraveret. Uret sælges fra IWC's egen forretning i Amsterdam og fra udvalgte forretninger i Skandinavien og Beneluxlandene. Det bliver sikkert et fint samleobjekt, men det kræver en god økonomi, for prisen er 47.000 €. Monochrome har kigget nærmere på uret. Det kan du læse om her:
https://monochrome-watches.com/iwc-big-p...iew-price/
Også Thangs fine hjemmeside har billeder af uret:
http://bigpilot.watch/galleries/tribute-...lots-watch
İmage
Svar
#2
Hold kæft det er flot - gad vide om konen virkelig har brug for sin bil ;-)
Svar
#3
Det er virkelig en fed klokke - den gad jeg godt eje!  Icon_Up

Eneste anke for mig personligt ville være at undvære den store sejlende sekund viser som der er på den alimndelige BP...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#4
Jeg er ikke fan. Alt for rodet!!! Synd for det enkle look i et almindeligt BP.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#5
OG - så slår det mig lige....

Hvordan kan de reklamere for at den bliver lavet i 36 eksemplarer når det rent faktisk er 37?

 - det giver ikke lige mening!!?  Icon_blink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#6
Det er nok en fejl, jeg har begået. Nummereringen er fra 01 til 36. Beklager.
Har rettet teksten.
JK
Svar
#7
(26-10-2016, 10:28 AM)jk Skrev: Det er nok en fejl, jeg har begået. Nummereringen er fra 01 til 36. Beklager.
Har rettet teksten.
JK

Det skal du ikke tage skylden for JK - for det er IWC der har lavet brøleren...  Icon_smil

Tjek nummeret på bagsiden af urkassen på billederne - det starter på 00....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#8
Må indrømme jeg heller ikke er den store fan - De har klemt for mange funktioner ind og så har de orange visere for meget knald på.
Svar
#9
Jeg er vild med uret (bortset fra størrelsen) og de mange funktioner spiller på dette ur. Kalender, små sekunder og gangreserve er meget brugbare i min verden og månefase er bare flot. Alt sammen selvfølgelig min subjektive mening Icon_smil
Svar
#10
Det er jo svært at lave en perpetual calender uden mange visere m.v. Jeg synes, at IWC har gjort det med stor pli og ynde i dette ur. Man kan så diskutere om alle funktionerne og guldkassen passer til et decideret tool ur som en BP. Det er nok ikke nemt at blive enige om Icon_smil
Jeg ville bestemt ikke have noget imod at spænde remmen på dette ur om mit håndled.
Jeg prøver at undersøge "sagen" med nummereringen 00/36. Indtil videre tror "sagkundskaben" på IWC's forum, at der er tale om en prototype beregnet til fotografering. Vi får se, om vi kan komme det nærmere.
JK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)