Hjemme alarm.
#1
Nu skal det sq være. 
 Hjemmet skal sikres med alarm. Begge vores naboer har haft indbrud inden for det sidste halve år. Det seneste så sent som onsdag nat. 

Jeg søger inputs til hvad man skal vælge. 
 Jeg tænker noget GSM halløj med sirene, nabovarsling og SMS/app varsling. 
Selvfølgelig rum sensorer og kontanter på hoveddøre osv. Men er det nødvendigt med vindueskontakter    på alle vinduer når der suppleres med rum sensorer ?

Har i nogle erfaringer med de forskellige udbydere?

På forhånd tak.
Svar
#2
Jeg har en G4S alarm på ottende år som jeg er ganske tilfreds med. Er dog blevet opdateret løbende med video overvågning og div kontakter/rumsensorer.

Mit bedste råd til dig, må være at tage kontakt til et par forskellige udbydere for en gennemgang af netop dit hus og dets muligheder. Rumsensorer/kontakter osv er jo et spørgsmål om maksimal sikkerhed for dig, jeg har personligt begge dele hvor mulighederne tilbyder det.

Men igen få en professionel til at vurdere mulighederne i netop dit hus :-)

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#3
Havde valgt et system med video overvågning af områderne omkring huset 
Sammen med moderne dør/vindue sikring.

Så kan du have alarmen sat til selvom der er nogen i huset,
Og man kan uden at gå ud se hvad der evt foregår ude omkring huset.

På den måde får du 2 former for sikkerhed i et system. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#4
(30-07-2016, 10:04 PM)Watch Out 7200 Skrev: Nu skal det sq være. 
 Hjemmet skal sikres med alarm. Begge vores naboer har haft indbrud inden for det sidste halve år. Det seneste så sent som onsdag nat. 

Jeg søger inputs til hvad man skal vælge. 
 Jeg tænker noget GSM halløj med sirene, nabovarsling og SMS/app varsling. 
Selvfølgelig rum sensorer og kontanter på hoveddøre osv. Men er det nødvendigt med vindueskontakter    på alle vinduer når der suppleres med rum sensorer ?

Har i nogle erfaringer med de forskellige udbydere?

På forhånd tak.

Personligt ville jeg vælge en lokal installatør som er med i sikringsgruppen. Du får mere for dine penge og hænger ikke på et meget dyrt abonnement. 
Medlemmer sikringsgruppen >>>

Pt. er en Jablotron 100 serie nok noget af det hotteste. Den kan alt og kan nemt udbygges og det er gratis at være på deres "cloud". Den kan alt det du nævner og mere til. Hvis det ikke er for svært at trække kabler på din ejendom så vælg en central som kan håndtere både trådløst udstyr og bus samt LAN og GSM. Så har du det hele…
Jablotron JA-100 serie
Den er nok lidt dyrere i anskaffelse end en pakkeløsning fra G4S eller Verisure…. men der bliver du til gengæld "tørret" grundigt ved service, batteriskift mm.
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#5
Vi har gennem flere år haft en løsning fra G4S, det fungerer upåklageligt.

For os var det afgørende at få en alarm der tilkalder vagtselskab hvis alarmen går, således at vi ikke selv skal bøvle med at holde øje med SMS'er, kontakte naboer, politi eller andet skulle der være et indbrud.

Det kostede kun nogle få tusinde kroner at anskaffe og installere, men der er så et månedsabonnement. I det abonnement vi har betaler vi et fast beløb, som inkluderer evt. vagtbesøg (også ved fejlalarmer, dem har vi nu kun meget sjældent) ligesom al vedligeholdelse er inkluderet, de kommer helt automatisk hvis der er fejl eller skal skiftes batterier i nogle af sensorerne.

Som T.Hansen også er inde på bør du få et konkret tilbud til netop din ejendom, vi fandt f.eks ud af at vi kun har et begrænset antal døre og vinduer der er store nok til at en tyv kan komme igennem (vi har en pokkers masse små vinduer), derfor skulle der ikke så mange dør/vindueskontakter til for at give os en fuldstændig "skalsikring" så vi kan have alarmen slået til mens vi er hjemme.

