Betaling via escrow-konto
#1
Hej Alle
Jeg har på chrono24.com fundet mig et ur som jeg gerne vil købe. 
Stedet hvor uret befinder sig er umiddelbart lidt for langt til en smuttur så jeg vil høre jer om nogle her har anvendt betalings metoden:  betaling via escrow-konto?

Umiddelbart lyder den jo både god og sikker. 
Er der noget at være nervøs for her?
Nu er der jo ikke meget der er gratis og er det så med denne metode sælgeren der har udgiften? 

Lad mig høre om jeres efraringer
Svar
#2
Her er hvad chrono24 selv skriver : "- Kontakt os, hvis køberen foreslår at afvikle handlen via et escrow-firma. Vi undersøger gratis for dig, om der er tale om et seriøst escrow-firma." Så jeg ville kontakte chrono24 - mon ikke også de kan hjælpe selvom du er køber og det her er sælger der har foreslået det.

Ellers ville jeg bruge chrono24 trusted checkout ( som nu også foregår som escrow ) eller Paypal.

(13-10-2016, 01:04 PM)DKPAM Skrev: Hej Alle
Jeg har på chrono24.com fundet mig et ur som jeg gerne vil købe. 
Stedet hvor uret befinder sig er umiddelbart lidt for langt til en smuttur så jeg vil høre jer om nogle her har anvendt betalings metoden:  betaling via escrow-konto?

Umiddelbart lyder den jo både god og sikker. 
Er der noget at være nervøs for her?
Nu er der jo ikke meget der er gratis og er det så med denne metode sælgeren der har udgiften? 

Lad mig høre om jeres efraringer
Svar
#3
(13-10-2016, 02:11 PM)mojohe67 Skrev: Her er hvad chrono24 selv skriver : "- Kontakt os, hvis køberen foreslår at afvikle handlen via et escrow-firma. Vi undersøger gratis for dig, om der er tale om et seriøst escrow-firma." Så jeg ville kontakte chrono24 - mon ikke også de kan hjælpe selvom du er køber og det her er sælger der har foreslået det.

Ellers ville jeg bruge chrono24 trusted checkout ( som nu også foregår som escrow ) eller Paypal.

(13-10-2016, 01:04 PM)DKPAM Skrev: Hej Alle
Jeg har på chrono24.com fundet mig et ur som jeg gerne vil købe. 
Stedet hvor uret befinder sig er umiddelbart lidt for langt til en smuttur så jeg vil høre jer om nogle her har anvendt betalings metoden:  betaling via escrow-konto?

Umiddelbart lyder den jo både god og sikker. 
Er der noget at være nervøs for her?
Nu er der jo ikke meget der er gratis og er det så med denne metode sælgeren der har udgiften? 

Lad mig høre om jeres efraringer


Tak for svar.
Det var nu chrono24.com´s anvendelse af trusted checkout (escrow) jeg spurgte til. Sælger tilbyder denne metode. 
Måske det ikke var helt tydeligt i formuleringen.
Svar
#4
Den har jeg prøvet flere gange. Ingen grund til bekymring her.

Chrono24 har ændret lidt på opsætningen. Før var det dem selv man sendte pengene til - nu er det en Fransk bank. Tror at det er blevet så stort at de har været nødt til at flytte det væk fra dem selv.
Svar
#5
(13-10-2016, 03:21 PM)mojohe67 Skrev: Den har jeg prøvet flere gange. Ingen grund til bekymring her.

Chrono24 har ændret lidt på opsætningen. Før var det dem selv man sendte pengene til - nu er det en Fransk bank. Tror at det er blevet så stort at de har været nødt til at flytte det væk fra dem selv.

Mange tak for svar. 
Godt at vide at systemet virker
Svar
#6
Jeps til fransk bank og jeg har prøvet at få pengene retur så det virker.
Mvh Klaus
[-]
  • DKPAM
Svar
#7
(14-10-2016, 02:51 PM)KlausM Skrev: Jeps til fransk bank og jeg har prøvet at få pengene retur så det virker.

Er der andet end fuld forsikret shipping med tracking og betaling med chrono24´s trusted checkout?

Sælger har lige oplyst at ved brug af chrono24 ´s trusted checkout bliver der pålagt et gebyr på 3,5%
Kan nogle be eller afkræfte dette?
Svar
#8
Der er et gebyr for denne service. Tjekkede lige deres hjemmeside : https://www.chrono24.dk/info/checkout.htm kunne dog ikke finde procentsatsen. Jeg betalte et gebyr på 3,5 % sidst jeg brugte det - det kan dog være lavet om

(15-10-2016, 11:22 PM)DKPAM Skrev:
(14-10-2016, 02:51 PM)KlausM Skrev: Jeps til fransk bank og jeg har prøvet at få pengene retur så det virker.

Er der andet end fuld forsikret shipping med tracking og betaling med chrono24´s trusted checkout?

Sælger har lige oplyst at ved brug af chrono24 ´s trusted checkout bliver der pålagt et gebyr på 3,5%
Kan nogle be eller afkræfte dette?
Svar
#9
Gebyret er stadig 3,5% - jeg har lige købt min IWC Big Ing. på den måde. Jeg havde en fejl på mit ur, som sælger ikke havde nævnt. Jeg skrev til Chrono24, men de bad mig kontakte sælger direkte for at se om vi kunne ordne sagen selv. Det kunne vi og jeg fik et nedslag i prisen uden Chrono24 egentlig var involveret, så de bidrog ikke med ret meget. Sælger var dog rædselsslagen for at komme i "bad standing" hos Chrono24 og han får heller ikke sine penge før køber har sagt ok for uret, så på den måde fungerer det godt. Jeg er ikke sikker på jeg havde fået et nedslag hvis jeg ikke havde købt gennem Trusted Checkout.

Vær opmærksom på, at det kan koste op til 250 Euro at returnere et ur (og det skal køber betale), da det også håndteres gennem Chrono24.
Svar
#10
Tak for alle oplysningerne.
Jeg vælger selv at hente uret idet de 3,5% kommer til at ligne det beløb jeg har fået prisen ned på.
Jeg snupper et roadtrip med en god ven og glæder mig til at komme tilbage med min nye ur.
Billeder kommer når jeg har hentet engang i næste uge.
[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)