Skal jeg skifte urmager?
#11
(07-07-2016, 11:28 PM)Lars Skrev: Hej Munch82.
Du er velkommen.
Skal dog lige sige/skrive, indbydelsen gjalt at du selv skulle montere visere.... Icon_e_biggrin1  under vejledning.... Icon_lol
Du er velkommen til at kigge over skulderen, det er der så mange der har gjort, så en til eller fra....
Der kommer nok lidt billeder når jeg er på banen igen, i "nyt" værksted.
Kan kun sige jeg glæder mig som børn til jul..... Eller en urnørd der ved at konen har købt drømmeuret... Icon_lol
Mvh
Lars

Det er helt okay, det kunne sgu være interessant at lege urmager for en dag  Icon_smil
Bliver spændende at se dit "nye" værksted.
Åh, ville ønske min kæreste havde råd til at købe mit drømmeur til mig  Icon_e_biggrin1
Jeg var forresten nede med uret igen, og urmageren sagde at der altid ville være en lille afvigelse mellem time- og minutviser, men han indvilligede i at prøve igen.
Derudover sagde han, at kronografviserne ikke sidder i samme højde fordi de sidder på forskellige hjul! 
Det var jo ikke det samme som du skrev..
Jeg ved sgu snart ikke, måske generer det ikke min kollega der skal købe uret.

Men anyway, tak igen for hjælpen.

Mvh Munch82
Svar
#12
Hej Munch82.
nu  Icon_lol  Icon_lol  Icon_lol 'ner jeg godt nok.
Hvis alle viserne sidder i centrum, ja så er der højdeforskel.
Jeg har da godt nok tilgode at se en almindelig mekanisk kronograf med forskellig højde på sub'visernes aksler. Jeg har selvfølgelig heller ikke set alt.....Langt fra.... Så derfor kører jeg til http://www.derikketik.nl/index.php?bladzijde= i nat kl 2.... bare lige for at se nogle kronografer hvor viserne ikke sidder i samme højde.... Icon_lol
Når du kommer herover skal jeg glædeligt tage et eller flere af mine kronografer ud af kassen, så kan du med egne øjne se de er lige høje alle sub.viserakslerne, men stadig jeg har jo ikke set alt, men kun meget af alt.... Icon_e_biggrin1
Har da også kun været i faget i 40 år....
Så jeg mangler nok meget at se endnu kan jeg høre..... Icon_lol
Hav en god weekend alle sammen.
Vil lige tage en morfar inden turen syd på.... Icon_e_biggrin1
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

[-]
  • whoa
Svar
#13
Jeg kunne godt tænke mig at se 4 - 7 billeder af uret på nært hold.

Hvordan går uret iøvrigt. Hvad taber det eller hvad vinder det på 1 døgn ?
Svar
#14
(06-07-2016, 10:51 PM)Amehlbye Skrev: Tag en god snak med ham og ellers sæt en advokat på


Det kan aldrig betale sig med en advokat, men hvis den er helt galt må man til forbrugerstyrrelsen med sagen. Jeg mener at man betaler 400 kr. for at komme igang med sagen og yderligere 250 ca. hvis sagen ender i retten. Hvis man tjener meget lidt får man fri proces. Alle penge får man igen hvis man vinder sagen.
[-]
  • kasperco
Svar
#15
(08-07-2016, 08:20 PM)Lars Skrev: Hej Munch82.
nu  Icon_lol  Icon_lol  Icon_lol 'ner jeg godt nok.
Hvis alle viserne sidder i centrum, ja så er der højdeforskel.
Jeg har da godt nok tilgode at se en almindelig mekanisk kronograf med forskellig højde på sub'visernes aksler. Jeg har selvfølgelig heller ikke set alt.....Langt fra.... Så derfor kører jeg til http://www.derikketik.nl/index.php?bladzijde= i nat kl 2.... bare lige for at se nogle kronografer hvor viserne ikke sidder i samme højde.... Icon_lol
Når du kommer herover skal jeg glædeligt tage et eller flere af mine kronografer ud af kassen, så kan du med egne øjne se de er lige høje alle sub.viserakslerne, men stadig jeg har jo ikke set alt, men kun meget af alt.... Icon_e_biggrin1
Har da også kun været i faget i 40 år....
Så jeg mangler nok meget at se endnu kan jeg høre..... Icon_lol
Hav en god weekend alle sammen.
Vil lige tage en morfar inden turen syd på.... Icon_e_biggrin1
Mvh
Lars

