Lidt for god IWC kopi....
#1
Prøver at gøre historien kort :-) 

I går ledte jeg efter en sort rem til mit IWC 3878-02 - tænkte det ville passe godt til den grå skive. Jeg lander på en hjemmeside, hvor de diskuterer emnet og læser 5-10 sider før det går op for mig, at de diskuterer IWC kopiure - specifikt mit 3878. Tråden indeholder et hav af billeder af kopien og selvom jeg sidder med min originale IWC i hånden er det svært at se forskel. Jeg fik et kort øjeblik sved på panden, da jeg købte mit uden boks+papirer (dog fra en stor forhandler i UK), så læste videre. Jeg fandt så heldigvis ud af, det den øverste kronograf på kopien ikke fungerer korrekt, da den tæller op til 30 min, selvom chronograf skiven viser 60 min. Min opfører sig heldigvis korrekt og jeg blev overbevist om, at min ikke er en kopi, men det er helt vildt så detajleret kopien er. Jeg troede faktisk ikke der var så mange/gode kopier af IWC ure, men så lærte man det. 

Et par billeder fra tråden af kopi-udgaven følger lige om lidt via Tapatalk.


İmageİmageİmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Sammenlignede med en original 3878-02, og den kopi er ret god. Bortset fra store mangler såsom datoen. Desuden er det også tydeligt i visernes center, at dette er en kopi. Da mellemrummet er større, end på originalen Icon_Up
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#3
Enig, men har læst videre på det og det der ses ovenfor er vist version 2 - nu er de på version 6 og jeg kan seriøst ikke se forskel. Jeg køber ALDRIG uden boks+papirer (inkl. kvittering) igen. Flere billeder - jeg er dybt rystet, men jeg har nok naivt troet, at kopier var enkeltstående tilfælde og som regel til at spotte...

Poster alligevel ikke flere billeder - de er vandmærket og man kan se hjemmesiden - ved ikke om det er mod forum regler, så jeg undlader. Vil blot sige, at de er grundige, selv bagkasse (for+bagside) og urværket er IWC branded og hvis man som mig aldrig har set det rigtige værk, så kunne jeg godt blive snydt.
Svar
#4
Ja, der er desværre nogle kopiure, som umiddelbart kan være svære at skelne fra originalen. Når man kan efterligne urene, kan man selvfølgelig også lave kopier af papirer og bokse. Det foregår i stor stil med f.eks. Rolex og Omega.
Man skal se sig for og handle med en sælger, man stoler på.
JK
Svar
#5
Ja, om der er tilbehør med har intet at sige ift. ægtheden. Det er sgu nemmere at lave kasse og papirer end selve uret når vi snakker de bedste kopier.

Brug sund fornuft og vælg forhandlere man kender/stoler på, eller som har et bekræftet godt ry, så kommer man langt.
[-]
  • jacobzimmer, whoa
Svar
#6
Ja, det fandt jeg så også ud af - IWC boks og papirer for 30 USD eller 100 USD hvis det skal være den nye slags boks+papirer Icon_e_surprised Det er f...... noget fusk!
Svar
#7
Jeg kender godt nok ikke IWC så godt, men hvorfor er der ingen dato i datovinduet?
Med venlig hilsen

Borgbjerg
Svar
#8
Det er fordi det kun er en prototype på kassen - uden værk i. Her er den færdige kopi - ligner utroligt godt :-/

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk

PS. Billedet er fra nettet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#9
Her er min originale til sammenligning İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)