D.Dornblüth & Sohn cal. 99.1
#1
Så har jeg fået tid til at lave en lidt længere tråd om mit nyeste ur, D.Dornbluth & Sohn cal. 99.1.

Lige siden MichaelSC viste sit, har uret sagt mig et eller andet.
Og Jon aka gmt-geek, har med sine 2 flotte dorny´er, ikke gjort interessen mindre  Icon_smil

Det har hele tiden været den hvidskivet med det blå visere og tal som har tiltalt mig.
MEN jeg kan (sikkert) ikke vente 7-12 mdr. på et ur og der er meget sjældent nogen til salg, brugte eller nye.

Sååååååå - what to do.

Heldigvis fandt jeg AWCO.nl, som af og til har nogle nye til salg og ellers skaffer dem (7-12 mdr. leveringstid  Icon_head )
Jeg valgte 99.1 da jeg syntes at den store sub.sek. virker meget harmonisk i mine øjne.
Lige på dette ur stod der ikke noget om leveringstid, så jeg skrev til dem sidste mandag og spurgte om det var på lager, samt en del andre spørgsmål (om jeg kunne få en anden farve rem på, om jeg kunne købe foldespænde osv.)
De har lukket om mandagen, så jeg måtte vente til dagen efter med svar. 15 min efter de havde åbnet havde jeg svar, men han havde glemt at svare på om det var på lager  Icon_blink 
Han havde lige fået et hjem med den farve rem som jeg ønskede - så vi blev enige om uret med cognac farvet rem, ekstra sort rem, samt 2 foldespænder og forsendelse - så var det bare at lave en bankoverførelse  Icon_smil
Selvom jeg, efterhånden, har prøvet det en del gange - så er det altid lidt specielt at bestille et ur som jeg hverken har prøvet eller set irl.
Efter at uret var sendt, kunne jeg ikke lade være med at tænke på det Omega PO GMT som jeg købte sidste år og da jeg fik det var det ALT for højt til mig, derfor blev det solgt hurtigt eller det IWC som jeg 14 dage før havde købt, men returneret da det føltes alt for småt til mig.
Så det var derfor spændende da jeg modtog det:

Lidt udpakning:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Visitkort fra Dirk samt Jacco (ham jeg handlede med ved awco.nl)
İmage

Pudseklud
İmage

Første tegn på at uret er i kassen   Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 
İmage

Lækker ur kasse - elsker når kassen afspejler kvalitet
İmage

İmage

İmage

[/url]og så på armen  Icon_smil 
[url=http://s142.photobucket.com/user/henrikgraae/media/DSCF1847%20kopi_zpsdk3yhozd.jpg.html]
İmage

Da jeg viste et par fotos som jeg havde fået fra forretningen, gjorde Jon mig opmærksom på at det så ud som om at det var sorte visere samt tal - hvilket jeg i et kort øjeblik blev nervøs for  Icon_e_biggrin1  og fra nogle vinkler ser det da også sådan ud 

İmage


Men det var naturligvis blåt  Icon_blink

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Vi skal da også lige se bagsiden af "medaljen"  Icon_smil 
İmage
İmage
İmage

Nok fotos for nu (måske  Icon_smil )

Uret er super behageligt at have på.
Vejer 96 gram - ur med rem og foldespænde
Som Jon tidligere har beskrevet så fint, så er det en fornøjelse at trække op - mener at han sammenlignede det med et pengeskab fra en Olsenbanden film - ikke dårlig sammenligning, men man skal nok prøve det før man forstår det  Icon_smil

Jeg har ikke fået prøvet den sorte rem endnu - men det var også mere for at kunne skifte  Icon_flov på et tidspunkt.

Kunne godt tænke mig at supplerer det med et cal. 99.4 (2) på et tidspunkt - sort skive,stor sub.sek. samt dato - og lume på visere og tal.
Måske skulle jeg give konen et hint, da jeg bliver 50 næste år  Icon_rul Icon_rul  

Hvis I kom helt herned, så RIGTIG god weekend.

İmage
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • HUM, misiu
Svar
#2
TOTAL fedt  Icon_drunken  Icon_not
Har tit tænkt at sådan Dorn ville passe godt til dig. Icon_Up
Stort tillykke og god weekend lige over. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
(19-08-2016, 03:26 PM)Stensbjerg Skrev: TOTAL fedt  Icon_drunken  Icon_not
Har tit tænkt at sådan Dorn ville passe godt til dig. Icon_Up
Stort tillykke og god weekend lige over. Icon_cool


Tak Jacob



Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#4
stort tillykke med dit nye ur.... Icon_flag
Mvh Hr.holm
Svar
#5
Hold nu op det er svedigt, kæmpe stort tillykke med et afsindig lækkert ur.

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#6
Det spiller rigtig godt med den hvide skive, de blå tal og cognac-remmen Icon_drool

Jeg har kun set Jons første, som jeg prøvede sidste år, og jeg må sige, at det var virkelig virkelig lækkert, og jeg kan fornemme, at der bliver arbejdet omhyggeligt med hverken enkelt ur, som ikke blot er et i rækken Icon_smil


/Mads
Svar
#7
Tak, Kenneth, Tom og Mads.
Jeg læste at de laver ca. 15-20 ure om måneden, så jeg tror bestemt der bliver kælet for hvert ur.



Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#8
super fedt ur. Tillykke med det
Svar
#9
Dejligt med en "nyt ur post" hvor der er lagt lidt energi i det Icon_Up
Fedt ur og jeg fonemmer glæden helt herovre på Sydsjælland og det er ikke så lidt, taget din bopæl i betragtning Icon_blink

Tillykke med det Henrik....
Svar
#10
Rigtigt lækkert! Der er noget fedt med de blå (varmebehandlet?) visere!

/insert clever or funny note here\
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)