Bedste Omega Homage ure
#1
Ja, som overskriften siger. Jeg har for et stykke tid siden anskaffet mig et Steinhart Ocean 1 green. Designet er præcis efter min smag og kvaliteten er præcis som jeg vil have den. Man får safirglas, rustfri stållænke, ETA-2824-2 urværk og så er det vandtæt ned til 300m.

Dertil er jeg nu kommet til et problem. Jeg leder efter nogle gode "Omega" homage mærker. Steinhart har flere fra Rolex' serie og i ganske okay kvalitet. Derudover er 3000 kr. til at overkomme. Problemet med de Omega homage-mærker jeg selv har fundet er, at det er discount-mærker :/
Ure til 700 kr. med et kinesisk urværk og vandtæt ned til 30 meter.

Jeg leder primært efter homage til Planet Ocean 600 og Omega Seamaster proffessional. Skulle der mon være nogle der er stødt på dem?
Svar
#2
Her er en "homage" til Omega Seamaster 300 Icon_blink


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Avantismo, HG
Svar
#3
(12-09-2016, 10:34 PM)pbr Skrev: Her er en "homage" til Omega Seamaster 300 Icon_blink


İmage

Lol.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis du leder efter et mærke i samme kvalitet og prisklasse som Steinhart, bare hvor de har kopieret Omegas design i stedet, så tror jeg ikke det findes.

Måske fordi design rettighederne til et nyere ur som f.eks. Planet Ocean stadig er gældende, så en anstændig og populær efterligning ville blive sagsøgt røven ud af bukserne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
[-]
  • TioMalo
Svar
#4
"Hommage" i dette sammenhæng kan erstattes med ordet "kopi".

I 80´ene kunne man købe et billigt glasfiber samlesæt som ved brug af en VW-Bobble undervogn + motor kunne bygges til en replika Ferrari, (Mondiale eller en anden lidt kortere / mindre model).
Nu, at køre rundt med en "hommage" for Ferrari som lyder som Bobble har ca. lige så meget skub i sig end at vise frem en Omega Aqua Terra bygget af Steinhart. (heldigvis bygger Steinhart dog ikke noget "for ære" af Omega pga. frygten for at blive sagsøgt...LOL)

Husk at du kan få rigtige mekaniske dykkerure for (formodentligt) mindre pris end en Steinhart koster. Seiko SKX007, Citizen Pingo og mange andre.
Køb et af dem og ingen kommer med sjove kommentarer.
Og, forresten: Velkommen til  Icon_smil

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
Helson kører også glad og gerne med kopi-klatten - -
İmage
Svar
#6
Hej Kristian
Borealis watch company laver en efterligning af omega seamster 300, modellen fra 1960erne. Den hedder borealis estoril 300. Går ud fra det er i stil med Steinhart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#7
Spring på den her til de 3k
http://www.chrono24.dk/seiko/sbdc031-sum...687348.htm
Den kan minde lidt om et Omega alt efter hvem der kigger  Icon_blink

Og valuen er second to none du kan ikke købe en mere lækker diver til 3k
Kig World wide hvordan en Sumo bliver ratet det er kongen i prisklassen, og har været det længe.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • rlj
Svar
#8
I min verden er begrebet homage rimeligt bredt dækkende.

Der findes ure, der rent designmæssigt ligger meget tæt de ure, som de er homage til - som eksempelvis Steinhart Ocean One serien. Har selv været der, men har efterfølgende fundet større ejerglæde i ure, der ikke i samme grad ligger så tæt "originalen".

Hvorfor købe et Steinhart, hvis det er et Rolex, jeg vil have?

Nå, det er naturligvis en helt anden diskussion, som jeg egentligt ikke gider  Icon_smil

I forhold til at finde ure, der trækker inspiration fra Omega og Rolex for den sags skyld, smider jeg lige et par forslag, som har jeg set i samlinger, hvor Seamaster og Planet Ocean også indgik.

Helson Shark Diver
İmage

Seiko Sumo
İmage

Certina DS Action
İmage

Orient Mako XL
İmage

Chr. Ward C60 Trident (fås i flere farver)
İmage

God jagt  Icon_smil
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#9
Der eksisterer ikke nogen gode Omega homage ure....

Der findes snyltere - og jeg synes hellere du skulle holde dig til at lure tiden af på mobilos end støtte sådan et foretagende!!

Hvis du virkelig brænder for et Omega ur så hjælper jeg gerne ....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#10
(14-09-2016, 05:49 PM)gmt-geek Skrev: Der eksisterer ikke nogen gode Omega homage ure....

Vh. Jon
Jeg er ganske enig. For fuldstændighedens skyld, vil jeg dog pege på "en bekræftende undtagelse".

I 1994 Udgav Omega en homage i anledning af 100-årsdagen for deres første egentlige Omega ur.
I et afsides hjørne af et lager, fandt de en stribe NOS værker kaliber 269 & 286, der indbyggedes i en homage, som hyldest til den legendariske 30T2RG.

İmage
Til venstre: Homage og højre den højtprofilerede model 30T2RG

Dersom man læser artiklen: "link: Omega 1894 Homage & 1945 Cal. 30T2SCrg" må man sande, at selv Omega har vanskeligt ved at lave en god homage.
De nyproducerede ure havde lidt svært ved at måle sig med originalen; men dog en interessant, antagelig og appetitlig homage.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)