Det er også værd at bemærke at nogle forsikringsselskaber giver rabat på indboforsikringen hvis du har en alarm.
Mvh
Morten
Svar
#6
Den største bonus ved at have alarm er den rare (og desværre falsk) fornemmelse af tryghed.
En årti eller to siden bestyrede jeg nogle større forretninger. Forsikringsvilkårer kræver jo at man har en alarm. Så jeg har prøvet både Falk / G4S og diverse vakse mindre selskaber.
Ikke et ondt ord - rent teknisk fungerede de fint og ligeledes med alle mulige bonusordninger (= batteriskifte, div. mere eller mindre nødvendige eftersyn mm.).
Halvdelen af forretninger havde adresse i Kbh og Frederiksberg og resten i en større provinsby (bla. en filial af et stort auktionshus).
Nu burde catch med en alarm være det at man bliver beskyttet og få tilbudt assistance i tilfæller af røveri eller indbrud. Kommer der ingen som har myndighed at fange de evt. pågribede schleimoer og slyngler, kan det jo være lige meget hvor mange blinkende lys og video-overvågningsmuligheder udstyret tilbyder - ikke at glemme de gratis batteriskifte i sensorer  Icon_blink
Gudskelov, røveri oplevede jeg ikke og det er jeg ekstraglad af når jeg lærde niveauet af assistance at kende... Indbrud var der flere af og her beskrivelse af det første indbrud:
Efter at blive vækket af vagtcentralen ved 03 tiden om morgenen kørte jeg som død og helvede mod bixen som var ca. 10 kilometer fra mit bopæl. Alarmen var i gang og en smadret vindue kunne man se. Et par lommelygter inde i forretningen og lageret ligeledes. Nu tror jeg ikke på heltegerninger i den slags situationer og lider ikke heller af dødslængsel så jeg regnede med at politi (alarmen var rigget direkte til strisserne) ville dukke op i næste minuts tid. Eller for det mindste en vagt fra selskabet.
Men det gjorde de ikke. Når jeg ringede til selskabet, fik jeg svar om at deres vagt ikke når foreløbigt til stede fordi han skal dække et større område, helt alene og pga. at der var også andre alarmer i gang i hans i området hans skal dække. Men jeg skulle bare tage det roligt; politi bliver jo også direkte noteret af vores alarm og de skulle nok være på stedet når som helst.
Det fornuftigste jeg fik at vide var advarslen om ikke at gå ind i forretningen når der tydeligvis var folk inde og i gang at tømme butikken.
Nu er politi ikke noget man bare kommer i kontakt med hvis man har brug for det. Udenfor de tre største byer i landet har de faste arbejdstider og stationen er åben for borgernes henvendelser mellem 09.00 og 16.00 (no joke). Medmindre man ringer til alarmcentralen får man høre en indtalt besked som - hvis jeg husker korrekt - fortalte om at vagthavende patrulje kom fra en naboby men man kunne skulle være indstillet til en vis ventetid, politi var jo travlt beskæftiget andre steder hen.
Hvad gør man så ? Alarmcentralen ringer man ikke op - der var jo ikke hverken livsfare eller sårede til stede. Kun en bande af tyveknægter som ganske afslappet var ved at tømme lageret af designermøbler ind i en større kassevogn...
Ved at køre efter en tilfældigvis opdukket patruljevogn i midtbyen og ved at blinke med lys fik jeg lovens håndhævere stoppet, forklarede situationen og bedte om hjælp. Nej, det gik ikke. Det var ikke deres bord og der var i flg. min forklaring ingen i livsfare + at deres kollegaer var jo informeret og sikkert på vej... Det mest fornuftigt var det råd jeg fik ikke og under nogen omstændigheder at selv gå ind i forretningen, "de slår dig sgu til plukfisk" fortalte den voluminøs og høj jysk betjent.
Så, jeg parkerede bilen for en rimelig afstand fra forretningen, så de arbejdsomme tyver (tre stykker) at tømme lageret og køre væk. Ca. 45 minutter efter deres exit dukkede så politiets patruljevogn til stedet, næsten efterfulgt af alarmselskabets vagt. På det tidspunkt var der gået knapt to timer fra alarmen gik i gang.
De fire andre indbrud, en mere i Jylland og to i København gik nogenlunde på samme måde. Der var hverken ordensmagt eller vagt som dukkede op indenfor rimelig tid fra alarmen og hvad der blev understreget var at en måtte ikke selv gå og prøve at redde trådene ud.

