Bücherer i Illum - nogle første reaktioner?
#1
Hej alle,

Jeg kan se, at der er enkelte, der har været inde forbi Bucherer efter åbningen her i oktober. Er der nogen, der vil dele deres indtryk, kommentarer, erfaringer?

Skal selvfølgelig selv derind, men det trækker lidt ud med at komme forbi.

På forhånd tak,

Claus

Svar
#2
Jeg var der inde i går og de har en masse lækre ure.

Jeg kan godt lide at der er lidt af det hele lige fra Tissot til Rolex. Specielt Nomos prøvede jeg en del ure. Jeg har længe haft en plan om at tage til den nærmeste Nomos AD i Køge, men det er svært at finde tiden, så det var super at se lidt med fingrene. Jeg fik også trænet personalet lidt, da ekspedienten der hjalp mig hele tiden skulle kikke i kataloget, for at se hvad det var jeg ville prøve. Ligeledes da jeg spurgte i Rolex afdelingen om de havde en Explorer 1, så kikkede hun lidt forvirret rundt hvorefter hun spurgte en anden. Hun kunne fortælle at dem de havde haft, allerede var blevet solgt, og hun ikke kunne sige hvornår de ville få nye. Hun vidste hvad hun snakkede om. Så man kan også komme til at snakke med dygtige folk, og det kan man jo bare spørge efter. De skal jo også lige igang.

Jeg har tidligere omtalt det som et "Urenes luksus supermarked" og det er lidt den følelse jeg havde; udvalget et godt, der er smykker ens bedre halvdel kan se på imens, mange af urene har synlige priser (det synes jeg er et plus), ekspedienterne er hjælpsomme men kan ikke ingredienslisten på alle deres varer, det er dog mulig at komme til at snakke med ekspedienter der ved mere. Det er ikke ment negativt, jeg skal helt sikkert forbi og ose igen. Det er lidt mere uformel og vinduekikker, og jeg tror helt sikkert det vil tiltrække nogle af dem, der måske kan finde det lidt intimiderende at skulle lukkes ind gennem slusen i de andre ur-butikker.
Jeg kan nu godt lide begge typer butikker, jeg havde en rigtig god oplevelse hos Klarlund i sidste uge, super kompetent og passioneret personale (specielt dem der går med LLD).

Det er et frisk pust og godt med lidt konkurrence. Jeg er dog lidt spændt på hvad de gør af kineserne når turist sæsonen starter Icon_smil

Fik jeg sagt at de har Nomos? Nå ja og JLC så det er bare at komme afsted Claus ;-)
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
(19-10-2016, 11:18 PM)tg Skrev: Jeg var der inde i går og de har en masse lækre ure.

Jeg kan godt lide at der er lidt af det hele lige fra Tissot til Rolex. Specielt Nomos prøvede jeg en del ure. Jeg har længe haft en plan om at tage til den nærmeste Nomos AD i Køge, men det er svært at finde tiden, så det var super at se lidt med fingrene. Jeg fik også trænet personalet lidt, da ekspedienten der hjalp mig hele tiden skulle kikke i kataloget, for at se hvad det var jeg ville prøve. Ligeledes da jeg spurgte i Rolex afdelingen om de havde en Explorer 1, så kikkede hun lidt forvirret rundt hvorefter hun spurgte en anden. Hun kunne fortælle at dem de havde haft, allerede var blevet solgt, og hun ikke kunne sige hvornår de ville få nye. Hun vidste hvad hun snakkede om. Så man kan også komme til at snakke med dygtige folk, og det kan man jo bare spørge efter. De skal jo også lige igang.

Jeg har tidligere omtalt det som et "Urenes luksus supermarked" og det er lidt den følelse jeg havde; udvalget et godt, der er smykker ens bedre halvdel kan se på imens, mange af urene har synlige priser (det synes jeg er et plus), ekspedienterne er hjælpsomme men kan ikke ingredienslisten på alle deres varer, det er dog mulig at komme til at snakke med ekspedienter der ved mere. Det er ikke ment negativt, jeg skal helt sikkert forbi og ose igen. Det er lidt mere uformel og vinduekikker, og jeg tror helt sikkert det vil tiltrække nogle af dem, der måske kan finde det lidt intimiderende at skulle lukkes ind gennem slusen i de andre ur-butikker.
Jeg kan nu godt lide begge typer butikker, jeg havde en rigtig god oplevelse hos Klarlund i sidste uge, super kompetent og passioneret personale (specielt dem der går med LLD).

Det er et frisk pust og godt med lidt konkurrence. Jeg er dog lidt spændt på hvad de gør af kineserne når turist sæsonen starter  Icon_smil

Fik jeg sagt at de har Nomos? Nå ja og JLC så det er bare at komme afsted Claus ;-)

Hej tg,

Tak for opdateringen. Det lyder da ikke så ringe, ikke mindst den lidt mere uformelle stemning. Det bliver interessant at se hvad det evt. fører til mht. f.eks. betjening, arrangementer osv. - og ja, ikke mindst kineserne når de kommer igen.