Tak igen for svar, Lars.
Uret ligger i mit skab på arbejdet, da min kollega er sygemeldt, så kan ikke tage nogle billeder af det lige nu.
Men du kommer til at se en kronograf med subviserne i forskellig højde.
Håber du havde/har en god tur.

Mvh Munch82

(09-07-2016, 01:54 PM)stenstrupigen Skrev: Jeg kunne godt tænke mig at se 4 - 7 billeder af uret på nært hold.

Hvordan går uret iøvrigt. Hvad taber det eller hvad vinder det på 1 døgn ?

Hej Stenstrupigen,

Jeg kan tage nogle billeder i morgen, så tager jeg det med hjem fra mit arbejde, hvor det ligger i mit skab.
Uret holder tiden utroligt præcis, fra fredag til søndag tabte det ca. ét sekund, sammenlignet med uret på min iphone, så ingen professionel måling, men ret præcis sammenlignet med mit Steinhart Ocean Black, som vinder ca 7 sekunder i døgnet.

Mvh

Munch82

(09-07-2016, 02:06 PM)stenstrupigen Skrev:
(06-07-2016, 10:51 PM)Amehlbye Skrev: Tag en god snak med ham og ellers sæt en advokat på


Det kan aldrig betale sig med en advokat, men hvis den er helt galt må man til forbrugerstyrrelsen med sagen. Jeg mener at man betaler 400 kr. for at komme igang med sagen og yderligere 250 ca. hvis sagen ender i retten. Hvis man tjener meget lidt får man fri proces. Alle penge får man igen hvis man vinder sagen.

Tak for svaret, men jeg ønsker ikke at tage det helt derud, men hvis nogen ønsker det, kan jeg oplyse forretning og urmager i en personlig besked. Jeg kan sige så meget, at forretningen ellers er ret positivt anmeldt flere steder på nettet..
Svar
#16
ALLE urmagere har fra tid til anden en kunde der ikke er tilfreds, hvad enten der er Urmagerservice/Vintageure, Halse, Hvelplund, Klarlund, Ravnkilde osv. Indlevere det til en Tag Heuer forhandler med værksted og lad dem vurdere om uret er ok.
Svar
#17
İmage
İmage

Hej Stenstrupigen og Lars,

Beklager det sene svar, men har haft pænt travlt den sidste uges tid.
Synes det er de bedste billeder jeg kunne tage af uret med min iphone som jo ikke er et spejlreflekskamera.
Men man kan tydeligt se højdeforskellen på subviserne.

Mvh, 

Munch82

(18-07-2016, 09:45 PM)Munch82 Skrev: İmage
İmage

Hej Stenstrupigen og Lars,

Beklager det sene svar, men har haft pænt travlt den sidste uges tid.
Synes det er de bedste billeder jeg kunne tage af uret med min iphone som jo ikke er et spejlreflekskamera.
Men man kan tydeligt se højdeforskellen på subviserne.

Mvh, 

Munch82

Linket virker vist ikke, prøver igen.

https://i.imgsafe.org/d307a3547e.jpg
https://i.imgsafe.org/d308cb1fd3.jpg

(18-07-2016, 09:45 PM)Munch82 Skrev: İmage
İmage

Hej Stenstrupigen og Lars,

Beklager det sene svar, men har haft pænt travlt den sidste uges tid.
Synes det er de bedste billeder jeg kunne tage af uret med min iphone som jo ikke er et spejlreflekskamera.
Men man kan tydeligt se højdeforskellen på subviserne.

