pris på stort service
#1
Hej urtosser

Har lige fået mig et seamaster pro 300, et længe ventet ur.
Desværre taber det en del tid, har jeg fundet ud af. Så har haft det nede ved Knud P i Århus som sagde det skulle have et stort service. Det skulle koste 4500, noget jeg synes er ret vildt. Koster mere at have uret til service end bilen  Icon_drool

Kender i til nogen andre steder der kan foretage stort service på sådan et ur til en billigere penge end 4500, samtidig som at der bliver gjort et godt stykke arbejde...

Tak på forhånd!
Svar
#2
(29-09-2016, 07:36 PM)emk Skrev: Hej urtosser

Har lige fået mig et seamaster pro 300, et længe ventet ur.
Desværre taber det en del tid, har jeg fundet ud af. Så har haft det nede ved Knud P i Århus som sagde det skulle have et stort service. Det skulle koste 4500, noget jeg synes er ret vildt. Koster mere at have uret til service end bilen  Icon_drool

Kender i til nogen andre steder der kan foretage stort service på sådan et ur til en billigere penge end 4500, samtidig som at der bliver gjort et godt stykke arbejde...

Tak på forhånd!


F.eks. Bo Mølbak i Kbh eller vores usual suspect fra Horsens - som er vist nok Omega AD, Peter & Poul Halse http://www.poulhalse.dk/info og mange andre... søg og du finder siger den Gode Bog. Oven i hatten har du Google som hjælperedskab !
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#3
Urmageren tilknyttet denne side har jeg rigtig gode erfaringer med https://vintageure.dk/urmagerservice/
Svar
#4
Nu ved jeg ikke hvor gammelt uret er, men hvis det ikke har fået service i 6 - 9 år ville jeg tage til AD forhandler i Århus eller Halse i Horsens.
2 års garanti og sikkehed for at dele som er lidt eller helt slidte bliver udskiftet.

4.500 kr er jo kun hver 5 - 8 år, så bilen er langt dyre over den periode :)
Svar
#5
(30-09-2016, 10:11 AM)stenstrupigen Skrev: Nu ved jeg ikke hvor gammelt uret er, men hvis det ikke har fået service i 6 - 9 år ville jeg tage til AD forhandler i Århus eller Halse i Horsens.
2 års garanti og sikkehed for at dele som er lidt eller helt slidte bliver udskiftet.

4.500 kr er jo kun hver 5 - 8 år, så bilen er langt dyre over den periode :)


Nogen gang tænker jeg hvorvidt Stenstruppigen får returkommission fra de her firmaer som tager rigtigt mange penge for et eftersyn af, f.eks., Omega Seamaster 300 når han anbefaler brug af dem.
Man kan nemt finde en Seamaster 300 som brugt i pæn stand for kr. 13 - 14.000. Den nævnte servicepris, kr. 4.500 er en  tredjedel af hele urets værdi. Jeg finder det absurd at man skulle betale så meget for eftersyn af et ur hvis eneste "komplikationer" er automatoptræk og datofunktion.
Få nu en urmager at åbne uret og se på hvorvidt det overhoved trænger til eftersyn eller for bare at måle hvad balancens amplitude er på den gode side af de ca. 250 grader. Overraskende nok, man kan faktisk justere mekaniske armbåndsures urværker  Icon_blink
Den gode & konstruktivt indlæg her var skrevet af Kim (som så ofte) og jeg kan kun enes med hans anbefaling om at bruge Vintageurets tilknyttet urmager - som vist nok tager ca. halvdelen af hvad Knud Petersen i Aarhus vil have for jobbet.
Og svar til det næste spørgsmål ( jeg formoder... ;-)  ): Nej, det er ikke hverken risikabelt eller kompliceret for at bruge post for at få uret sendt til en kompetent urmager med rimelig prispolitik. Værdipakke for op til 15K koster ca. kr. 150 og anbefalet brev ca. kr. 115 )

God weekend - John

PS. Vintageurs tilknyttet urmager som har 5-stjernede anbefalinger fra vores seriøse urnørdter vil tage kr. 1.800 for jobbet og, som Kim skrev, så er fragten begge vej med i prisen.
Cheers - J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
Bemærk i øvrigt at Vintageure.dk's urmagerservice har priser på hjemmesiden (se link højere oppe) og at de betaler fragten ved reparationer på over 1000 kr.
Svar
#7
(30-09-2016, 01:43 PM)TioMalo Skrev:
(30-09-2016, 10:11 AM)stenstrupigen Skrev: Nu ved jeg ikke hvor gammelt uret er, men hvis det ikke har fået service i 6 - 9 år ville jeg tage til AD forhandler i Århus eller Halse i Horsens.
2 års garanti og sikkehed for at dele som er lidt eller helt slidte bliver udskiftet.

4.500 kr er jo kun hver 5 - 8 år, så bilen er langt dyre over den periode :)


Det har også noget at gøre med at en AD forhandler har adgang til opdaterede reservedele som er bedre end uret er født med, i tilfælde af at de ikke er skiftet. Mit Omega Seamater Pro 300 chronograph vil få et par bedre tandhjul ved service end dem/det som sørger for at chronograph timeviseren ikke kører videre når chronographen stoppes. Der sker en del forbedringer på værker uden at kalibere navnet ændres. Nu er mit Omega jo også fra 1998, så der er sket mere eller mindre opdateringer på 1164 kaliberen. Var det kun 5 - 8 år gammelt havde jeg måske nok også valgt en ikke AD forhandler, men hvis service koster 2.200 kr + eventuelt reservedele, så synes jeg ikke de eventuelt 1.500 kr ekstra skal gøre en forskel. Jeg synes også det har noget at gøre med om uret er i rotation eller uret skal gå helt problmefrit de næste 5 + år 24/7 år ind og år ud. Og nej. Jeg tjener ingen penge ved AD forhandlere mere. Det var for 7 år siden :)
Svar
#8
Tusen tak for alle de gode tilbagemeldinger på steder hvor man kan få lavet service.

Jeg kontaktede vintageure og sendte uret derind, så de laver service på uret denne gang.

Mvh.

Emil
Svar
#9
Jeg kan varmt anbefale Simone Weinmann GmbH de er Omega servicepartner og kører med lidt andre priser end i DK.
Jeg har fået lavet fuld service hos dem på et par af mine Vulcain Cricket ure. Send dem en forespørgsel på mail og angiv referencen på dit omega så kan de give dig en pris.

http://www.uhrenservice-weinmann.de
http://www.uhrenservice-weinmann.de/#nav...s-services
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)