En ting jeg vil kigge efter er netop balancen mellem 'supermarked' og 'luksusvarer'. Jeg har da været inde i en del multi-brand butikker, hvor det bliver lidt for meget bazar og lidt for lidt en afspejling af at man er i gang med at bruge (for) mange penge på en luksus-ting. Jeg må indrømme, at jeg godt kan lide luksus-fornemmelsen når det nu skal være.

Anyway, jeg må derind - når de nu har JLC på hylderne ;-)

Tak igen,

Claus

[-]
  • jacobzimmer
Svar
#4
Var lidt skuffet da jeg så butikken, men havde også høje forventninger. Fik slet ikke "luksusfornemmelsen" som man får ved f.eks. Wempe i Hamborg.
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
(20-10-2016, 04:45 PM)Claus Tukjær Skrev: Var lidt skuffet da jeg så butikken, men havde også høje forventninger. Fik slet ikke "luksusfornemmelsen" som man får ved f.eks. Wempe i Hamborg.

Interessant! Hvad var det, der gjorde udslaget? Indretning, betjening eller noget helt tredie?

Claus

Svar
#6
Jeg var derinde i dag.

En super flot butik, og fin service, de var f. eks.meget på mærkerne da fruen spurgte om at prøve et IWC.

Som dansker lagde jeg mærke til at kun hveranden af dem vi talte med kunne tale dansk, jeg ved ikke helt om jeg skal være irriteret over det, for mig går det fint med engelsk.

Men jeg havde alligevel lidt den der mangel på luksusfornemmelse, jeg tror det er fordi det er en shop i shoppen, og måske også fordi jeg kender deres butikker i Geneve, og det et altså lige et trin højere.

Morten


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh
Morten
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Måden tingene gøres på i Hamburg og Geneve og Paris og Londons Harrods og måske NYC, og den følelse man får ved at gå ned af vejen ved den spanske trapppe i Rom med luksusvarer linet op langt ned af vejen, kan ikke laves så godt herhjemme. Landet og Byerne og pengene er for små.
[-]
  • dwndler
Svar
#8
(20-10-2016, 11:30 PM)stenstrupigen Skrev: Måden tingene gøres på i Hamburg og Geneve og Paris og Londons Harrods og måske NYC, og den følelse man får ved at gå ned af vejen ved den spanske trapppe i Rom med luksusvarer linet op langt ned af vejen, kan ikke laves så godt herhjemme. Landet og Byerne og pengene er for små.

Helt enig, sådan må det nødvendigvis være.

Når det så er sagt, så syntes jeg som forbruger at det er fedt med den udvikling der sker i Kbh. Med både Hvelplund, Ole Mathiesen, Klarlunds udvidede butik i Østergade og nu Bucherer i Illum har vi altså et fantastisk udvalg inden for få hundrede meter, selv i lille Danmark.
Mvh
Morten
Svar
#9
(21-10-2016, 07:13 AM)116520 Skrev: ...

Når det så er sagt, så syntes jeg som forbruger at det er fedt med den udvikling der sker i Kbh. Med både Hvelplund, Ole Mathiesen, Klarlunds udvidede butik i Østergade og nu Bucherer i Illum har vi altså et fantastisk udvalg inden for få hundrede meter, selv i lille Danmark.

Helt enig - det er da gode ting for ur-fans som os. 

Og når de nu har store overlap i udvalg og sikkert også i priser, så skal de vel (teoretisk set) til at konkurrere på service, events og lignende ting for at skille sig ud og for at undgå at ende i et rabat-ræs.

Det bliver spændende at se hvordan de griber det an. Jeg håber, at der bliver investeret i lidt flere events, hvor man dels kan komme tæt på urene, men så sandelig også få snakket med andre fans og folk i butikkerne. Det kunne f.eks. være sjovt med foredrag eller lignende, hvor vi kunne blive klogere på komplikationer eller andre ting.

Hvad kunne I andre tænke jer?

Claus

Svar
#10
Jeg føler mig helt udenfor, idet jeg slet ikke har været derinde endnu. Mht. "markedsføring" er jeg enig med dig Claus i at det kunne være fedt med nogle arrangementer, indeholdende foredrag, evt. noget i stil med JLC´s tidligere masterclass, launch af ure m.v. I det hele taget noget mere for os tosser, så er jeg glad Icon_e_biggrin1

En anden ting. Nu er København ved at være mere og mere interessant, måske vi skulle prøve at arrangere en mini version af NY´s watchwalk?
[-]
  • cfnissen, T.Hansen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)