Nu vil jeg ikke være mere kynisk end nødvendigt, men efter de her erfaringer om alarm og den hjælp der fulgte med, synes jeg at den bedste alarm er den flotteste, med mest blinkende lys og muligheder for at koble video på + evt. andre tekniske muligheder for hobby og tekniske sysler. Husk dog at der kommer ikke kavaleriet som redder dig eller dine ejendele, men der kommer efter en lang ventetid et par betjente som giver dig den der standardformular du skal have for forsikringsselskabet når du søger erstatning.

Mvh. John

PS. Jeg oplevede fire indbrud. Ingen af dem var orkestreret af de famøse "østbande" eller lignende. Den første, jeg har skrevet en fristil af her, blev aldrig opklaret men gerningsmænd som jeg havde rigeligt tid til at observere lignede kornfede jydedrenge og de tre andre blev nogenlunde opklaret pga. tyvekoster man fandt tilfældigvis og bag dem stod der det man kalder "etniske danskere".
Dette info for at dæmpe ned den indre svinehund som så nemt luftes når der dukker op en god undskyldning til det... Icon_blink
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • pbr, Stensbjerg
Svar
#7
Om det giver en tryghed og på den måde er pengene værd er op til den enkelte,
Personlig ville jeg aldrig købe alarm udstyr med abonnement udgifter,
Min søster og hendes familie har sådan en løsning,
Det er i min optik slet ikke pengene værd.

Enig med John her, endnu en gang. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#8
Hmm, jeg har tidligere haft i indbrud i privaten, dog før jeg fik alarm installeret. En alarm forhindrer vel ikke et indbrud såfremt tyven ved hvad han skal gå efter.

Den oplevelse, at komme hjem til et hus som er totalt smadret, hærværk og/eller værdier af hvilken som helst art som er dig frataget ønsker jeg naturligvis ikke at opleve igen.

For mig handler det udelukkende om tryghed, vished osv.

Så spild af penge eller ej, hvad er alternativet? :-)

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#9
Jeg har valgt en løsning med DNA mærkning. Altså en passiv løsning, som forhåbentlig gør at en given tyv går videre. Der er tydeligt mærket på hus, carport mv. samt effekter med væske og microdots. Bruger det også på mine maskiner rent arbejdsmæssigt.

At man så skal igennem et større smøre/mærkningsarbejde det er så noget andet.
Ingen abonnement her heller.
[-]
  • T.Hansen
Svar
#10
Det handler om hvad der virker for dig Tom,
Vi har også haft indbrud og jeg ønsker på ingen måde at opleve det igen.

Men personlig er jeg overbevist om at det ikke er en alarm som gør forskellen,
Og den vil heller ikke give os nogen form for øget tryghed.

Jeg har installeret muligheden for at se "hjem" inden familen kommer hjem
Så jeg er sikret imod at mine børn og hustru skal komme hjem til en grim overraskelse.

Mere mener jeg ikke man kan sikre sig imod,
Og det er hvad vi behøver af "sikring"

En mand i en Peugeot Bipper med vagt skrevet med rødt på siden,
Sammen med en ældre schæfer og lommelygte,
Gør hverken fra eller til for mig. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • T.Hansen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)