Mvh, 

Munch82

(18-07-2016, 09:45 PM)Munch82 Skrev: İmage
İmage


Hej Stenstrupigen og Lars,

Beklager det sene svar, men har haft pænt travlt den sidste uges tid.
Synes det er de bedste billeder jeg kunne tage af uret med min iphone som jo ikke er et spejlreflekskamera.
Men man kan tydeligt se højdeforskellen på subviserne.

Mvh, 

Munch82

Linket virker vist ikke, prøver igen.

https://i.imgsafe.org/d307a3547e.jpg
https://i.imgsafe.org/d308cb1fd3.jpg


Bemærk hvordan timeviseren sidder noget højere end minutviseren, og at sekundviseren hælder ind mod skiven. 
Er det det første eksempel på subvisere i forskellig højde du ser, Lars?
Er det acceptabelt?
Svar
#18
Hej Munch82
Se lige her må jeg melde fra. For at bedømme om det er noget at komme efter, må jeg sige der skal jeg ha' uret i hænderne. Eneste jeg kan sige, hvis viseren ikke er plan med skiven, er den monteret i hånden. Jeg bruger et app. så viseren altid er parallelt med det der ligger imod foden på viserpåsætteren, kan være et problem med visse værker, hvor værket ikke har en plan bagside. Så skal værket monteres i en værkholder, der så gør at værket er vandret, og viseren dermed bliver monteret vandret.
Umiddelbart vil de fleste urmagere være tilfredse med lidt "skæve" visere, desværre.... Icon_blink

De burde kunne monteres til din tilfredshed, men om de vil???
Som tidligere skrevet, de fleste.......
Du kan jo leve med det, og når jeg er klar til at få elever igen, er du velkommen til at være med til at montere visere. Jeg kan ikke komme med anden løsning. Sorry...  Icon_blink
Bare husk, for hver gang viserne blive afmonteret, bliver hullerne større. Dermed skal viserne tættere på skiven....
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#19
(19-07-2016, 11:07 AM)Lars Skrev: Hej Munch82
Se lige her må jeg melde fra. For at bedømme om det er noget at komme efter, må jeg sige der skal jeg ha' uret i hænderne. Eneste jeg kan sige, hvis viseren ikke er plan med skiven, er den monteret i hånden. Jeg bruger et app. så viseren altid er parallelt med det der ligger imod foden på viserpåsætteren, kan være et problem med visse værker, hvor værket ikke har en plan bagside. Så skal værket monteres i en værkholder, der så gør at værket er vandret, og viseren dermed bliver monteret vandret.
Umiddelbart vil de fleste urmagere være tilfredse med lidt "skæve" visere, desværre.... Icon_blink

De burde kunne monteres til din tilfredshed, men om de vil???
Som tidligere skrevet, de fleste.......
Du kan jo leve med det, og når jeg er klar til at få elever igen, er du velkommen til at være med til at montere visere. Jeg kan ikke komme med anden løsning. Sorry...  Icon_blink
Bare husk, for hver gang viserne blive afmonteret, bliver hullerne større. Dermed skal viserne tættere på skiven....
Mvh
Lars

Hej Lars,

Jeg takker for dit svar.
Kan godt se at det nok er noget jeg må leve med, det er jo heller ikke noget man umiddelbart lægger mærke til, men når nu man ved det, så er det måske en smule irriterende..
Vil dog gerne komme og være din "elev" for en dag, når muligheden byder sig :)

Vh,

Munch82
Svar
#20
Hej.
Sidder og tænker på om du nogensinde har set om viserne før var i samme højde eller om der var forskel.
Jeg har ofte oplevet at folk kommer tilbage og siger at sådan var det ikke da de indleverede uret. Så hjemme fotograferer jeg urene inden jeg begynder på dem, nu er der så lige kommet et indput fra dig. Det vil jeg sige tak for, men det er nok noget der først kan fotograferes når værket er taget ud af kassen og man kan tage billedet direkte henover skiven, så man kan se hvor meget luft der er mellem skive og visere.
Man vil blive forskrækket over hvor stor forskel der kan være på den slags, når viserne har været monteret flere gange, og da jeg jo helst vil arbejde med vintage ure.....tja så giver det jo sig selv.... Icon_blink
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

[-]
  • pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)